vraagje over stempelen

Hier komen verschillende technieken aan bod.
Plaats reactie
sandradeneef
Berichten: 379
Lid geworden op: 13-04-2013 22:29

vraagje over stempelen

Bericht door sandradeneef » 26-05-2013 11:15

Ik zie bij velen van jullie stempels voorbij komen. Ik heb zelf ook een aardige verzameling maar weet niet zo goed hoe ze te gebruiken op een art journal.

Heb ik het goed gezien dat jullie ze eerst stempelen, dan uitknippen en dan pas verwerken (al dan niet met kleur)? of zijn er nog vele andere technieken?

bedankt alvast voor alle tips en trucs :D
Life is what happens to you while you're busy making other plans

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 26-05-2013 11:20

Eigenlijk kan alles, gebruik je het echt als onderwerp van je AJ, dan hangt het van je achtergrond af en wat je er mee wilt doen. Wil je een stempel inkleuren, dan is het idd vaak makkelijker om hem op ander papier te stempelen en uit te knippen en te plakken. Zelf gebruik ik stempels vaak in de achtergrond, gewoon her en der afdrukken en het liefst zonder blok, maar gewoon vanuit de hand zodat elke afdruk anders wordt. Gewoon gaan proberen en experimenteren zou ik zeggen.

jellina
Berichten: 721
Lid geworden op: 02-10-2012 19:25

Bericht door jellina » 26-05-2013 21:38

Wat ook vaak gedaan wordt is stempelen op een vloeipapier
en dat met gelmedium op je pagina plakken.
Dit gebruik je vooral als je zeker wil zijn dat je afdruk duidelijk
zichtbaar wordt zoals bv tekst.
Als je rechtstreeks op je pagina stempeld met veel relief
komt dit vaak niet duidelijk uit.
Het vloeipapier valt (bijna) weg tegen je achtergrond en je houd een duidelijke stempel afdruk over.
groetjes Jellina

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-05-2013 21:49

Voor de achtergrond stempel ik vaak zonder blok, en zorg dat ik rollend mijn stempel gebruik, zodat niet overal dezelfde afdruk komt.

Mijn figuurtje (die mijn verhaal vertelt zeg maar), stempel ik altijd op wit papier. Dat is makkelijker met inkleuren en wordt zo echt de blikvanger van mijn pagina. Ik kleur ze eerst in en daarna knip ik de stempel uit. De randjes ga ik even langs met een ouder stempelkussentje, zodat ze niet meer zo wit zijn.

Plaats reactie