Letter Love 101 Art Journals met Joanne Sharpe

N.a.v. de workshop van Joanne Sharp
Plaats reactie
Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 17-01-2012 13:31

Het is op eBay in meerdere maten te vinden, 9x12 inch, 11x14inch etc.
http://www.ebay.com/itm/STRATHMORE-SMOO ... 56480f732e
Jammer dat de verzendkosten weer zo hoog zijn...

Het Strathmore Mixed Media papier wordt niet naar NL verzonden...anders had ik wel mijn eigen journal gemaakt met de BIA.

Die Canson Mix Media journals van de Craftorij zijn inderdaad met perforatie-rand...dus die wil ik nie... 8)

Dus toch nog maar even Dick Blick afwachten...die heeft ook die platinum Zig writers...voor het schaduwen van de letters...

Groetjes,
Sandra

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 17-01-2012 15:40

volgens mij kan je ook zelf wel je journal maken hoor als je je maar houd aan de dikte van het papier, en een fijne structuur............

en voor de schaduw zou je toch een een grijze copic kunnen gebruiken?

zou fabriano ook niet een soort gelijk papier hebben met een fijne structuur?

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 17-01-2012 15:51

Ja, misschien kan een grijze Copic ook wel. Heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan, maar ik heb dan ook geen Copic's. Wat vermoedelijk wel gaat veranderen na deze workshop... :roll:
Voorlopig heeft mijn tochtje naar de hobbywinkel vandaag geen zwarte Copic's opgeleverd. Alle kleuren aanwezig maar geen zwarte... :evil:
Dus misschien toch maar online ergens bestellen.

Groetjes,
Sandra

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 17-01-2012 16:17

Ik zie nu dat diverse mensen dingen bestellen in het buitenland. Is het misschien een idee om met elkaar 1 bestelling te doen, scheelt denk ik ook weer in verzendkosten die je dan kan delen.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 18-01-2012 09:10

Heb net mijn aanvraag terug van Dick Blick: ik had één A5 Strathmore Mixed Media journal en twee Zig Writers 'besteld', totaal kosten van deze producten USD 10. Verzendkosten naar NL: USD 32 !!!
Dat heb ik dus maar niet gedaan...want zelfs als we onze bestellingen combineren (en dan komt het vermoedelijk weer boven het maximumbedrag uit, waardoor we weer invoerrechten moeten betalen..) is het niet te betalen.
Ik ga dus maar eens verder zoeken naar een alternatief!

Groetjes,
Sandra

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 18-01-2012 09:31

Jaaaa zeg jeetje.... als ik dit allemaal zo lees wil ik oooooook!!!!
Ga me even verdiepen in de kosten, de workshop op zich zal het niet zijn maar ik "moet" natuurlijk wel alle materialen hebben.
To be continued......................................

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 18-01-2012 11:04

Sandra schreef:Heb net mijn aanvraag terug van Dick Blick: ik had één A5 Strathmore Mixed Media journal en twee Zig Writers 'besteld', totaal kosten van deze producten USD 10. Verzendkosten naar NL: USD 32 !!!
Dat heb ik dus maar niet gedaan...want zelfs als we onze bestellingen combineren (en dan komt het vermoedelijk weer boven het maximumbedrag uit, waardoor we weer invoerrechten moeten betalen..) is het niet te betalen.
Ik ga dus maar eens verder zoeken naar een alternatief!

Groetjes,
Sandra
Belachelijk he, daarom dacht ik idd aan combineren, maar dan komen we denk ik ook boven het invoervrije bedrag uit, heb je gelijk in. Lastig..... Alles wat ik op internet kan vinden komt uit de VS.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 18-01-2012 11:18

Ik ga zo eens een mailtje naar De Kwast sturen. Vragen of hun vergelijkbaar papier hebben. Ze hebben daar zoveel soorten papier...daar moet toch ook papier tussen zitten dat geschikt is voor mixed media technieken, met een gladde oppervlak.
Weet iemand van jullie 'hoe glad' aquarelpapier met een 'fijne korrel' is? Ik begreep nl. Dat dat Strathmore papier een glad oppervlak had. (vellum surface) volgens de omschrijving op hun site.
Heb ik het goed dat je glad papier moet hebben zodat er niks achterblijft als je gaat gummen n zo? Hoe grover de korrel hoe meer er 'in' je papier blijft hangen?

Marieke!! Waar zit je toch? :D Jij hebt altijd zulke fijne materiaal kennis! HELP! :wink:

Groetjes,
Sandra

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 18-01-2012 11:29

https://www.artistpapers.co.uk/articles ... conditions
Hier hebben ze het papier en de journals. Als ik het goed gelezen heb zijn de verzendkosten buiten engeland 8,50 pond. Dit zouden we dan wel evt. kunnen combineren, dat is nog te doen. Dat papier hebben ze in allerlei formaten.

Sandra, voor Lifebook hadden we ook van dat gladde nodig van Daler Rowney, die hebben we ook in het buitenalnd moeten bestellen. Als ik het goed begrepen heb, heb je vellum papier en smooth papier. Wij moeten de smooth hebben.

Ik heb hier laatst ook een blok gekocht van schoellershammer, maar dat is 200 gram en dat 300 grams is wel steviger en blijft mooier. Het is wel ook heel glad aquarel papier, net als gewoon papier eigenlijk. Misschien ga ik het in eerste instantie toch daar maar gewoon mee doen. Is 3,25 per pak van 20 vel. Denk er nog even over na :roll:

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 18-01-2012 12:04

Ik probeerde net via Amazon te bestellen in Amerika. (Amazon in Duitsland, Italie, Engeland en Oostenrijk hebben die journals nl. ook niet... :roll: ) maar aan het einde van de rit krijg ik de melding dat ze deze artikelen niet naar NL versturen.... :roll:

Die link van jou zou inderdaad een optie zijn, maar dan zit je dus op 20 euro voor één journal, excl. VAT. (moet nog even uitzoeken wat dat is...) en dat is ook wel weer prijzig. Misschien inderdaad dat het voordeliger is als we combineren..Heb nogal mijn zinnen gezet op zo'n Strathmore journal. Dat Bristol Smooth papier waar ze het ook over heeft, geloof ik wel even..maar ik wil persé zo'n Mixed Media journal! :evil:

Groetjes,
Sandra

Plaats reactie