Zelf gebonden art journal

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 08-05-2012 10:34

Deze heb ik gebruikt:

http://www.papier-royaal.nl/t/1/p/categ ... l#prod3113

Heb 'm in het zwart en in het rood. Er gaan vast wel meer kleuren volgen! :wink:
Overigens heb ik voor een ander journal, waarbij alleen de bladzijdes gebonden zijn (en je dus geen siersteek of zo ziet) wit ijzergaren van de Hema genomen. Stuk goedkoper en werkt prima! :P
Voor dit journal:
Afbeelding Hierbij zijn de bladzijdes aan elkaar gebonden tot een soort blok wat je vervolgens weer in een kaft lijmt. Je ziet de draad alleen als je de zgn. signatures openslaat.
Dat waxed garen zou trouwens ook te dik zijn geweest voor journal...

Groetjes,
Sandra

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 08-05-2012 10:47

Jaaa die techniek heb ik ook gezien... Een soort Moleskine idee... Maar ik vraag me dus af hoe je de signatures aan elkaar krijgt.. En gaat het papier niet scheuren (waar je het boekje aan de kaft lijmt) snap je me nog?? Ik ben nl volgens mij de mist in gegaan met mijn dure papier van Fabriano.. Heb verkeerd aantal gaatjes geprikt waardoor ik nu dus wel de copicstish moet doen (had nl zoiets als deze van jou in gedachte.....zucht wat een onduidelijk gezwets....)

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 08-05-2012 11:18

Klopt. Dat filmpje op youTube over zelf een Moleskine maken.
Nu heb ik alleen niet de hoeken met een pons afgerond en ook geen elastiek eraan gemaakt... :roll:
In een ander filmpje laat ze zien hoe je dat zgn. textblok (alle aan elkaar genaaide signatures) maakt.
En nee...het gaat niet scheuren waar het aan de kaft gelijmd zit. Nog niet tenminste..want ik heb 'm nog niet in gebruik genomen.... :wink:

Voor het geval jullie je nu afvragen over welk filmpje ik het heb:
http://www.youtube.com/watch?v=ERhZGHQtCCk&feature=plcp

Groetjes,
Sandra

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 08-05-2012 20:35

Ik vind dit zooo mooi! Ik had het bericht al een paar keer op mijn telefoon voorbij zien komen, maar kan dan niet zo makkelijk reageren :p

Ik ben echt dol op zelfgemaakte boekjes. Van al mijn eigen journals heb ik er 1 zelf ingebonden, en dat is tegelijkertijd mijn lievelingsjournal. Groot voordeel vind ik altijd dat je echt dik papier kunt gebruiken bijvoorbeeld.
Mooi!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 08-05-2012 20:50

Zit hij nou niet heel strak ingebonden? Ik bedoel als je gaat plakken straks..
Ik vind de kleuren dat blauw/ groen/ geel heel gaaf!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 08-05-2012 21:56

Tessa schreef:Zit hij nou niet heel strak ingebonden? Ik bedoel als je gaat plakken straks..
Ik vind de kleuren dat blauw/ groen/ geel heel gaaf!
Nee hoor. Je kan 'm gewoon helemaal plat openleggen. Dat is het ideale van deze 'coptic stitch'. En waarschijnlijk is het net als met alle journals...als ze te dik worden wordt het sowieso lastig plakken... :wink:

Groetjes,
Sandra

Plaats reactie