Dolldreams

Plaats hier workshops.
toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 17-12-2012 07:46

Hoi Anja, ik werk zelf met de prisma colors in mijn moleskine sketch en dan gebruik ik geen gesso oid. Addy doet vaak wel iets van een laag huidskleur opzetten voor het gezicht, heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me niet zo lekker werken op zo'n ruwe ondergrond. Ben benieuwd naar je resultaten :wink:

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 17-12-2012 07:52

Hoi Jose,

Dank je voor je snelle reactie.....en je tips. Ik zag inderdaad dat Addy werkt met huidskleur verf, maar met gesso lijkt mij ook inderdaad te ruw om te werken met prismacolors.
De achtergrond (bedoel om het gezicht, de haren en achtergrond) doe je die wel met gesso bewerken? Gezien Addy hier dan gaat werken met acrylverf.

Ik heb ook een moleskine sketch. Net mee begonnen....

Groetjes,
Anja :)

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 17-12-2012 07:55

Ik teken de doll gewoon op de kale blz. en daarna doe ik de achtergrond idd met gesso bewerken en verf. Afhankelijk van wat ik met de haren doe (verf of prisma's), doe ik daar ook eerst gesso op. Alhoewel ik moet bekennen dat ik met mijn laatste elf (de blauwe) niet eerst gesso heb gedaan, daar heb ik eerst neo-colors op gezet en toen heel dun acrylverf met mijn vingers eroverheen geveegd zeg maar. Dat is dus maar een heel dun laagje en dat ging ook prima.

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 03-01-2013 10:34

Ik wil zeer binnenkort met de Basic workshop gaan beginnen maar hem nog een aantal vragen aan de mensen die heb al gedaan hebben:

- Voor hoelang heb je toegang tot alle files en filmpjes? Is dit beperkt?

- Ik heb nog nooit echt tekenlessen gevolgd, is het een workshop die als beginner goed te doen is?

- Ook heb ik nog nooit iets op het gebied van Art Journal gedaan, is dit een probleem? Legt ze bijv goed uit wat voor producten ze gebruikt en waarvoor het dient?

- Natuurlijk de belangrijkste vraag: is deze workshop zijn geld waard? Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of er iemand ook al vervolg workshops heeft gevolgd... kortom alle ervaringen en reacties zijn welkom!


Alvast héél erg bedankt voor de antwoorden, ik kan niet wachten om te starten!

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 03-01-2013 20:13

Milnie, ik doe niet de dolldreams, maar de She Art girls van Christy Tomlinson. Bij haar heb je een jaar toegand tot de filmpjes, downloads, enzovoorts.
Ze laat heel duidelijk zien hoe je een achtergrond kunt maken.
En tekenen kan ik ook absoluut niet, maar dat hoeft ons er niet van te weerhouden om aan de slag te gaan. :wink: Just do it!
groeten van Mazina

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 04-01-2013 07:45

Hoi Milnie


- Voor hoelang heb je toegang tot alle files en filmpjes? Is dit beperkt?
VOLGENS MIJ LANGERE TIJD, PRECIES WEET IK HET OOK NIET. DE BASIC HAD IK AL EEN HALF JAAR.

- Ik heb nog nooit echt tekenlessen gevolgd, is het een workshop die als beginner goed te doen is? IK VIND VAN WEL, GOED TE DOEN, GOEDE UITLEG, STAP VOOR STAP, VEEL OEFENEN, MAAR JA IK KAN WEL EEN BEETJE TEKENEN, DAT SCHEELT, VOORAL MET INSTRUCTIES LUKT HET MIJ REDELIJK.

- Ook heb ik nog nooit iets op het gebied van Art Journal gedaan, is dit een probleem? Legt ze bijv goed uit wat voor producten ze gebruikt en waarvoor het dient? JA, ZE LEGT HET GOED UIT, TUSSENTIJDS VIDEO STILZETTEN (WANT ZE GAAT BEST WEL SNEL). ZE GEBRUIKT ACRYLVERF, PRISMA COLORS EN COPICS OOK DE KLEURNUMMERS DIE ZE GEBRUIKT LEGT ZIJ STEEDS UIT. OOK VOOR DE AANSCHAF IS DIT GEMAKKELIJK, HOEF JE NIET GELIJK ALLES TE KOPEN, ALLEEN DE KLEURNUMMERS.

- Natuurlijk de belangrijkste vraag: is deze workshop zijn geld waard? Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of er iemand ook al vervolg workshops heeft gevolgd... kortom alle ervaringen en reacties zijn welkom!
JA, IK VIND HET GELD ABSOLUUT WAARD, OOK IK HEB MIJ OPGEGEVEN VOOR DE VERVOLG WORKSCHOPS, MAAR JE MOET ERVAN HOUDEN VAN DOLL DREAMS....HOU JE ERVAN, DAN RAAK JE HIERMEE BESMET MET HET DD VIRUS. :wink:

Groetjes,
Anja

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 04-01-2013 09:26

Ik weet ook niet precies meer hoe lang de filmpjes beschikbaar zijn, maar volgens mij wel lang. Ze legt alles wel stap voor stap uit met filmpjes en PDF's, ik kijk het filmpje altijd helemaal en daarna zet ik hem gewoon ook steeds stil en werk je met het filmpje mee zeg maar. Ik vind het heel goed te doen. De workshop is wel wat prijzig vind ik, en toch heb ik er al meerdere gedaan (ook de flowerfairies). Ik denk niet dat ik er nog een zou doen voorlopig, mn door de prijs. Als je de basis eenmaal weet, kan je er zelf vanalles van maken. Ze legt diverse materialen uit die ze gebruikt en je kan er voor kiezen om dat aan te schaffen, je kan ook gewoon een soort materiaal gebruiken natuurlijk. Ik had al een hoop in huis, heb destijds wel voor deze ws de prisma potloden gekocht en geen moment spijt van.
Ik ben idd ook helemaal weg van deze dolls.

