Vraag: workshop 'fonts'

Plaats hier workshops.
Plaats reactie
Stoeptegel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-01-2012 18:07

Vraag: workshop 'fonts'

Bericht door Stoeptegel » 03-07-2012 07:38

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje over een bepaald soort workshop, hoop dat ik m in de goede thread heb gezet!

Ik ben op zoek naar een betaalbare workshop over het zelf 'maken' van verschillende fonts. Gewoon, om mn pagina's wat op te leuken en niet de hele tijd mijn eigen licht onleesbare handschrift op elke pagina terug te zien ;) Gebruik nog wel eens dafont.com, maar ben ook een beetje lui en zou er graag een workshop over willen volgen, ipv zelf alles uitvogelen :mrgreen:
Nou heb ik al een beetje rondgekeken en ik hoorde veel moppers over de letter love workshop van Joanne Sharpe. Dus mijn vraag is, is er in jullie ogen een betere workshop (liefst goedkoper ook! arme studente n all) waarin je verschillende manieren van schrijven leert?
Heb bijvoorbeeld deze workshop gevonden, is er iemand die m een keer heeft gevolgd?

Hoop dat mn verhaaltje een beetje duidelijk is zo, het is nog vroeg :P

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 03-07-2012 11:06

Ik heb idd ook de letterlove gedaan en op zich heb ik er wel een en ander van geleerd qua het zelf maken van letters, maar zoals je ws wel hebt gelezen was het heel erg veel reclame voor bepaalde winkels en producten en niet heel erg veel technieken, maar opz ich dus wel leuk om ideeen op te doen. Ik weet dat je nog een workshop had van Lori Vliegen (letterlab volgens mij). Ik dacht dat Willy die deed, maar heb daar verder niks meer over gehoord. Als je hier en daar op het net zoekt kom je ook vanalles tegen, maar heb daar dus geen ervaring mee. Sandra heeft ook een leuke tutorial over haar manier van letters schrijven volgens mij. Als je nog wat leuks vindt horen we het graag.

Willy A
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-02-2012 13:49

Bericht door Willy A » 03-07-2012 11:54

- Letter Love 101 van Joanne Sharpe.
Zeer wisselende gevoelens bij deze workshop. Ik heb me hiervoor ingeschreven omdat ik veel van het werk van Joanne leuk vind en heel graag iets aan mijn volslagen onmogelijke handschrift wilde doen. Maar moet ik toch zeggen dat de teleurstelling bij mij overheerst. Veel te veel lessen over materiaal, vooral pennen die je kunt gebruiken. Iets een les noemen wat alleen uit een simpele opdracht bestaat zonder enige uitleg, noem ik geen les. Van de 29 lessen had ze er 16 kunnen samenvatten in 1 of 2 lessen over materialen. Bovendien was het reclame maken voor allerlei bedrijven een zeer storend onderdeel van een groot aantal video's. En wat ik nu zo graag had gezien en dat moet toch kunnen in 29 lessen: een stap-voor-stap voorbeeld van één van haar pagina's. Helaas, ik had dus duidelijk verkeerde verwachtingen. Ik heb persoonlijk contact met Joanne gehad en haar hetzelfde verteld. Haar commentaar was dat ze niet wil dat we kopiëren maar dat we een eigen stijl ontwikkelen. Leuk natuurlijk, maar ik leer graag door eerst na te doen en daarna op mijn manier daarmee aan de gang te gaan.

- Letter LAB van Lori Vliegen http://elviestudio.blogspot.com/ :
16 video's en oefenmateriaal om een basis cursief handschrift aan te leren en details zoals accenten, schaduw, enz. Dit heeft ze nog verder uitgewerkt in een aantal simpele voorbeelden. De uitleg is super duidelijk en prettig. Geen workshop voor iemand die ook eens een drukke pagina met veel tekst en verschillende lettertypes wil maken, maar wel om een goede basis te leggen voor een mooi/leuk handschrift.

Dit is dus wel mijn persoonlijke mening! Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Stoeptegel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-01-2012 18:07

Bericht door Stoeptegel » 03-07-2012 14:22

Haha Joanne Sharpe wordt t dan dus duidelijk niet ;)
En de veertig dollar voor Letter Lab is n beetje veel voor mij ben ik bang :(
Maar heel erg bedankt voor jullie inbreng en ik zal zeker verder googlen :mrgreen:

p.s. bedoelde je deze video Willy?

angeliquesilva
Berichten: 98
Lid geworden op: 25-05-2012 21:05

Bericht door angeliquesilva » 11-07-2012 10:29

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van Heidi swapp
http://www.heidiswapp.com/
Zij heeft een ringband boekje uitgeven genaamd
I love your handwrithing.
Afbeelding

Zie youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=JQwbQFB-UbA
Het is al enige jaren oud maar een absolute FAV
in mijn boekenkast. Hier wat voorbeeldjes:

AfbeeldingAfbeelding
:wink: Angie

be FREE
be CREATIVE
be YOU

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 11-07-2012 15:14

Ja, die heb ik ook.
Goed te doen met spulletjes erbij.
Mooi boek!
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 13-07-2012 11:44

Ik heb mij ook opgegeven voor Letter Lab, leuk om te doen, maar niet veel variatie. Wel goed om te leren voor nettere afwerking.

Letter Love heb ik ook gevolgd, ondanks alle kritieken heb ik er ook veel aan gehad en gebruik het als naslagwerk.

Ook heb ik een boek geleend bij de bibliotheek : Scrapbook Letters van Ruth Booth. Dit vind ik persoonlijk ook een goed boek met goed uitleg in 50 inspirerende alfabetten. Helaas is dit boek niet meer te koop via Bolcom. http://www.bol.com/nl/p/scrapbook-lette ... 004923941/

Alhoewel ik nog niet veel geoefend heb met lettertypen, vind ik het wel leuk om mij erin te verdiepen.
Eenieder heeft toch zijn eigen voorkeur en stijl.

Groetjes,
Anja :P

Plaats reactie