Vraagje voor de spray-ers onder ons

Hier komen verschillende technieken aan bod.
AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 02-05-2012 17:00

Elvy schreef:Ik heb een groot vel aquarelpapier waar ik de onderliggende pagina mee afdek en soms wat A4 vellen extra. Groot voordeel hiervan is dat het grote vel aquarelpapier steeds mooier en kleurrijker wordt. Over een tijdje is dat een heel mooi extra achtergrondje 8)
Ja, dat doe ik ook. :idea:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 02-05-2012 22:18

Margot schreef:
Elvy schreef:Ik heb een groot vel aquarelpapier waar ik de onderliggende pagina mee afdek en soms wat A4 vellen extra. Groot voordeel hiervan is dat het grote vel aquarelpapier steeds mooier en kleurrijker wordt. Over een tijdje is dat een heel mooi extra achtergrondje 8)
Hoe dek je dat dan af? (sorry mijn bruine haar begint "blond" te worden)

Plak je het echt af, want als je het er alleen onder legt en je pagina begint van het vocht te krullen staat je achterzijde weer bloot aan allerlei mooie kleurstoffen.
Ik plak soms als ik erg nat werk de pagina vast aan het afdekvel. Op deze pagina zie je linksboven nog waar het afplakband heeft gezeten :wink:
http://4.bp.blogspot.com/-KepQ313It_s/T ... C_0404.JPG
maar meestal krult het niet zo ontzettend erg maar dat komt misschien door de bijna standaard gesso onderlaag.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

steef2724
Berichten: 794
Lid geworden op: 14-02-2012 09:03

Bericht door steef2724 » 03-05-2012 12:43

Ik werk met lossen vellen die ik er in plak
Art work groetjes van StéPHanie

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 03-05-2012 21:01

Bij Moleskine heb ik dat soms ook wel. Soms baal ik er van, soms is het effect leuk. Maar ik vind dat papier in de moleskines sowieso niet zo fijn. Veel te gelig en glad. Ik gebruik het liefst de boekjes van Seawhite of brighton. Dat zijn de beste boekjes die ik tot nu toe ben tegengekomen. Lekker stevig ingebonden, dik papier dat hagelwit is, met een mooi structuurtje en de prijs valt erg mee.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 03-05-2012 22:25

Bedankt voor de tip Marieke.. waar koop of bestel jij ze??

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 03-05-2012 22:54

ik vind de schriftjes van Hahnemüle ook fijn... en fijn gesprijsd. Fijn papier! En een leuk maatje (wat hoger dan de gebruikelijke boekjes.) ook wat minder bladzijden, maar geen harde kaft. Het papier is ook lekker dik én wit en ze drukken zélden door.
Bij de DEVA verkopen ze ze, voor zo;n fijn prijsje.... Ik geloof de kleinere maat 2 voor 4,95 en de grotere maat 2 voor 7,50 ofzo (pin me me niet op vast)
Díe heb ik het liefste.... :D

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 29-09-2012 18:09

Elvy schreef:
Margot schreef:
Elvy schreef:Ik heb een groot vel aquarelpapier waar ik de onderliggende pagina mee afdek en soms wat A4 vellen extra. Groot voordeel hiervan is dat het grote vel aquarelpapier steeds mooier en kleurrijker wordt. Over een tijdje is dat een heel mooi extra achtergrondje 8)
Hoe dek je dat dan af? (sorry mijn bruine haar begint "blond" te worden)

Plak je het echt af, want als je het er alleen onder legt en je pagina begint van het vocht te krullen staat je achterzijde weer bloot aan allerlei mooie kleurstoffen.
Ik plak soms als ik erg nat werk de pagina vast aan het afdekvel. Op deze pagina zie je linksboven nog waar het afplakband heeft gezeten :wink:
http://4.bp.blogspot.com/-KepQ313It_s/T ... C_0404.JPG
maar meestal krult het niet zo ontzettend erg maar dat komt misschien door de bijna standaard gesso onderlaag.

Gave pagina!!!!
Afbeelding

Plaats reactie