Artists journals & sketchbooks by Lynne Perrella

Weet je van het bestaan van een leuk boek op het gebied van MM, AJ of Fr SB? Plaats hier dan een boekbespreking. Foto van de voorkant zou fijn zijn.
Plaats reactie
fera68
Berichten: 7
Lid geworden op: 25-02-2012 15:42

Artists journals & sketchbooks by Lynne Perrella

Bericht door fera68 » 06-03-2012 15:44

http://www.amazon.de/Artists-Journals-S ... 323&sr=1-1
Engelstalig yummy boek! Inhoudsopgave: 1. Getting started (creating personal pages) 2. The book itself (examining the covers and types of journal) 3. True fiction (adding text to pages) 4. Icons and imagery (keeping an artist sketchbook) 5. Expanding the boundaries (exploring alternative surfaces and forms).
Dit is meer dan een boek waarin je plaatjes ziet met journals van anderen (bekend of minder bekend). Elk hoofdstuk beschrijft de opbouw en opzet van de desbetreffende kunstenaar. Daarbij staan veel tips met voorbeelden hoe je het zelf kunt doen. Bijvoorbeeld Michelle Ward, die een omslag van een journal versierd heeft met van die dia-raampjes. Vervolgens komen er vier bladzijden vol voorbeelden van die dia-raampjes en hoe je die na kunt maken.
De stijlen die geportretteerd worden in het boek, variëren ook mooi. Van natuur, strip, mixed media, tot stof.
Het is niet zo'n taai boek als een instructie boek en niet zo oppervlakkig als een boek met alleen maar mooie plaatjes.
Ik hoop dat ik de url goed heb ingetypt, had ik nog niet eerder gedaan...

jea

fera68
Berichten: 7
Lid geworden op: 25-02-2012 15:42

hmm

Bericht door fera68 » 06-03-2012 15:46

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dat linkje mooier weergeef, je weet wel, dat je op de titel 'artists journals & sketchbooks' klikt en dat je dan gelijk doorlinkt naar een afbeelding op internet....
:oops: :oops: :oops:

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 16-03-2012 21:47

zo maar zonder de spaties: [ url = http:// linknaarsite ] Tekst van link [ / url]

dan krijg je dit:

Artist Journals & sketchbooks

Plaats reactie