Letter Love 101 Art Journals met Joanne Sharpe

N.a.v. de workshop van Joanne Sharp
Willy A
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-02-2012 13:49

Bericht door Willy A » 25-02-2012 15:39

Leuk die tweede video! Heb Joanne een positief berichtje gestuurd....

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 25-02-2012 15:54

AssiCrafts schreef:Vraagje over het Letter Loved Journal: Ik heb dus twee losse vellen tegen elkaar aangetapd met duct tape zoals op het filmpje te zien was, tot hier geen probleem. De eerste pagina hier op geplakt met tape en ga zo maar door. Maar als je nu bij de laatste pagina komt zie je natuurlijk een open rug. Geprobeerd met tape te plakken, maar daar is het te veel hoogte verschil voor. Hebben jullie dit opgelost?
Ik heb mijne niet zo dik gemaakt. Ik heb in de omslag twee kleine en twee grote blz geplakt. Ik heb alleen het probleem dat mijn washitape nu al begint los te laten... :x
Zou het jou niet helpen als je heel breed tape gebruikt (dat duct tape dus) en eerst de open rug plakt en daarna de rest van de tape-breedte op de voorgaande blz en achterkant?Of met meerdere lange stukken tape horizontaal?

Groetjes,
Sandra

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 25-02-2012 17:24

Die van mij is maar 5 pagina's, dus dat is maar 1 pagina meer. Ik heb tussen alle pagina's wel duct tape zitten, misschien is mijn journal hierdoor iets dikker geworden. Op de duct tape heb ik wat washi tape geplakt. Washi tape is inderdaad niet zo sterk, misschien volgende keer een beetje modpodge op de plek waar je het wil plakken. Ik moet zeggen bij mij blijft het nog zitten :)

Ik heb de rug maar gewoon afgeplakt met duct tape. Ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. Dat niet alle pagina's op elkaar getaped moesten worden, maar bijv. naast elkaar.

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 26-02-2012 14:10

Even een vraagje; weten jullie waar ik zo'n potje zwarte inkt kan kopen die Joanne gisteren gebruikte? (Met zo'n soort pipet leek het wel)
Ik vond de letters er leuk uitzien en wil dat wel proberen.

Gr Esther

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 26-02-2012 14:32

Esther schreef:Even een vraagje; weten jullie waar ik zo'n potje zwarte inkt kan kopen die Joanne gisteren gebruikte? (Met zo'n soort pipet leek het wel)
Ik vond de letters er leuk uitzien en wil dat wel proberen.

Gr Esther
Zowel de Kwast als Harolds heeft ze in ieder geval. Als je op hun site even zoekt op Liquitex Acrylic Ink kom je er vanzelf!
Wellicht ook wel andere winkels in NL als je even googled?

Groetjes,
Sandra

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 26-02-2012 15:35

Hoi Sandra, we hadden het beiden al over de tombows...

Nu heb ik verder gezocht en het lijkt erop dat Letraset aquamarkers net zo goed werken. Die zijn nu in de aanbieding voor 2 euro per stuk bij Ge-we hobby.

hebben mensen hier ervaring met deze Letraset?

Ge Esther
Oh en ik ga zoeken op liquitex!

fera68
Berichten: 7
Lid geworden op: 25-02-2012 15:42

Bericht door fera68 » 26-02-2012 17:54

Ha meiden, ik heb geprobeerd de hele lijn door te lezen over Letter Love, maar na 8 pagina's heb ik wat geskipt... Ik vond het meteen al wat tegenvallen en ik had gelijk al vraagtekens bij alle info over washitape etc. als je je bezig gaat houden met letters, waarom niet wat meer doorpraten over markers, pennen en dat soort mooie dingen...
ach, ik haal het wel weer in...

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-02-2012 21:11

Esther schreef:Hoi Sandra, we hadden het beiden al over de tombows...

Nu heb ik verder gezocht en het lijkt erop dat Letraset aquamarkers net zo goed werken. Die zijn nu in de aanbieding voor 2 euro per stuk bij Ge-we hobby.

hebben mensen hier ervaring met deze Letraset?

Ge Esther
Oh en ik ga zoeken op liquitex!
Hey Esther, kijk eens hier. Ik zelf heb ze niet, maar het lijkt er wel erg op dat het juiste papier wel heel noodzakelijk is.

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-02-2012 21:22

fera68 schreef:Ha meiden, ik heb geprobeerd de hele lijn door te lezen over Letter Love, maar na 8 pagina's heb ik wat geskipt... Ik vond het meteen al wat tegenvallen en ik had gelijk al vraagtekens bij alle info over washitape etc. als je je bezig gaat houden met letters, waarom niet wat meer doorpraten over markers, pennen en dat soort mooie dingen...
ach, ik haal het wel weer in...
:?: Heb je het over dit forum :shock: Want dan heb je vast niet goed gelezen :wink: We hebben het vooral over het verzamelen van pennen en papier gehad. En na pagina 10 werd het ook wat negatief, dus zou dan ook maar niet meer doorlezen :lol: Doe je deze workshop ook?

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 27-02-2012 09:17

Ik moet zeggen dat ik de laatste lessen wel weer enthousiast ben. Het gaat nu echt weer over schrijven, letters en technieken.
Ik ervaarde een klein dipje met uitleg over pennen en pennen en... pennen. Maar gelukkig gaat het nu weer over LETTERS :D !

Gr Esther

Plaats reactie