Begonnen...

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Ess
Berichten: 188
Lid geworden op: 07-02-2013 15:23

Begonnen...

Bericht door Ess » 12-02-2013 18:02

Ik geloof dat ik eindelijk een beetje door het forum heen ben "gelezen". Zoveel te lezen en te zien. Ik ben niet een hele actieve "meedoener"aan het forum, maar zoals gezegd, ik lees wel heel actief en doe veel inspiratie op. En natuurlijk ook aan de slag gegaan.

Helaas ben ik niet in de positie om alle best wel dure materialen aan te schaffen, en probeer dus ook mijn creatieve brein te gebruiken om alternatieven te bedenken, wat niet altijd meevalt, omdat het resultaat gewoon iets minder is dan wat ik in mijn hoofd heb.

Misschien moet ik iets minder kijken naar de mooie resultaten van jullie en het gewoon doen met de middelen die ik heb.

Ondanks deze beperking heb ik heel veel plezier in het Art Journaling.

(Dit wou ik gewoon even delen..)

Lieve groetjes, Esther

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 12-02-2013 19:01

Iedereen doet het op zijn eigen manier en met de middelen die ze hebben. Mijn spullen waren er ook niet eens en zijn door de jaren heen verzameld.
Ik heb juist bewondering als mensen hun eigen spullen maken. Zo heeft Anneke laten zien dat je zelf washi tape kan maken met schilderstape, ook eigen templates kun je zelf uitsnijden en je kunt ook stempels maken van gum. Ik ben nogal lui en koop het :wink:

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 12-02-2013 19:16

Ik sluit me aan bij Astrid, ook ik ben te lui om alles zelf te maken, maar ik heb er enorm veel bewondering voor om te zien hoe creatief mensen met weinig geld kunnen zijn.

En tja, mijn verzameling is ook gegroeid met de jaren. En ik gebruik lang niet alles, maar heb nu een voorraadje om me heen waar ik geen afscheid meer van kan en wil doen.

Anijm
Berichten: 1245
Lid geworden op: 18-06-2012 10:33

Bericht door Anijm » 12-02-2013 19:38

Gewoon lekker doorgaan met wat je hebt. En die spullen komen vanzelf. Net als de andre twee al vertelden, ook bij mij is het niet in eens gekomen en mijn wensen lijstje is nog behoorlijk lang... :D
Wel ben ik heel benieuwd naar de werken die je nu al hebt gemaakt.
Liefs, Melanie

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 12-02-2013 20:42

Dit verhaal heb ik al wel op een paar plaatsen verteld.

In 2009 moesten wij voor school met het kerstcircuit iets doen wat geen geld mocht kosten.
Je zou een groep kinderen krijgen van groep 1 t/m groep 8 door elkaar en dat twee keer achter elkaar.
Iedereen deed al iets met waxinelichtjes en als er iets is, waar ik een hekel aan heb, dan is het wel om te doen wat iedereen doet.
Ik ben dus op internet gaan zoeken en kwam weer eens bij Teesha Moore uit.
Ik heb haar filmpjes bekeken en eigenlijk bleek, dat wat zij deed, dat ik dat ook kon doen met de kids.
Papier, verf, schaar en lijm hebben we natuurlijk genoeg op school. En ook zwarte fineliners waren er genoeg.
Tijdschriften en reclameblaadjes nam ik mee van huis.
Zo hebben de kinderen hun eerste AJ gemaakt.
En ik ook... als voorbeeldjes.

O ja, de verf heb ik niet gebruikt vanwege tijdgebrek; ik heb me beperkt tot gekleurd papier.

Je ziet dus dat je met heel weinig middelen hele leuke AJ's kunt maken.
Bekijk haar (TM's) filmpjes maar eens, wedden dat je met een minimum aan materiaal een maximaal resultaat haalt?!

Afbeelding
Afbeelding

De randen zijn van goedkope boekjes van de Action, die ik naar school had meegenomen. Er zijn een paar velletjes van opgegaan, viel nog reuze mee! :wink:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

jellina
Berichten: 721
Lid geworden op: 02-10-2012 19:25

Bericht door jellina » 12-02-2013 21:41

Ook ik ben redelijk low budget.
Ik maak veel zelf, ook gewoon omdat dat me meer voldoening geeft.
En heb ik wat te besteden, dan investeer ik graag in goede potloden, verf en inkt.
groetjes Jellina

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 12-02-2013 21:47

Ik vind het gewoon leuk om low budget te werken :D
Vind zelf dat ik daardoor (nog) creatiever word :wink:
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

Ess
Berichten: 188
Lid geworden op: 07-02-2013 15:23

Bericht door Ess » 12-02-2013 22:12

Bedankt voor de reakties. Heel leuk om dat te lezen. Gelukkig ben ik aardig creatief en bedenk wel wat, al kan ik daar wakker van liggen.. Hoe zal ik dit en hoe doe ik dat... hahaha

Ik zal morgen proberen een foto te plaatsen met wat ik al gemaakt heb.

Het enige wat ik heel graag wil is een set goede stiften, dus daar sparen we nu voor.

Groetjes, Esther

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 12-02-2013 22:17

Iedereen vergaart zijn creabea spullen op een andere manier. Er is niets mis mee als je niet zo veel geld heb uit te geven. Op internet zijn er verschillende filmpjes die over hergebruik van materialen gaat.
Je kan verf en papier best goedkoop kopen bij bv de Action. Leesbladen zoals bv van de Albert Heijn zijn gratis te verkrijgen. Soms staan hier best mooie foto's in die je weer kan gebruiken in collages.
Verleden week heb ik een oud boek (woordenlijst met allerlei planten uit 1963) bij de 2e handswinkel gekocht voor 1,5 euro. Het boek is geloof ik wel 500 pagina's dik. De bladen scheur ik uit, verf ze, naait ze onder de naaimachine, knip er van alles en nog wat uit voor collages. Gebruik ze als ondergrond.
Wat ik ook altijd doe is op een wit A4-tje verschillende boekpagina's plakken en als ik iets verf, dit als ondergrond gebruiken. Het is juist niet erg als hier verf opkomt. Na een tijdje zijn deze blz met verschillende kleuren geverfd en dit gebruik ik weer als ondergrond in een collage.
Iedereen doet het op zijn eigen manier en bedenkt, alles wat je doet is goed, niets is fout. Ook al heb jij niet zo veel om aan materiaal uit te geven, op een andere manier kan het vaak ook.
Succes ermee.
Groetjes
Mieke

Tjad
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-01-2013 20:15

Bericht door Tjad » 12-02-2013 22:18

ik zoek vaak ook marktplaats af enz
ik heb daar aardig veel vandaan
groetjes Tjad

Plaats reactie