begonnen met art journal

Werkstukken in het platte vlak
Plaats reactie
JoGH
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-03-2015 13:56

begonnen met art journal

Bericht door JoGH » 17-03-2015 12:17

Hey Allemaal,

zoals in mijn voorstel topic staat, ben ik een echte beginner met art journal.
Ik ben nogal een perfectionist en leer hierdoor dat los te laten. Mooie uitdaging! Maar... ik heb geen idee of ik goed bezig ben. Ik weet nog bijna geen enkele techniek.

Wat ik nu gedaan heb is met verf, watervaste stift, babydoekjes en op de middelse pagina ook met decopatch gewekt.

De laatste is met oliepastelkrijt en babydoekjes uitgeveegd. Deze pagina is nog niet af. Ik wil iets met bloemen en tekst erbij doen.

Dus graag jullie mening/tips/kritiek. Alles is welkom! Ik ben hier om te leren. ;)

JoGH
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-03-2015 13:56

Bericht door JoGH » 17-03-2015 12:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carla51
Berichten: 159
Lid geworden op: 09-01-2014 16:00

Bericht door Carla51 » 17-03-2015 13:41

Ik denk dat je veel technieken ook op youtube kunt vinden en volgens mij ook hier op het forum, moet je even kijken of daar een topic van is.
anders zoek ik wel even een paar site's voor je op.

Op zich ben je al aardig bezig met mixed media, dus allerlei materialen door elkaar - alles mag bij mixed media.
wat ik zo zie moet je het blenden van kleuren nog goed aanleren nu zie je overal dotjes kleur, sommigen lopen hier en daar wel in elkaar over maar het mooiste is als alle kleuren mooi geblend zijn zien de pagina's ook 'rustiger' uit maar wel kleurrijk.

JoGH
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-03-2015 13:56

Bericht door JoGH » 17-03-2015 16:32

Dank voor je feedback.

Dat blenden van kleuren, hoe kan ik dat beter voor elkaar krijgen?
Ik heb er dus oa verf voor gebruikt en dan uitsmeren met babydoekje.
Had ergens gezien dat dat een goede manier was, maar zoals je al zei loopt het nog niet goed door.

Ik ga verder met oefenen en oefenen en spelen :)

Carla51
Berichten: 159
Lid geworden op: 09-01-2014 16:00

Bericht door Carla51 » 18-03-2015 09:09

nat in nat techniek noemen ze dat ook wel eens, met babydoekje kan ook maar met een kwast de natte verf over elkaar heen mengen met kleine ronddraaiende bewegingen, het gaat erom dat je de harde lijnen van de verf weg werkt door op die manier te blenden.
hoop dat er wat aan hebt.
Ben al sites aan het zoeken voor je waar je technieken kunt aanleren.
zoek hier op het forum onder de topic technieken daar staat ook heel veel

http://gomakesomething.com/category/ht/background/
hier alvast 1 waar je direct mee aan het werk kan.

maja
Berichten: 654
Lid geworden op: 05-09-2011 22:06

Bericht door maja » 24-03-2015 08:27

Je hebt al een heel mooi begin gemaakt met je art journal. Zelf gebruik ik vaak gesso om kleuren in elkaar te laten overlopen, te vervagen of juist te accentueren. Of als ik iets niet mooi vind, gesso erover en weg is het :wink:
Verder vooral doen. Alles kan en mag.

Plaats reactie