Gelatine plaat

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 10-04-2013 08:56

Linda Germain, een Amerikaanse, is wel dé expert op het gebied van gelatine monoprints. Dit filmpje/tutorial van haar geeft een goed beeld wat je ermee kunt!

http://www.youtube.com/watch?v=Dy0JG-TEWf8

maja
Berichten: 654
Lid geworden op: 05-09-2011 22:06

Bericht door maja » 11-04-2013 11:01

Ik had al wel van die Gelli Plate gehoord maar wat je er allemaal mee kan.... Ga zo dat filmpje eens bekijken.

Jetty
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2013 16:59

Bericht door Jetty » 12-04-2013 15:59

Tynke schreef:Mijn vader heeft een bakkerij.. En een doos vol gelatinepoeder. :D Ik kan dus ook aan de gang om zelf een plaat te maken..

Als beginneling is het mij nog niet helemaal duidelijk wat je er precies mee kunt, ik heb dan ook nog niet hel hele forum doorgespit.. Zal nog eens even op internet speuren. :)
jaaaaaaaa en ik heb de eerste resultaten al gezien. Ze zijn gaaf :D

Tynke
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-04-2013 20:17

Bericht door Tynke » 12-04-2013 16:41

Jetty schreef:
Tynke schreef:Mijn vader heeft een bakkerij.. En een doos vol gelatinepoeder. :D Ik kan dus ook aan de gang om zelf een plaat te maken..

Als beginneling is het mij nog niet helemaal duidelijk wat je er precies mee kunt, ik heb dan ook nog niet hel hele forum doorgespit.. Zal nog eens even op internet speuren. :)
jaaaaaaaa en ik heb de eerste resultaten al gezien. Ze zijn gaaf :D
Volgende week kun je zelf aan de slag Jetty! 8)

Jetty
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2013 16:59

Bericht door Jetty » 12-04-2013 16:50

Tynke schreef:
Jetty schreef:
Tynke schreef:Mijn vader heeft een bakkerij.. En een doos vol gelatinepoeder. :D Ik kan dus ook aan de gang om zelf een plaat te maken..

Als beginneling is het mij nog niet helemaal duidelijk wat je er precies mee kunt, ik heb dan ook nog niet hel hele forum doorgespit.. Zal nog eens even op internet speuren. :)
jaaaaaaaa en ik heb de eerste resultaten al gezien. Ze zijn gaaf :D
Volgende week kun je zelf aan de slag Jetty! 8)
jeeeeeeeeeeeejjjjj :lol:

Tynke
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-04-2013 20:17

Bericht door Tynke » 23-04-2013 08:32

Na 2 weken was mijn plaat helemaal gekrompen en krom gaan staan... Hebben jullie dat ook? Of moet ik er misschien iets overheen doen om hem af te dekken?

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 15-05-2013 22:51

Na vele filmpjes bekeken te hebben op youtube, heb ik besloten dat ik als kluns eerste klas, beter kan sparen voor een gelli plate :D Ik zie het al gebeuren dat áls ik zover kom dat ik een nette plaat uitgeharde gelatine heb, dat ik het ding dan dwars doormidden breek of op de grond laat vallen. Of ik laat gewoon het hele ding uit de koelkast stuiteren. Zoiets zie ik mezelf ook nog wel doen :oops: :D En dan zou het al heel knap van mezelf zijn als ik zover kom dát ik een plaat heb. Ben bang dat het al ver voor dat moment mis is gegaan hahahaha.....

Ik heb weleens een monoprint op een glasplaat gedaan (bij een of andere vage cursus), maar vond daar niks aan en het resultaat was ook bagger LOL. Maar wat ik op youtube allemaal gezien heb van monoprinten met behulp van een gelatine of gel plaat, vind ik echt te gek!
Afbeelding

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 16-05-2013 10:13

Me-Bear schreef: heb ik besloten dat ik als kluns eerste klas, beter kan sparen voor een gelli plate :D Ik zie het al gebeuren dat áls ik zover kom dat ik een nette plaat uitgeharde gelatine heb, dat ik het ding dan dwars doormidden breek of op de grond laat vallen. Of ik laat gewoon het hele ding uit de koelkast stuiteren.
Ook een echte kun je laten stuiteren, toch? :wink: :lol:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 16-05-2013 18:43

Heb gisteren mijn eigen gelatineplaatje gemaakt van 13 bij 13 cm en vanmorgen de 1e afdrukjes gemaakt en die zagen er redelijk uit...Alleen de hoekjes gaven wat "teveel" mee. De dikte van mijn plaatje is 2,5 cm, zou dit misschien te dik zijn ?
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 18-05-2013 08:37

corrie schreef:Heb gisteren mijn eigen gelatineplaatje gemaakt van 13 bij 13 cm en vanmorgen de 1e afdrukjes gemaakt en die zagen er redelijk uit...Alleen de hoekjes gaven wat "teveel" mee. De dikte van mijn plaatje is 2,5 cm, zou dit misschien te dik zijn ?
Is niet te dik hoor, de minimale dikte van de plaat moet 2 cm zijn.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Plaats reactie