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 04-01-2013 09:51

Mazina schreef:Milnie, ik doe niet de dolldreams, maar de She Art girls van Christy Tomlinson. Bij haar heb je een jaar toegand tot de filmpjes, downloads, enzovoorts.
Ze laat heel duidelijk zien hoe je een achtergrond kunt maken.
En tekenen kan ik ook absoluut niet, maar dat hoeft ons er niet van te weerhouden om aan de slag te gaan. :wink: Just do it!
Wat toevallig, ik heb ook naar de She Art Girls gekeken en vond het ook wel erg gaaf... Ik ben echter helemaal verliefd op de de grote ogen van de Doll dreams, vandaat mijn keuze.. Bedankt in ieder geval voor de tip, wie weet iets voor in de toekomst! Leuk om te lezen dat het jou erg goed bevalt!

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 04-01-2013 09:55

Angie schreef:Hoi Milnie


- Voor hoelang heb je toegang tot alle files en filmpjes? Is dit beperkt?
VOLGENS MIJ LANGERE TIJD, PRECIES WEET IK HET OOK NIET. DE BASIC HAD IK AL EEN HALF JAAR.

- Ik heb nog nooit echt tekenlessen gevolgd, is het een workshop die als beginner goed te doen is? IK VIND VAN WEL, GOED TE DOEN, GOEDE UITLEG, STAP VOOR STAP, VEEL OEFENEN, MAAR JA IK KAN WEL EEN BEETJE TEKENEN, DAT SCHEELT, VOORAL MET INSTRUCTIES LUKT HET MIJ REDELIJK.

- Ook heb ik nog nooit iets op het gebied van Art Journal gedaan, is dit een probleem? Legt ze bijv goed uit wat voor producten ze gebruikt en waarvoor het dient? JA, ZE LEGT HET GOED UIT, TUSSENTIJDS VIDEO STILZETTEN (WANT ZE GAAT BEST WEL SNEL). ZE GEBRUIKT ACRYLVERF, PRISMA COLORS EN COPICS OOK DE KLEURNUMMERS DIE ZE GEBRUIKT LEGT ZIJ STEEDS UIT. OOK VOOR DE AANSCHAF IS DIT GEMAKKELIJK, HOEF JE NIET GELIJK ALLES TE KOPEN, ALLEEN DE KLEURNUMMERS.

- Natuurlijk de belangrijkste vraag: is deze workshop zijn geld waard? Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of er iemand ook al vervolg workshops heeft gevolgd... kortom alle ervaringen en reacties zijn welkom!
JA, IK VIND HET GELD ABSOLUUT WAARD, OOK IK HEB MIJ OPGEGEVEN VOOR DE VERVOLG WORKSCHOPS, MAAR JE MOET ERVAN HOUDEN VAN DOLL DREAMS....HOU JE ERVAN, DAN RAAK JE HIERMEE BESMET MET HET DD VIRUS. :wink:

Groetjes,
Anja
Dank je wel voor je antwoorden, hier kan ik echt iets mee! Fijn dat de filmpjes lang beschikbaar zijn, ben niet altijd de snelste dus wil het lekker op mijn gemakkie kunnen doen! Fijn om ook al te lezen welke spullen ze gebruikt, ik heb zelf al een beetje acrylverf liggen en sinds vorig jaar ook de trotse bezitter van een grote doos prismacolors... dat betekent dat ik de copics alleen maar mis, ik heb me er telkens van moeten weerhouden ze te kopen, vind ze echt te duur... hopelijk vind ik hier een andere oplossing voor!!

Fijn om je ervaringen te lezen, ik vrees dat ik al besmet ben met het virus, vind ze zooooooo gaaf!! :)

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 04-01-2013 09:59

toensie schreef:Ik weet ook niet precies meer hoe lang de filmpjes beschikbaar zijn, maar volgens mij wel lang. Ze legt alles wel stap voor stap uit met filmpjes en PDF's, ik kijk het filmpje altijd helemaal en daarna zet ik hem gewoon ook steeds stil en werk je met het filmpje mee zeg maar. Ik vind het heel goed te doen. De workshop is wel wat prijzig vind ik, en toch heb ik er al meerdere gedaan (ook de flowerfairies). Ik denk niet dat ik er nog een zou doen voorlopig, mn door de prijs. Als je de basis eenmaal weet, kan je er zelf vanalles van maken. Ze legt diverse materialen uit die ze gebruikt en je kan er voor kiezen om dat aan te schaffen, je kan ook gewoon een soort materiaal gebruiken natuurlijk. Ik had al een hoop in huis, heb destijds wel voor deze ws de prisma potloden gekocht en geen moment spijt van.
Ik ben idd ook helemaal weg van deze dolls.
Ook jij erg bedankt voor je antwoorden, ik vind het juist erg positief dat jij op dit moment geen nieuwe ronde wilt doen; dat betekent dat de basis erg duidelijk was en je een grote veelzijdigheid biedt! zoals hierboven al staat mis ik waarschijnlijk de copics en stiekem hoop ik er iets anders voor te bedenken (al is mijn kennis hierin nog niet groot) we shall see!

Ik ben in ieder geval HELEMAAL om en moet echt nog een paar dagen door bikkelen hier om mijn Project Life van 2012 af te hebben, maar moet zeggen dat het sneller gaat dan voorheen met zo een leuke workshop in het verschiet! Nogmaals bedankt dames!

Plaats reactie