Nieuwe mallen van The Crafters Workshop

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

Kletsen

Bericht door Annie » 27-02-2013 18:58

Ohh wat knap en wat mooi jullie mallen. Wel een secure werkje.
Ik gebruik wel eens wat als het is uitgesneden met mijn Big Shot wat daarvan overblijft dan.
Heel inspirerend dit.
Groetjes Annie

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 27-02-2013 19:49

Hihi...doe ik ook, Annie! afval bestaat niet meer :D

Het snijden is op dat dunne plastic best makkelijk hoor. Je mesje glijdt er heel makkelijk overheen (doorheen...wat dan ook). Het viel mij in ieder geval er mee.
Afbeelding

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 27-02-2013 21:53

Me-Bear schreef:Mieke je mallen zijn echt heel gaaf!!!
Dank je. Ik ben er alleen wat langer mee bezig zonder een 'Sil' ;-).
Groetjes
Mieke

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 27-02-2013 22:44

hihihi....ja dat dan weer wel :wink: maar het voldane gevoel als zo'n mal af is! dat mis je met de sil dan weer :D
Afbeelding

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 27-02-2013 22:47

Me-Bear schreef:hihihi....ja dat dan weer wel :wink: maar het voldane gevoel als zo'n mal af is! dat mis je met de sil dan weer :D
Ja, vooral die vingers van mij vinden dat :D. Het is trouwens wel leuk om te doen en je heb iets wat echt niemand anders heeft.
Groetjes
Mieke

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 27-02-2013 23:13

Ik loop al een hele tijd met dit idee rond, heb namelijk ook een silhouette.
Was echter bang dat het niet kon, blij om te lezen dat het tegendeel waar is..
Nu wil dus zulke plastic vellen, maar weet ook de naam niet zeker:

heten ze Mica vellen? volgens mij bestaan ze uit verschillende diktes, welke hebben jullie?

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 27-02-2013 23:19

Mieke Caspers schreef:Ik heb al verschillende mallen met de hand gemaakt. Ik heb op internet bij eeen airbrush winkel wel eens wat van het spul besteld waar Anneke het over had (weet niet meer hoe het heet). En met een mesje snij ik de delen eruit.

Wel zou je om het eens te proberen het wat dikkere plastic kunnen gebruiken van die plastic dossiermapjes. Hier kan je ook stencils van snijden.

Hieronder wat foto's van wat stencils die ik heb gesneden.

Afbeelding

Afbeelding
Wat een vreselijk veel werk maar ontzettend gaaf
Groetjes Ellie

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 28-02-2013 21:39

Milnie schreef:Ik loop al een hele tijd met dit idee rond, heb namelijk ook een silhouette.
Was echter bang dat het niet kon, blij om te lezen dat het tegendeel waar is..
Nu wil dus zulke plastic vellen, maar weet ook de naam niet zeker:

heten ze Mica vellen? volgens mij bestaan ze uit verschillende diktes, welke hebben jullie?
Ik weet niet meer hoe het materiaal heet en ook helaas de dikte niet. Op internet heb ik gezocht op airbrush-sites. Mensen die werken als airbrush artiesten werken ook veel met sjablonen en maken deze zelf.
Groetjes
Mieke

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 28-02-2013 21:44

ellie schreef:
Mieke Caspers schreef:Ik heb al verschillende mallen met de hand gemaakt. Ik heb op internet bij eeen airbrush winkel wel eens wat van het spul besteld waar Anneke het over had (weet niet meer hoe het heet). En met een mesje snij ik de delen eruit.

Wel zou je om het eens te proberen het wat dikkere plastic kunnen gebruiken van die plastic dossiermapjes. Hier kan je ook stencils van snijden.
Wat een vreselijk veel werk maar ontzettend gaaf
Dank je. Ja, het is best wel veel werk, maar ik krijg (gelukkig voor mijn vingers) maar eens in de zoveel tijd de geest om weer iets te maken en uiteindelijk heb je hele verzameling bijeen.
Groetjes
Mieke

Jann-Will
Berichten: 338
Lid geworden op: 28-07-2012 11:26

Bericht door Jann-Will » 28-02-2013 22:05

Ik maak ze ook zelf (ik koop ze ook hoor) en ik gebruik er een soort mes(?) wat warm wordt voor, het is even wennen, maar het gaat als een tierelier, ik gebruik de tabbladen (a/z) van de action, ik geloof 90 cent een pak.
Het is vrij dun, zeker vergeleken met CW maar het werkt, ik maak ze niet echt schoon, maar dat kan ook prima!
Groetjes Wilma

"Als het niet gaat zoals het moet,
dan moet het maar zoals het gaat ..."

Plaats reactie