camera.....

Mededelingen en (help-)onderwerpen wat betreft het forum. Hoe plaats ik een foto, etc.
Plaats reactie
sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

camera.....

Bericht door sterjamie » 24-07-2011 02:39

Nou ik ben dus bezig geweest met mijn filmpjes, maar ik film ze vanaf mijn laptop, wat dus eigenlijk niet handig is, want je ziet dan alles op zijn kop.

Nu zie ik allemaal briljante filmpjes op internet (ja ook van marieke) die dat ding perfect hebben hangen staan liggen hoe dan ook

Tips........ Ik zit namelijk aan de eettafel heb geen boekenplanken kastjes etc haha. heb een camera, maar het liefst film ik het met een losse webcam(die heb ik ook)

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 24-07-2011 13:37

Sorry, ik snap niet helemaal wat je vraag nu precies is, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe anderen filmen?

Ik zet zelf mijn camera op zo'n grote driepoot statief naast me. Een beetje onhandig altijd, omdat de camera echt vlak naast me moet staan en ik zo'n bureaustoel op wieltjes heb. Als ik ook maar iets naar achter of opzij rol, dondert het hele zaakje in elkaar, hihi!

Ik zet het statief op de allerhoogste stand, op zo'n 1.80 meter. En dan laat ik de camera zo loodrecht mogelijk naar beneden filmen. Ik kan het beeldschermpje omklappen, zodat ik mijn werk kan zien als ik omhoog kijk en heb een klein afstandbedieninkje om evt. nog wat in of uit te zoomen.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 24-07-2011 16:02

Sorry, ik snap niet helemaal wat je vraag nu precies is, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe anderen filmen?
haha ja dat bedoelde ik! Ik was er al bang voor dat het een bouw creatie zou gaan worden haha. Een statief......waarom kom ik daar zelf niet op!!

Thnx Marieke

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 24-07-2011 21:54

sterjamie schreef:
Sorry, ik snap niet helemaal wat je vraag nu precies is, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe anderen filmen?
haha ja dat bedoelde ik! Ik was er al bang voor dat het een bouw creatie zou gaan worden haha. Een statief......waarom kom ik daar zelf niet op!!

Thnx Marieke
Ha,ha! Daar worden ze voor gemaakt he! ;) Sommige oplosiingen zijn simpeler dan je denkt :D
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Plaats reactie