Vraagjes mbt de Gelli Plate

Welke materialen heb je nodig?
Plaats reactie
Dorine
Berichten: 118
Lid geworden op: 27-03-2013 19:53

Vraagjes mbt de Gelli Plate

Bericht door Dorine » 23-12-2013 12:40

Hoi all,

Ik wil een Gelli Plate aanschaffen, maar heb daarbij even een paar kleine vraagjes.
Wat voor papier kun je hiervoor het beste gebruiken? Of maakt dat niet uit?
En op wat voor ondergrond leg je de Gelli Plate? Ik wil hem niet rechtstreeks op mijn buro leggen, dus wat kan ik het beste gebruiken om mijn buro zijn oorspronkelijke kleur te laten behouden en dient tegelijkertijd als een goede ondergrond voor de Gelli Plate? :)
Well behaved women rarely make history

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 23-12-2013 15:50

Het soort papier maakt niet zoveel uit. Je kunt simpel kopieerpapier gebruiken, maar ook tekenpapier of aquarelpapier. Glad of structuur cardstock kan ook. Eigenlijk maakt het niet uit, ieder papier heeft weer andere eigenschappen die je prints een uniek karakter geven. Het is echt een kwestie van uitproberen. Je kunt zelfs stof gebruiken: katoen, linnen of canvas bijv.

Ik leg vaak eerst kranten op tafel en dan mijn craftmat. Op de craftmat leg ik dan de gelli plate. Leet wel op dat je de gelli plate niet op de krant legt, de drukinkt laat namelijk een blijvende afdruk achter op de gelli plate.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 23-12-2013 16:20

Je kunt zoals Fruts al zegt ieder soort papier gebruiken.
De plate moet op een niet afgevende en niet zuigende gladde ondergrond liggen. Dit kan bijv. een plastic placemat of een kraftsheet zijn. Je kunt ook gewoon het plastic aan de onderkant laten zitten (plaat heeft als je 'm uit de verpakking haalt aan beide kanten een beschermend doorzichtig plastic sheet)
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Dorine
Berichten: 118
Lid geworden op: 27-03-2013 19:53

Bericht door Dorine » 23-12-2013 17:04

Ok, duidelijk, bedankt voor jullie antwoorden!
En welk formaat roller is het handigst bij de medium plaat? 9 cm, 12 cm?
Well behaved women rarely make history

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 23-12-2013 17:50

Dorine schreef:Ok, duidelijk, bedankt voor jullie antwoorden!
En welk formaat roller is het handigst bij de medium plaat? 9 cm, 12 cm?
Maakt niet zo heel veel uit. Ik heb een brede roller en een kleintje en die gebruik ik door elkaar heen.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Lousje79
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-05-2013 13:13

Bericht door Lousje79 » 25-12-2013 09:28

Papier maakt idd niet uit, ik gebruik gewoon printpapier dat is lekker dun omdat ik het meestal weer ga inplakken in mijn art journals.

Ik heb zelf een roller van 9 cm, doet het prima, je moet alleen niet te hard drukken anders krijg je streepjes.
Met een oud bankpasje kun je ook verf verspreiden dat is weer een ander effect.

Als ondergrond gebruik ik een plastic placemat. Hij plakt eraan vast dus verschuift niet, maar is wel handig te verplaatsen en er zit wat ruimte omheen voor het knoeien van verf over het randje :wink:

Plaats reactie