Gemengde technieken

Hier komen verschillende technieken aan bod.
AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Gemengde technieken

Bericht door AnnekePP » 18-07-2011 12:32

Mixed media is bij uitstek de hobby, die gebruik maakt van verschillende technieken en materialen.
Zo kun je op een werkstuk allerlei soorten verf; stof; lint; metaal; pennen; plaatjes (en wat al niet meer) gebruiken.

Wat is jouw favoriete manier van werken?
Of heb je een vraag over een werkwijze?
Dan kan dat in dit topic.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Jacqueline
Berichten: 103
Lid geworden op: 31-08-2011 22:06

Bericht door Jacqueline » 01-09-2011 13:16

Bijna altijd eerst een laag gesso.

Dan acryl verf. En vervolgens collage, alfabet stempels etc.
Mijn mixed media blog:
http://exploringart.blogspot.com

Audrey
Berichten: 96
Lid geworden op: 27-10-2011 10:05

Bericht door Audrey » 06-12-2011 13:45

Onderlaag Gesso, Gessostructuur dmv stencil, veel laagjes acryl, tussentijds deppen met water, Achtergrond stencillen. Tekst stencillen.

Maar ach, het wisselt zo vaak.....
Ik doe maar wat, zie wat het word en is het niks....dan doen we nog een laagje. Tot het mooi genoeg is om af te noemen.

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 01-06-2012 23:26

Gisteren heb ik proberen te transferren op een achtergrond van dylusions, dat wilde niet lukken ik haalde met de fotokopie alles er weer af eigenlijk logisch want de dylusions vervagen door water.
Weet iemand van jullie wat voor ondergrond ik moet maken om op te transferren.
Ik ben nu een transfer aan het maken op een vel canvaspapier dat lukt wel en dat ga ik dan maar in mijn boekje plakken maar leek me leuk om echt rechtstreeks in het boekje te transferren.

Wilma
Berichten: 521
Lid geworden op: 31-03-2012 08:00

Bericht door Wilma » 02-06-2012 08:29

Ik begin, ligt eraan wat voor papier het is.
Is het glad of drukt het door dan gaat er zeker Gesso over
anders begin ik gelijk met acryl. Dan stempels en allerlij spul wat voor de hand ligt van: uitgescheurde plaatjes, gedichten, mooie zinnen ezv je kunt het zo gek niet bedenken ga net zo lang door tot ik tevreden ben.
Groetjes Wilma
Mijn blog is:http://wilmagravemaker.wordpress.com/

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 02-06-2012 20:52

carladee schreef:Gisteren heb ik proberen te transferren op een achtergrond van dylusions, dat wilde niet lukken ik haalde met de fotokopie alles er weer af eigenlijk logisch want de dylusions vervagen door water.
Weet iemand van jullie wat voor ondergrond ik moet maken om op te transferren.
Ik ben nu een transfer aan het maken op een vel canvaspapier dat lukt wel en dat ga ik dan maar in mijn boekje plakken maar leek me leuk om echt rechtstreeks in het boekje te transferren.
De meeste spray inkten zijn niet watervast, helaas. Acrylverf als ondergrond zou wel moeten lukken. En als je per se spray inkt als ondergrond wil gebruiken zou je kunnen kijken naar de tekeninkten van Windsor en Newton, deze kun je in een sprayflesje doen en dan wat verdunnen met water. Je hebt dan een watervaste spray inkt.

Andere optie is over je laag met dylusions een fixeer gebruiken en dan pas je transfer. Geen idee of dat echt goed gaat maar logisch beredeneerd zou dat moeten werken :idea:
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 02-06-2012 22:41

Dank je Elvy, dat van die fixeer ga ik zeker uitproberen niet meer met deze bladzijde ik heb de transfer al op een vel canvas gemaakt en ga die straks opplakken en proberen het met inkt in de pagina te verwerken.
Maar ik vind het zo'n leuke techniek dus ga het zeker nog een keer doen.

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 03-06-2012 07:43

Welk medium gebruik je om te transferen? Ik vraag me af of het niet lukt als je de ondergrond eerst heel erg goed laat drogen en dan met gelmedium de transfer maken. Zelf gebruik ik meestal als achtergrond acryl of neo-colors in combinatie met gesso. Neocolors zijn ook water geactiveerd, maar toch weer heel anders dan de sprayinks. Deze is gemaakt net de neo-colors in combi met gesso:
http://farasha-design.blogspot.nl/2012/ ... -rays.html

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 03-06-2012 11:36

Ik gebruik Powerprint (laserprint transfer medium) het werkt super ik zal straks een foto maken van mijn bladzijde ik wil er (misschien) nog iets aan doen hij is zo goed als klaar, nu heb ik de transfer op canvaspapier gedaan en in het boekje geplakt.
Hiermee heb ik ook al eens op stof en een canvas getransferred ging ook prima.
De Neocolors wil ik ook graag hebben jammer dat het Boekeneiland failliet is daar hadden ze ze vast wel verkocht.
De jouwe is ook erg mooi dat vind ik toch leuker rechtstreeks op je pagina.

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 03-06-2012 19:19

Ik ben benieuwd, Carla!
groeten van Mazina

Plaats reactie