Letterlove Esther

N.a.v. de workshop van Joanne Sharp
Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 20-02-2012 19:57

Afbeelding


Deze is nog naar aanleiding van inspiratie bij anderen. Leuk om met die blokjes aan de slag te gaan.
En zo kan ik mijn markers ook nog gebruiken :D .

Fijn om te lezen dat nog niet iedereen hier een eigen stijl heeft... Nou ja, zoeken dus maar.
Ik merk dat ik de dingen nog niet zo creatief los kan laten. Ik heb bv met de achtergrond (les van vandaag) gewerkt met blauwe kleuren, omdat ik met letters iets wil doen met de zee of met een haven. dan wil ik wel dat de kleur past bij de tekst... Mischien is dat mijn stijl... of ben ik niet zo creatief .... of durf ik nog niet te expirimenteren. We zullen het zien in de loop van de tijd!

gr Esther

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 22-02-2012 11:41

Toch maar wat in elkaar gescheurd en geplakt... Ik werd wel blij van mijn mooie hartjestape!
(betekenis is "Liefde overwint alles")


Afbeelding


Groetjes Esther

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 22-02-2012 13:05

Esther wat leuk om te zien dat je er plezier aan hebt. Ik voel me ineens schuldig, vergeet een beetje dat er dus mensen zijn die het heel leuk vinden en er echt wat van opsteken.
Way to go Esther... Leuk he dat hartjestape heb ik ook. Leuk die quote in het italiaans???
Ik heb nog een tip, die witte scheurrandjes kan je weer een leuk kleurtje geven met inkt of markers of wat je maar hebt, geeft wel weer een leuk effect.

Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 22-02-2012 18:35

ik vind het ook leuk dat je je ontwikkeling zo heerlijk deelt met ons :D
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 24-02-2012 11:44

In het kader van veel delen.... Hier de foto van vandaag. Boekje in elkaar gezet, dit is de voorkant. Heb bewust niet gekozen voor een groot, druk lettertype omdat ik de kleuren en de tape al zoveel vond..


Afbeelding

OP naar het boekje vullen met letters!

gr Esther

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 24-02-2012 12:49

ohh nou je houd het goed vol!!

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 26-02-2012 14:08

Om te delen: (jullie weten het vast al lang...), maar laatst heb ik van dat leuke tape gekocht bij de action. Kostte weinig en plakt best nog wel aardig. Ik vond de kleuren zo leuk!


Afbeelding


Verder plak ik nog wat in het boekje wat we moesten maken van Joanne en daarna doe ik het nooit meer zo met de achtergrond. Als ik kijk naar hoe ze de kleuren gebruikt op de werken die ik mooi vind, doet ze dat dus met de tombow stiften en dat vind ik mooier dan met al die inkten.. (zag bij Sandra dat ook al terug in haar werk). Maar goed, ik plak nu gewoon wat dingetjes die ik gemaakt heb erin als een naslagwerkje...


Afbeelding

Nog wel een vraagje, weten jullie een winkel waar je een potje zwarte inkt kan kopen met een soort pipet zoals Joanne gebruikte met het maken van die letters gisteren?

Zal dit ook vragen in het algemene deel van LetterLove... Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want dat zag er wel heel leuk uit!

groetjes Esther

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 26-02-2012 14:36

Leuk geworden, Esther!
Enne...Inderdaad, ik ben ook al aan het zoeken geweest naar die Tombows...alleen is een setje van 9 markers zo'n 25 euro...Toch nog maar even wachten! :wink:
(Overigens verkrijgbaar via eBay, maar ook in NL winkels...)

Groetjes,
Sandra

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 27-02-2012 10:06

Vandaag maakte Joanne letters met krullen, dat maar in het journal geplakt...


Afbeelding

Ik merk dat ik de copic nou niet altijd een hele fijne marker vind... De pennen van de Hema liggen bij mij wat lekkerder in de hand. Nou ja, zal wel veel moeten oefenen...

Gr Esther

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 27-02-2012 15:21

Je bent goed bezig Esther. Ik vind zelf ook die andere achtertgronden van haar mooier hoor. Maar de achtergronden met inkt en stencils zijn gewoon erg gaaf in je AJ.

Ik vind het ook wel bijzonder dat ze zo veel met copics doet, want op het papier dat ze gebruikt is de copic nou echt niet de meest geschikte marker. De copic loopt snel uit op dat papier, merk ik zelf ook, krijg geen mooie lijnen ermee. Wil je een mooi resultaat met de copics hebben, moet je veel harder papier hebben.

Plaats reactie