Let it Loose gaat 16 April van start!!!

Plaats hier workshops.
Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 04-04-2012 13:34

qwenda schreef:Marit heb je mijn mail wel ontvangen?????gr. Joukje


Nee, ik heb geen mail van je ontvangen Joukje.. als je mij even jouw email adres pb-t, dan stuur ik jou een mail. Kijken of het zo lukt...

qwenda
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2012 12:32

Bericht door qwenda » 04-04-2012 15:29

Ik heb jou mail nu wel ontvangen, en ga er mee aan de gang!!!! Alles is geregeld en zo kunnen we binnenkort van start, SUPER!! gr. Joukje :lol:

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 04-04-2012 19:12

qwenda schreef:Ik heb jou mail nu wel ontvangen, en ga er mee aan de gang!!!! Alles is geregeld en zo kunnen we binnenkort van start, SUPER!! gr. Joukje :lol:
Leuk Joukje dat je ook meedoet.
Het kan me niet snel genoeg gaan, ik heb er heel veel zin in.

qwenda
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2012 12:32

Bericht door qwenda » 04-04-2012 19:14

Ja ik ook vind het wel spannend, is de eerste keer dat ik met zoiets mee doe, en hoop er veel van te leren :D

Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

workshop

Bericht door Annie » 04-04-2012 20:19

Zoals ik het kan bekijken heb ik bijna alles wel in huis.
Behalve het Gel Medium, wat moet ik me daar bij voorstellen en waar kan ik dit het beste kopen.
Ook wil ik vragen wat de beste structuur van het papier mpoet zijn, zo glad of juist grof mogelijk of poreus (aquarelpapier).
Verder heb ik er veel zin in,
groetjes Annie

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Re: workshop

Bericht door Marit » 05-04-2012 23:10

Annie schreef:Zoals ik het kan bekijken heb ik bijna alles wel in huis.
Behalve het Gel Medium, wat moet ik me daar bij voorstellen en waar kan ik dit het beste kopen.
Ook wil ik vragen wat de beste structuur van het papier mpoet zijn, zo glad of juist grof mogelijk of poreus (aquarelpapier).
Verder heb ik er veel zin in,
groetjes Annie
Ik zie je vraag nu pas Annie... uhm, gel medium is een soort 'gel' waar je heel leuke dingen mee kunt doen. Je kunt het in 'kunstenaarsbenodigdheden-winkels' zeker kopen. zelf heb ik die van het merk Amsterdam - er zullen vast ook andere merken zijn maar die hebben ze niet in 'mijn' winkel. Online kun je ze misschien ook wel ergens vinden? Je hebt het spul in diverse 'diktes'. Ik heb even deze 'advertorial' voor je gekopieerd - het maakt een beetje duidelijk wat je er mee kunt doen:

(hieronder advertorial, tekst is van Koninklijke Talens Apeldoorn)

Amsterdam gel mediums
Door acrylverf met gel mediums te mengen kun je meer volume en structuur in je werkstuk aanbrengen. De gel mediums verhogen de transparantie met behoud van de viscositeit van acrylverf. Door het grote hechtingsvermogen zijn ze bovendien bijzonder geschikt voor het verlijmen van materialen als textiel, hout of steen.


Amsterdam heeft drie soorten gel mediums die zowel in mat als glans verkrijgbaar zijn:

'Gewone' Gel medium
Dit pasteuze gel medium gebruik je als je net iets meer volume en structuur in werkstuk wilt. Je kunt er ook steentjes, stukjes hout en andere lichte materialen mee in je schilderij verwerken.

Heavy gel medium
Dit gel medium is pasteuzer dan het gewone gel medium en de effecten in je werkstuk zijn dan ook duidelijker zichtbaar. Ook geschikt voor het verlijmen van allerlei materialen.

Extra heavy gel medium
Hiermee creëer je opvallende hoogteverschillen; de verf blijft fantastisch ‘staan’. Wil je wat grovere materialen in je werkstuk verlijmen, dan kan dit een goede keuze zijn.

Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

workshop

Bericht door Annie » 06-04-2012 12:35

Vanmiddag kom ik bij de kwast in Oss, ga ik even snuffelen, al zijn zij wel duur.
Via internet, een tube voor rond 10,00 euro.
Is dat genoeg en wat is het mooist mat of glans??
groetjes Annie

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 06-04-2012 12:45

Ik betaal inderdaad ook zoiets voor een tube Annie...

Mat of glans is maar net wat je zelf het mooiste vind. Ik heb zelf glanzende 'heavy' gel medium maar merk dat ik de laatste tijd meer naar de matte variant getrokken word... voor wat wij er mee gaan doen maakt het niets uit. Je kunt het ook gebruiken voor foto-transfers en 'vernislagen' op je werk, dus dat kun je mee laten wegen in je keus voor mat of glans.

qwenda
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2012 12:32

Bericht door qwenda » 06-04-2012 13:51

Ik werk wel vaker met dat spul maar vind het alleen jammer dat als je het met een kwast doet dat je die strepen zo ziet nu heb ik het ook met een sponsje gedaan, en gisteren nog met mijn vingers maar je blijft het zien heb je hier nog een ander idee over zodat je het niet zo ziet. gr. Joukje :(

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 06-04-2012 14:08

qwenda schreef:Ik werk wel vaker met dat spul maar vind het alleen jammer dat als je het met een kwast doet dat je die strepen zo ziet nu heb ik het ook met een sponsje gedaan, en gisteren nog met mijn vingers maar je blijft het zien heb je hier nog een ander idee over zodat je het niet zo ziet. gr. Joukje :(
Je hebt waarschijnlijk een 'heavy' of 'extra heavy' variant in huis Joukje... ook een glanzende gel laat de strepen beter uitkomen. Hoe minder 'heavy' en minder glans, hoe minder strepen je ziet. Ik gebruik de mijne eigenlijk nooit als 'vernis' (of beschermlaag) maar die enkele keer dat ik het op die manier gebruik, smeer ik met mijn handpalm. Misschien wil een oude creditkaart ook nog wel helpen? of een stuk (dun) karton wat je er van boven naar beneden overheen haalt? Voor 'vernissen' kun je beter mod podge gebruiken, dat is dunner en smeert wat minder streperig op de pagina (en is ook sneller droog trouwens)

Plaats reactie