Dolldreams

Plaats hier workshops.
Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 02-08-2012 09:52

José, ik ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen met Dolldreams!
Ben je er nog verder mee gegaan?
Nadat ik maandag de Lifebook-les van haar zat te kijken ben ik eigenlijk best enthousiast geworden.... :) Vooral haar technieken, zoals ze met markers haar figuur tekent en dan met grijze acrylverf erover en vervolgens het inkleuren met Supracolors.
Zit nog te twijfelen of ik de cursus ga aanschaffen..zou de zoveelste zijn.. :wink: En volgens mij kom ik zelf ook al een heel eind zonder cursus, al ben ik wel benieuwd naar dat stukje over monden en neuzen tekenen... :roll:
Kan jij me over de streep trekken? :P

Groetjes,
Sandra

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 02-08-2012 20:29

Ik heb de basiscursus en de Flower fairy cursus gedaan. Ik vind het zelf super leuk om te doen en maak ze dan ook graag. De filmpjes zijn vrij simpel, geen heel uitgebreide uitleg ofzo, maar wel voldoende om het op te kunnen pikken. Naast de filmpjes krijg je PDF's met uitleg en tips. Wat ik jammer vind is dat ze heel weinig aandacht besteed aan technieken voor de haren, er is wel wat wat daar over gaat, maar eigenlijk erg weinig. In elke les maak je een andere doll met ook weer een andere techniek. In de basiscursus ga je aan de slag met acryllverf, copics en prisma colors. Deze laatste vind ik echt super om mee te kleuren en was voor mij echt nieuw. In de fairy cursus leer je overweg te gaan met Tombow markers en doet ze ook meer met doodlen. Als je een cursus bij haar volgt, kan je ook mee doen met incidentele extra opdrachten. In juli was er een workshopje "Junk Journal" waarbij ze alleen gebruik maakte van tijdschriften, karton enz. Ook erg leuk, maar heb ik nog geen tijd voor gehad. Zelf ben ik wel blij dat ik hem wel ben gaan doen, maar goedkoop vind ik hem zeker niet in verhouding tot de hoeveelheid lessen die je krijgt, maar aan de andere kant, is het wel genoeg en behaal je er wel resultaat mee.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 02-08-2012 20:57

Als ik het zo lees, komt er bovenop het cursusgeld dus nog behoorlijk wat materiaalkosten? Copics, Tombows, Prismacolors....heb ik allemaal niet... :roll:
Geloof dat ik dan mijn beurt nog maar even voorbij laat gaan. Ik wil nl. geen dolls tekenen zoals zij, maar wel de technieken gebruiken van haar.... 8) en dan natuurlijk loslaten op mijn 'Ikke'. Was ook erg benieuwd hoe ze die haren altijd zo mooi krijgt...

Ik weet niet of je de Lifebook-les van haar van afgelopen maandag al hebt gezien? Ze gebruikt daar een combi van 3 Caran D'Ache Supracolors (ook aquarelpotloden heb ik begrepen..). Vindt het resultaat daarmee helemaal geweldig! Gebruikt ze in haar cursus meer van die combi's? Ik zit nl. te denken om die Supracolors los aan te schaffen (per kleur) en dan in die kleurencombi's. Misschien kan jij me op weg helpen met de kleuren die ze gebruikt?

Groetjes,
Sandra

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 02-08-2012 21:11

Heb hem nog niet helemaal gezien, alleen even "gefastforward" :oops: Ik vind dat ze verder niet echt speciale technieken ofzo gebruikt hoor, dat is in de workshops van Tam veel meer. Ze tekent gewoon met potlood een schets (eerst leer je stap voor stap met sjablonen en daarna kan je het uit de losse hand proberen) en als hij goed is gaat ze eroverheen met een watervaste marker. Maar ze laat dus wel zien hoe je met diverse verschillende materialen mooie resultaten kan krijgen, maar het is heel veel na maken in eerste instantie. Die potloden ken ik niet, heb ze bij haar nog niet eerder gezien, dus qua combi's kan ik daar niks over zeggen helaas. Als ik jou zo hoor, zou ik hem idd niet gaan doen hoor, geloof dan niet dat het echt iets voor je is.

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 02-08-2012 21:11

Ik vind die ogen alleen altijd 'te' vergeleken bij die petite gezichtjes. Maar haar kleurgebruik en tekentalent is jaloersmakend!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 02-08-2012 21:12

MariekeJ. schreef:Ik vind die ogen alleen altijd 'te' vergeleken bij die petite gezichtjes. Maar haar kleurgebruik en tekentalent is jaloersmakend!
En dat vind ik nou juist zo leuk :lol:

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 02-08-2012 23:00

Ik vind die ogen ook net te groot en te aanwezig, al vind ik 'wat grotere' ogen wel weer leuk.
Maar inderdaad, haar kleurgebruik en tekentalent is megagoed!

Bedankt José...je hebt niet overgehaald! :wink:
Ik ga maar eens kijken hoe ver ik kom met mijn Inktense potloden en wellicht dat ik daarna nog wat Supracolors aanschaf. Heb net de schets en daarna de outlines met marker opgezet. Morgen hopelijk het vervolg!

Groetjes,
Sandra

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 03-08-2012 08:30

Hoi Sandra,

Ik heb de Basic Doll Dreams ook aangeschaft, doch alleen geoefend met de ogen. Verder ben ik niet gekomen.Druk bezig met Life book en nu doodlen.
Doch de laatste van Lifebook heb ik mijn allereerste Doll Dream gemaakt, leuk om te doen, viel mij ook niet tegen.
Ik gebruik hiervoor gewoon mijn aquarelpotloten van Derwent en inktense.

Ik vind de poppetjes met de geweldige grote ogen juist mooi. Ik heb toen echter wel Copic markers een tiental aangeschaft, precies de kleuren (voornamelijk voor gezicht in te kleuren), zoals zij dit opgeeft.

Tot nu toe is alleen José er goed mee aan de slag gegaan.
De filmpjes vind ik kort maar duidelijk, de rest zegt zij steeds, veel oefenen....

Groetjes,
Anja :wink:

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 03-08-2012 11:29

Sandra schreef:Ik vind die ogen ook net te groot en te aanwezig, al vind ik 'wat grotere' ogen wel weer leuk.
Ik ook, ik ben dol op grote ogen! Ik teken de ogen ook altijd te groot. Maar zooo groot nu ook weer niet, haha! Ah, ieder zijn ding!?
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 03-08-2012 12:01

Angie schreef:De filmpjes vind ik kort maar duidelijk, de rest zegt zij steeds, veel oefenen....
Tja, maar dat geldt eigenlijk voor alles! Het schijnt dat Rembrandt ook niet meteen als eerste een meesterwerk heeft geschilderd.... 8)

Groetjes,
Sandra

Plaats reactie