De stoptrein naar CS is voor mij sneller dan lijn 17. Vandaar dat ik altijd aan een extra trein vast zit.Elvy schreef:Ik weet niet hoe je van plan was te treinen maar als je met tram 17 naar Den Haag CS gaat dan pak je daar de trein naar Zwolle en in Zwolle de trein naar Ommen. Dat is dus 'slechts' 1x overstappen.Mazina schreef:Ja, het is zeker prijzig. Maar ik ben het afgelopen jaar niet op vakantie geweest, dus dit is een soort inhaalvakantietje.
Ik moet nog maar liefst met drie of vier treinen. Van twee verschillende vervoerders, ook dat nog.
Bovendien: volgens het reisadvies van NS moet ik ook in Utrecht CS overstappen. Dat is toch echt 4 treinen hoor.
Bovendien overkomt het mij heel vaak dat er springers zijn, seinstoringen, en noem maar op. Mijn vader woont in Heerlen en ik doe regelmatig vijf uur over de terugreis, omdat ik van Tilburg terug moet naar Eindhoven, dan naar Utrecht CS, dan naar Den Haag CS en dan nog met de sprinter naar Rijswijk.
Mijn jongste broer woont in Utrecht, en toen hij trouwde kwamen we allemaal te laat: de treinen uit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam moesten allemaal buiten station Utrecht CS wachten.
Mijn jongste zoon woont in Rijswijk en werkt 4 dagen per week in Schiedam. Minimaal 1x per week valt de trein uit, en minimaal 1x per week zit hij opgesloten in de trein vanwege een storing of een springer.
Wat dat laatste betreft is treinmachinist beslist geen prettig beroep.