Mod Podge

Welke materialen heb je nodig?
MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 29-07-2011 16:42

Alles dat 'gelmedium' of 'lijmvernis' heet is ongeveer wel hetzelfde. ModPodge heeft als voordeel dat het heel vloeibaar is (en daardoor dun aan te brengen) en lekker ruikt. Het is net als met acrylverf: vele soorten, vele merken, de eens is smeuiger, dan de ander vloeibaarder.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 02-08-2011 09:08

Ik werk ook het liefste met ModPodge. Die van CH Studio vind ik veel plakkeriger....
Heb het overigens ook bij Pipoos gekocht. Ben al aan mijn derde potje bezig...de eerste kocht ik begin dit jaar geloof ik... :roll:

Groetjes,
Sandra

IndianSummer
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-07-2011 14:18

Bericht door IndianSummer » 11-08-2011 10:19

Ik heb er een staan die Make Me servage heet...is een servetlijm en die is heel dun en droogd goed transparant op.

Ik ging in eerste instantie ook voor de mod podge...maar die hadden ze niet in de winkel.
Toen ik weg wilde gaan... vroeg die mevrouw wat ik er mee wilde doen.
en toen ik zij dat ik er geen verstand van had maar dat ik iedereen op youtube met art journaling modpodge zag gebruiken.
Toen zij ze dat deze lijm precies het zelfde was als de modpodge.

Ik heb het al een paar keer gebruikt en het geeft goede reslutaten tot nu toe.

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 11-08-2011 15:45

Sandra schreef:Ik werk ook het liefste met ModPodge. Die van CH Studio vind ik veel plakkeriger....
Heb het overigens ook bij Pipoos gekocht. Ben al aan mijn derde potje bezig...de eerste kocht ik begin dit jaar geloof ik... :roll:

Groetjes,
Sandra
Moet ik binnenkort toch ook maar weer eens een bezoekje brengen aan pipoos, want mijn pagina's plakken idd altijd erg. Als dat met de MP beter gaat, ga ik dat toch maar eens proberen.

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 21-08-2011 12:05

Ik heb in Rotterdam een pot mee genomen, daar hebben ze dus wel een pipoos...en ik vind het wel fijn spul.
Groetjes, Bonita

Crafty Carmen
Berichten: 191
Lid geworden op: 26-02-2013 17:27

Bericht door Crafty Carmen » 04-11-2013 21:12

gelukkig vond ik dit topic, maar het maakt me nog niet veel duidelijk, misschien kan iemand me helpen...??
Voor men begint aan een pagina in een art journal brengt men vaak
gel medium aan. Mijn eerste vraag; wat is de reden hiervoor?
men gebruikt ook vaak gesso, heeft dit dan dezelfde reden/ effect?
want ik vind dat gesso alles zo pastel maakt...
tweede kan dit ook met mod podge (wat dus hetzelfde is dan servetlijm?)
of dient dit dan weer om plaatjes te plakken?! ze smeren dit trouwens
zowel onder als boven het plaatje...Ik wil dolgraag een art journal
beginnen maar moet dan natuurlijk wel weten waarvoor het dient voor
ik het verkeerde ga kopen D Excuses dames!!
Groetjes, Carmen


Voel je vrij om even langs m'n blogje te komen
http//carmens-creative-creations.blogspot.be/

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 04-11-2013 22:12

toensie schreef:
Sandra schreef:Ik werk ook het liefste met ModPodge. Die van CH Studio vind ik veel plakkeriger....
Heb het overigens ook bij Pipoos gekocht. Ben al aan mijn derde potje bezig...de eerste kocht ik begin dit jaar geloof ik... :roll:

Groetjes,
Sandra
Moet ik binnenkort toch ook maar weer eens een bezoekje brengen aan pipoos, want mijn pagina's plakken idd altijd erg. Als dat met de MP beter gaat, ga ik dat toch maar eens proberen.
Ik heb een aantal maanden geleden een workshop gedaan bij Nathalie Kalbach en zei vertelde dat ze altijd gel medium gebruikt omdat het niet gaat plakken zoals modge podge.
Ik gebruik zelf wel modge podge en vind dat erg plakken als je het in je art journal gebruikt.

Lousje79
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-05-2013 13:13

Bericht door Lousje79 » 05-11-2013 12:53

Carmen, de bedoeling van gesso / gel medium is volgens mij het verstevigen van je pagina. Zodat je verf niet door de pagina heen komt naar de volgende bladzijde.
Gesso maakt het pastel? Laat je het dan wel eerst drogen? Dat is volgens mij wel de bedoeling. Ik heb nog nooit gezien dat gesso de kleur van je verf verandert.
Gesso is naar mijn weten niet bedoeld voor het opplakken van dingen, gel medium kan dat wel.
Ik zit er ook mee te knoeien hoor :wink: wil binnenkort bij mijn zus eens gesso uitproberen wat dat nou precies doet.
Ik gebruik tot nu toe alleen gel medium en dan blijven de plaatjes heeeeel goed zitten, heel fijn. Het laagje erboven en eronder zorgt dat het mooi plat ligt.

steef2724
Berichten: 794
Lid geworden op: 14-02-2012 09:03

Bericht door steef2724 » 05-11-2013 14:05

Ik heb een fles decopatch glue lijmlak satijn
op de beus gekocht maar volgens mij online ook te bestellen
Art work groetjes van StéPHanie

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 05-11-2013 18:59

Ik vind ook dat de kleur van de verf behoorlijk verandert door gesso.
Wordt idd veel valer allemaal.

Je moet het zo zien:
MP, 'collage pauge' of andere merken gel medium zijn lijm en lak tegelijk.
Dus je smeert het oppervlak in en lijmt je plaatje (of wat dan ook) vast.
Strijk je er nog overheen, dan krijgt het een laklaagje.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Plaats reactie