Brave Women

Zet hier de foto van je mixed media werkstuk
Plaats reactie
Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Brave Women

Bericht door Marit » 21-10-2011 17:05

Ik zat even te denken of ik mijn werk nou onder canvas zou zetten of hier... maar dit topic stond nog zo zielig leeg en aangezien mijn canvassen mixed-media vertonen, ga ik dit lege vakje eens lekker vullen! Ha! :lol:

De individuele/grote (per stuk gefotografeerde) foto's vind je trouwens op mijn blog. (tjeez, wat een zin.... kan wel zien dat het vrijdagmiddag is!)

Ik besloot vorige week om maar eens uit mijn art journal te komen. Nog drie kleine 'canvas paneeltjes' liggen (en een grotere - maar die komt straks) en ook een vintage 'live' magazine dat geheel gewijd was aan beroemde vrouwen. Het idee was geboren: 'Brave Women'

Hier is de serie:

Afbeelding

De paneeltjes zijn 24 x 30 cm per stuk.

De achtergrond is beplakt met vintage patroonpapier (kreeg het van een blogvriendin uit Engeland). Verder: Adirondack spray inkt, mod podge, tekst is 'getransferred' met mod podge, en de foto dus uit het magazine geknipt... ik vind eigenlijk een transfer mooier dan een 'echte' foto dus ik besloot mijn 'grote doek' anders aan te pakken... (zie 'Janis Joplin' topic)

(Oh, en deze dames zijn vlnr: Gertrude Stein, 'Calamity Jane' en Georgia O'Keeffe)

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 21-10-2011 17:08

Apart... ik vind ze wel mooi

mobynick
Berichten: 195
Lid geworden op: 29-09-2011 12:55

Bericht door mobynick » 21-10-2011 18:20

Ik vind ze gaaf net als die andere die je gemaakt hebt.
Mag ik vragen waar jij ze laat in huis?
Hang je ze op of zet je ze neer?
Groetjes en liefs,
Monique

http://www.flickr.com/photos/scrapamoon/

Klik hier voor mijn blog:
Afbeelding

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 21-10-2011 19:09

mobynick schreef:Mag ik vragen waar jij ze laat in huis?
Hang je ze op of zet je ze neer?
Dat mag jij vragen hoor! wij hebben een lage kast/dressoir in de huiskamer, waar ik nieuwe dingen zoals deze een tijdje op zet. het komt niet zoveel voor, omdat ik meestal in een art journal (boek) werk en dat neemt niet zoveel ruimte... ik heb de canvasjes vandaag toevallig mee naar boven genomen om te fotograferen en de grote (janis) heb ik voorlopig even op mijn nachtkastje gezet, de andere 3 liggen opgeborgen.

Vanaf 1 november heeft mijn zoon een kamer in de stad waarin hij studeert, en dan houden we dus ruimte over. We zijn nu aan het puzzelen hoe we het gaan doen, zodat ik ook een eigen 'studio' kan inrichten (we hebben ook nog een kantoor aan huis, dus het is altijd schipperen met ruimte...) Mocht het zover komen dat ik een eigen 'atelier' heb, dan hang ik zeker een aantal dingen op! (Ik heb ook nog veel moois van andere kunstenaars 'in opslag' - daar is hopelijk dan ook plaats voor om die werken eens tot zijn recht te laten komen)

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 21-10-2011 22:04

Heel mooi Marit.
Mooie kleuren.
En dat scheelt idd als je zoon het huis uitgaat.
Lekker ruimte maar het zal wel even wennen worden, schat ik in. :wink: :roll:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 22-10-2011 09:04

Erg leuk, lekker kleurrijk, houd ik wel van :wink:

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 22-10-2011 10:19

Ja, mooi. Al vind ik die grote (uit je andere draadje) mooier.
Erg leuk met dat patroonpapier in de achtergrond.
En ik kan me nooit inhouden met die Adirondack spray en wil altijd persé meerdere kleuren op één werk gebruiken. Ik vind het echter bijzonder mooi dat jij het telkens bij één kleur(tint) hebt gehouden.

Groetjes,
Sandra

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 22-10-2011 11:37

Leuk gedaan!

maja
Berichten: 654
Lid geworden op: 05-09-2011 22:06

Bericht door maja » 23-10-2011 13:43

Heel mooi gedaan! Wat ik vooral erg leuk vind is het patroonpapier er onder. Daar heb ik nog genoeg van liggen, bedankt voor de inspiratie.

Plaats reactie