Moleskine cahiers

Welke materialen heb je nodig?
Plaats reactie
toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Moleskine cahiers

Bericht door toensie » 29-08-2011 09:17

Wie kent deze schriften van Moleskine? Ben benieuwd naar de ervaringen. Mijn dochtertje Firyel wil graag (net als ongeveer 80% van haar klas) een vriendenboekje hebben, maar aangezien die kids nog in groep 1/2 zitten en dus nog niet kunnen lezen en schrijven, weiger ik in alle kleuren om er een voor haar te kopen 8) Vind het persoonlijk een beetje belachelijk, maar goed dat is een andere discussie. Omdat ik wel begrijp dat ze het leuk vindt om ook zo'n soort boekje te hebben, had ik bedacht om zelf iets te maken waarin kinderen van 4 en 5 jaar niet op hoeven te schrijven wie hun idool is en welk vak op school ze het leukst vinden, maar waar ze een "kunst"pagina in kunnen maken, dus tekenen, verfen, plakken enz. en dan daarbij een kleine tag per pagina waar ze kort iets over zichzelf op kunnen zetten zoals een naam en leeftijd en evt. foto'tje. Nu ben ik dus op zoek naar een stevig boekje met pagina's die tegen een stootje kunnen, vandaar dat ik aan die cahiers zat te denken, maar mogelijk hebben jullie nog andere ideeen.

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 29-08-2011 12:57

Hmmm, moeilijk. :?
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 29-08-2011 13:01

wat dacht je van de action>? daar hebben ze ook vriendenboekjes en gewone boekjes

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 29-08-2011 16:27

Die schriften van moleskine hebben juist heel dun papier, zou ik dus niet doen. Kun je idd beter bij de action een vriendschapsboekje ofzo kopen. Dat vinden die kids nog leuker ook en het kost er geen drol.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 29-08-2011 16:27

sterjamie schreef:wat dacht je van de action>? daar hebben ze ook vriendenboekjes en gewone boekjes
Had ik ook al gekeken, maar die blz. zijn nogal dun/ poreus, dus als kinderen gaan verfen ben ik bang dat het snel door gaat lekken of scheuren. Vandaar dat ik naar iets op zoek ben met wat dikkere pagina's.

Madelief
Berichten: 270
Lid geworden op: 19-07-2011 14:01

Bericht door Madelief » 29-08-2011 17:50

oh wij hadden vroeger zo'n poëzie albums, daar stonden dan vooraan de regels in 'Niet met stift aub, drukt door', hihi. Maar dat waren toch ook blanco boekjes waar je een tekening in maakte en een tekstje inschreef eventueel voor de ontvanger...

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 29-08-2011 18:17

Bij de action hebben ze ook spiraal schetsboeken. Die zijn volgens mij ook hartstikke geschikt. Moet je alleen de kaft een beetje opleuken.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 29-08-2011 19:39

Vriendschapsboekjes zijn wel leuk, maar ze is net 5 geworden en kan dus og niet lezen en schrijven. Dan staan er vragen in van: wie is je idool e wat is je fovoriete vak op school enz. Nou, die kids hebben geen idee waar het over gaat. Ik heb altijd het idee dat het meer iets is van de ouders die het zo leuk vinde dan dat het nou zo leuk is voor de kinderen. De kinderen willen zelf eigenlijk altijd gewoon het liefst zelf iets er in kunnen tekenen. Goed om te weten dat die schriftjes juist heel erg dun papier hebben, dan gaan die in elk geval niet door. Misschien idd dan gewoon zo'n tekenblok ofzo. Ik zag ook de derwentboekjes die Tessa gekocht had, ook niet duur en dik papier. Denk nog wel even verder.... :wink:

Madelief
Berichten: 270
Lid geworden op: 19-07-2011 14:01

Bericht door Madelief » 29-08-2011 23:32

Of zelf er eentje maken, van stevig (aquarel)papier ofzo. Kan ook leuk zijn, en zeker uniek! :D Je dochter zou zelf de kaft kunnen ontwerpen!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 30-08-2011 09:13

toensie schreef:Vriendschapsboekjes zijn wel leuk, maar ze is net 5 geworden en kan dus og niet lezen en schrijven. Dan staan er vragen in van: wie is je idool e wat is je fovoriete vak op school enz. Nou, die kids hebben geen idee waar het over gaat. Ik heb altijd het idee dat het meer iets is van de ouders die het zo leuk vinde dan dat het nou zo leuk is voor de kinderen. De kinderen willen zelf eigenlijk altijd gewoon het liefst zelf iets er in kunnen tekenen. Goed om te weten dat die schriftjes juist heel erg dun papier hebben, dan gaan die in elk geval niet door. Misschien idd dan gewoon zo'n tekenblok ofzo. Ik zag ook de derwentboekjes die Tessa gekocht had, ook niet duur en dik papier. Denk nog wel even verder.... :wink:
Mijn dochter is net 4 geworden en die heeft er dus wel eentje. Inderdaad, ze kunnen niet lezen of schrijven op die leeftijd dus bij het invullen moeten de moeders vaak wel helpen. Toch vindt ze het helemaal geweldig om door heen te bladeren. Ook als ze van andere vriendinnetjes er eentje krijgt om in te vullen. Vaak helpt haar zus dan, die schrijft alle antwoorden op, maar de antwoorden moet ze wel zelf bedenken. Ze kan haar naam al schrijven dus dat doet ze ook zelf en er is vaak ruimte om een tekening in te maken, wat ze dus ook graag doet. Vaak geef ik haar een velletje stickers waarmee ze de bladzijde uiteindelijk versiert.

De ervaring heeft ook al geleerd dat zo'n boekje nog wel eens kwijt wil raken...of dat je niet meer weet wie hem heeft of zo...Dus ik zou er niet een te duur boekje voor kiezen, zoals een Moleskine...

Groetjes,
Sandra

Plaats reactie