Simone's blog

Heb je een blog? Zet hier de link.
Plaats reactie
Simone
Berichten: 140
Lid geworden op: 29-09-2011 09:45

Simone's blog

Bericht door Simone » 10-10-2011 22:46

Mijn blog vind je hier. In het Engels, maar vaak/veel foto's. Ik laat er art journal pagina's zien, foto's, recepten en andere dingen die met (duurzaam) eten te maken hebben (dat is mijn werk en hobby). Al mijn favorieten op één plek dus :-)
Afbeelding

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 11-10-2011 14:41

Leuke blog!

Ik kocht zelf van Kelly Kilmer de "an artist journal: 365" met 365 prompts - maar heb ze alleen nog maar gelezen, nog niet toegepast. Toen ik die kocht was ik wel heel erg aan het twijfelen tussen deze en "the journey of you", dus als je er wat in gevorderd bent mag je me zeker laten weten of het de moeite was en of je het gevoel hebt dat het je echt meer mogelijkheden heeft leren zien in weinig materiaal en zo :). De artist journal is wel oké, maar voor ik het kocht snapte ik het woord "prompts" niet goed. Kelly had me wel via mail proberen uit te leggen hoe het zat, maar ik dacht dat prompts ideeën waren, ook concrete werkideeën over hoe je een pagina versiert en maakt enzo... Dus in dat opzicht viel het in eerste instantie wat tegen, maar nu snap ik dat prompts vooral gaan over schrijfideeën en op dat vlak is de workshop natuurlijk wel goed. Ik kan me niet voorstellen dat ik met die workshop ooit niet ga weten waarover ik moet schrijven :)

Simone
Berichten: 140
Lid geworden op: 29-09-2011 09:45

Bericht door Simone » 11-10-2011 15:46

Dankje!

Over Yourney of You: de ideeën zijn erg leuk en inspirerend. Vooral het maken vd journal ervoor, gebonden met tape, was erg leuk. Verder is er ook een lijstje met prompts, maar daar heb ik niet zoveel mee.
Het is vooral een opsomming van ideeën en manieren om een collage te maken, om je pagina te ontwerpen met alleen plaatjes uit tijdschriften (als focal image, als embellishment en als achtergrond). Het is geen stap-voor-stap werkbeschrijving en het zijn ook geen opvolgende lessen. Het is één PDF met daarin wat ik hierboven omschrijf en daarbij wat sketches voor lay-outs, doodle en letter ideeën. J.O.Y. is niet duur, maar je krijgt er dus ook niet heel veel voor. Ik ben tevreden hiermee, want het inspireert me :-)
Afbeelding

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 11-10-2011 20:06

Oh, volgens mij is het dan een beetje gelijkaardig aan wat ik heb, dat is ook een pdf bestand met doorlopende tekst.

Ik kocht die e-workshop tegelijk met 'the art journal workshop' van Traci Bunkers (een echt boek, geen e-book) en dat kostte me evenveel, allebei rond de 14 euro geloof ik. Ik moet wel zeggen dat het 'echte' boek, dat van Traci dus, veel meer aansloot bij waar ik nood aan had: echt ideeën, uitleg over materialen, stap voor stap beschrijvingen, uitleg van technieken, ... En natuurlijk is het ook visueel een heel mooi boek met heel veel mooie foto's én een extra dvd... Daarnaast kan dat van Kelly eigenlijk alleen maar ontgoochelen, maar eens je weet wat er met prompt bedoeld wordt en wat je kan verwachten, dan is het wel oke vind ik. Maar goed, ik heb verder ook geen ervaring met workshops dus ik weet niet of er misschien andere mensen zijn die er betere aanbieden. Voorlopig heb ik alvast nog genoeg inspiratie :).

Simone
Berichten: 140
Lid geworden op: 29-09-2011 09:45

Bericht door Simone » 11-10-2011 21:40

Ik heb het boek van Traci Bunkers ook, digitaal want ik had geen zin om er op te wachten (type ongeduldig...). Mooi boek, duidelijke voorbeelden en technieken. Ze komt binnenkort aan bod op mn blog :-)
Afbeelding

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 12-10-2011 13:53

Oh, ik ben al benieuwd :D

Plaats reactie