Gebruik van stiksteken/naaimachine op je pagina's

Hier komen verschillende technieken aan bod.
Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Gebruik van stiksteken/naaimachine op je pagina's

Bericht door Marit » 02-11-2013 10:00

Heb je een naaimachine? Het is zó leuk om op je pagina's te stikken! Het geeft een prachtig effect, structuur aan je pagina's en nét even iets extras... en het is niet moeilijk hoor! Gewoon je papier onder de machine leggen en gas geven. Echt waar!!!

Probeer het, als je het nog nooit hebt gedaan, eerst eens met een los blaadje onder de machine. Je papier/bladzijde een beetje draaien en keren, probeer cirkels te stikken, ga eens voor-en achteruit enz. Zo krijg je een idee wat wel en niet werkt met jouw machine, welke draad en snelheid het beste resultaat geeft...

Zoals hieronder te zien is, kun je met heel weinig oefening al een mooi resultaat op je werk bereiken. Gewoon een 'lijntje stikken'
Afbeelding

Lukt het allemaal een beetje? Dan zou je het met vormen kunnen gaan proberen. Teken cirkels, vierkanten etc. Probeer daar eens een lijn langs te stikken. Probeer redelijk zorgvuldig de lijn te volgen.
Afbeelding

Vervolgens zou je ook kunnen proberen wat moeilijkere vormen, zoals een silhouet, te omlijnen of er een 'schaduw' aan te geven. Op het volgende plaatje zie je dat idee. De 'schaduw' maakte ik, door heel veel 'heen en weer' te stikken zodat je lange punten krijgt. Ook dat is even oefenen, maar toch ook weer niet echt moeilijk dus laat je niet afschrikken!
Afbeelding

Veel plezier en succes!

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 02-11-2013 11:46

ik gebruik mijn naaimachine regelmatig voor layouts of kaartjes.
Vroeger maakte ik veel kleding maar nu alleen maar op papier :D
Groetjes Ellie

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 02-11-2013 14:11

Voor scrapbooking gebruikte ik mijn naaimachine ook veel met art journal eigenlijk nog nooit gedaan.
Geeft trouwens wel een heel leuk effect :wink:

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 02-11-2013 14:47

carladee schreef:Voor scrapbooking gebruikte ik mijn naaimachine ook veel met art journal eigenlijk nog nooit gedaan.
Geeft trouwens wel een heel leuk effect :wink:
Het ligt er een beetje aan of je in een boek journaled of op losse blaadjes... een boek is natuurlijk lastiger onder de machine te houden. Ik merk dat ik wel regelmatig op losse vellen werk en naai, die daarna in mijn journal plak en er dan nog omheen werk...

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 02-11-2013 16:01

Het ziet er echt heel leuk uit.
Robben Marie doet het ook vaak.
Ik vind het zo knap als je dat kunt.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

Techniek

Bericht door Annie » 02-11-2013 16:11

Dat ziet er super leuk uit Marit.
Dankjewel voor de inspiratie.
Groetjes Annie

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 02-11-2013 21:03

Leuk! Ik doe het ook vaak, maar dan wel recht hoor. En het is inderdaad appeltje eitje ;)

Marit, doe jij wat met je machine om bijvoorbeeld cirkels te kunnen maken? Die van mij lijkt moeite te hebben als ik dat wil doen namelijk.

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 03-11-2013 12:49

Marit schreef:
carladee schreef:Voor scrapbooking gebruikte ik mijn naaimachine ook veel met art journal eigenlijk nog nooit gedaan.
Geeft trouwens wel een heel leuk effect :wink:
Het ligt er een beetje aan of je in een boek journaled of op losse blaadjes... een boek is natuurlijk lastiger onder de machine te houden. Ik merk dat ik wel regelmatig op losse vellen werk en naai, die daarna in mijn journal plak en er dan nog omheen werk...
Ik werk voornamelijk in boekjes dan wordt het idd wel wat lastiger.

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 06-11-2013 22:29

Ik vind het heerlijk werken, met de naaimachine door mijn papier. Leuk om collages te maken en om textuur aan de je pagina te geven.

Schaduwen heb ik nog niet gedaan, maar dat ziet er wel geweldig uit Marit!

Lousje79
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-05-2013 13:13

Bericht door Lousje79 » 12-11-2013 11:30

Wat voor naaimachines zijn hier allemaal geschikt voor?
Want ik heb er geen en zie wel eens goedkope aanbiedingen van machines, maar zijn die sterk genoeg voor papier? Of is papier juist makkelijker dan stof?

Plaats reactie