Gelli Plate

Werkstukken in het platte vlak
hinkeltje
Berichten: 157
Lid geworden op: 24-06-2012 20:48

Bericht door hinkeltje » 04-10-2013 08:31

Ik heb ook een Gelli plate en ik vind het zo onwijs leuk.
Wat ik nog wel voor tip heb, als je klaar bent en je hebt nog randjes verf zitten, niet wegvegen. Maar even goed laten drogen en dan met de transparante verpakkingstape er af liften.
Dan zit de print dus op de plakkant van je tape.
Ik ben over de stukken waar het nog plakte met shimmering poeder overheen gegaan en zo maak je van de laatste restjes nog een stuk tape.
Het plakt dan wel niet meer, maar met een beetje gel medium kan je het weer leuk in je art journal of zo gebruiken ;)

Ik heb trouwens op Pinterest voor mijzelf een Board aangemaakt met Gelli print inspiratie. Misschien leuk voor de liefhebbers om eens een kijkje te nemen? http://www.pinterest.com/hinkeltje/crafts-gelli-plate/
Groetjes
Hinke

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 04-10-2013 09:30

Oh, wat een gaaaf spul is die gelliplate zeg!!!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 31-10-2013 20:15

Afgelopen zondag op het Creaweekend in Gorinchem eindelijk een gelli plate voor mezelf aangeschaft. Meteen de grote, want die had ik ook van Hinke te leen gehad. En ik wil niet alleen A4, maar ook 12"*12" bedrukken.
Maandag alweer de hele ochtend ermee aan de slag gegaan. En 's middags uit school mijn dochter van 7 ermee laten oefenen.
Ik had allerlei vellen klaarliggen en heb naast heel papier ook gescheurde stroken gebruikt. Ook wat enveloppen en tape gemaakt. En die heb ik nu klaarliggen om verder te verwerken.

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 01-11-2013 10:50

Leuk Anja, ik heb er ook 1 maar gebruik hem veel te weinig :roll:

Lousje79
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-05-2013 13:13

Bericht door Lousje79 » 01-11-2013 11:04

Hinkeltje, zie jouw berichtje nu pas, ik ben meteen volger van je gelli plate bord geworden op pinterest :D

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 02-11-2013 14:56

Jeeeeetjee... zie nu pas deze lange en uitgebreide topic over de gelli plate... ik had het al eerder ergens op het forum gezet maar niet hier... ik maak mijn 'plate' zelf, en heb dan de grootte van een bakblik (wat zal het zijn? 40 x 25 of zo? Er kan in ieder geval een A4 op!)
De gelatine poeder die ik gebruik kost voor één 'plate' ongeveer 4 euro... ik doe een week of 3 met de plate, daarna 'recycle' ik hem (smelten en opnieuw stijven) en dat kan ik nog zo'n 2 x doen... alles bij elkaar heb ik dus zo'n week of 8 een gelatine plak in de koelkast voor ong. 4 euro.

Zo'n gelatine plak is echt super simpel zelf te maken (je moet alleen even moeite doen om gelatine POEDER te vinden - ik koop het over de grens in Duitsland maar mijn buurvrouw had een groot pak van de Macro geloof ik...)

Enfin, voor wie aan de slag wil en het eens uit wil proberen zonder meteen zo'n duur ding aan te schaffen: ik heb dus het recept om er eentje zelf te maken. Stuur even een mailtje naar marit@maritspaperworld.com dan stuur ik het recept naar je op.

Plaats reactie