Hoeveel geld geven jullie per maand uit aan art-journal

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Hoeveel geld geven jullie per maand uit aan art-journal

Bericht door Angie » 26-04-2013 07:15

Hallo dames....

Tja , wat een onderwerp waar ik een beetje nieuwsgierig ben, omdat ik sinds een jaar echt actief bezig ben met art-journal en mixed media en druk bezig ben met verzamelen en nog eens verzamelen...(ik had nog helemaal niets in huis).
Ook volg ik nog online workshops en kom je alweer materiaal tegen die je eigenlijk nodig hebt, zucht........Je raakt eigenlijk nooit uitgekocht. Herkenbaar???? :shock:

Gemiddeld per maand 30 a 40 euro geef ik uit aan nieuwe spulletjes en workshops, de ene keer wat minder, probeer nu te gaan halveren.... :shock:

Ben benieuwd naar jullie reacties....


Groetjes,
Anja

Rianne
Berichten: 92
Lid geworden op: 10-03-2012 16:07

Bericht door Rianne » 26-04-2013 08:26

Pfff das voor mij moeilijk te zeggen, in April heel veel, maar ik had nog een envelopje liggen en dat is helemaal opgegaan aan klieder-spulletjes. De volgende maand zal dat dus een stuk minder zijn. Ik hou het eerlijk gezegd nooit zo goed bij wat ik uitgeef aan hobby-materialen :oops:

LieZbeth
Berichten: 222
Lid geworden op: 22-11-2012 13:33

Bericht door LieZbeth » 26-04-2013 09:09

:shock: oeps dat durf ik niet eens aan mezelf te bekennen :lol: nou eerlijk gezegd vroeg ik me dat af voor de Artspecially beurs. toen heb ik 100 euro opgenomen en dat heb ik eigenlijk al de donderdag ervoor uitgegeven bij de Craftorij :oops:
Ik ben nu op het einde van een ziekteproces van 1 1/2 jaar en kan wel zeggen dat ik behoorlijk los ben gegaan op leuke nieuwe spulletjes en workshops. Wij hebben hier in huis allemaal zakgeld :lol: en daar heb ik behoorlijk van gespaard altijd, en helemaal toen ik ziek werd maar nu vliegt het eruit :lol: toch vind ik het wel meevallen. Het scrappen en stempelen vond ik veel duurder. Een pakje embellishments voor het scrappen is ook minimaal 3 euro en dat gaat op. Terwijl je de spullen voor het artjournallen steeds kan hergebruiken.
Toen ik begon met AJ had ik al een aantal spullen vanwege andere hobby's zoals mat medium, gesso, verf, stempels en inkt en toen heb ik echt niets uitgegeven alleen een journaal gekocht. Ik denk dat ik sinds januari wel 60 euro per maand uitgeef. En dan heb ik mijn vakantie niet meegerekend waarvoor ik het weekend in Juni naar de Craftorij ga :lol:
En daar wil ik aan toevoegen dat het voor mij echt therapie is geweest. Ik heb tijdens de behandelingen alles van me afgeschreven en daarna heb ik er over heen geschildert. Ik wilde niet het risico lopen dat mijn familie met mijn donkerste gedachten werden geconfronteerd als ik zou komen te overlijden. En op deze manier kon ik het toch kwijt en kon ik het een plaatsje geven. Omdat je er overheen verft blijft het ook aanwezig voor mezelf en dat vind ik veel fijner dan weggooien.

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-04-2013 13:56

Oei een hele pijnlijke vraag, gewoon veel te veel, zeker afgelopen maanden. Ik ben ook echt een verzamelaar en kom eigenlijk elke maand geld te kort. Ik heb 50 euro zakgeld per maand en dit gaat schoon op. Soms zelfs ook nog een beetje van de gezamenlijke rekening. Maar dit moet echt anders. Ik moet echt leren dat ik niet altijd alles kan hebben en soms moet wachten voordat ik er geld voor heb :(

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 26-04-2013 15:32

Het verschilt heel erg per periode in mijn leven, denk ik :p Ik had op de HAVO tekenen in mijn pakket, later kunstacademie gedaan, veel aan mail-art en scrappen gedaan. Uit al die periodes heb ik bruikbaar materiaal liggen. Soms moet ik wel eens ingedroogde potjes weggooien en/of vervangen. En er komt ook telkens wel weer wat nieuws op de markt; zoals markers of nu weer de panpastels bijvoorbeeld. Dan wil ik nog wel eens 'los' gaan en ineens 100 euro uitgeven aan tekenmateriaal. Ik denk dat ik gemiddeld op jaarbasis rond de 40 euro per maand uit komt voor creatieve hobby's (art-journallen en scrapbooken samen.) Dit geef ik vooral uit aan verf, penselen, lijm en papier.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

annemiek
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-03-2012 17:54

Bericht door annemiek » 26-04-2013 21:39

in de beginperiode (toen ik nog niks in huis had) gemiddeld €50 per maand, eerst van de goedkopere spullen en later ontdekte in dat goedkoop vaak duurkoop is (duhuh). Laatste tijd geef ik stukken minder uit, heb nog heel veel wensen maar heb ook nog zo veel liggen wat eerst op moet van mezelf...behalve stencils die kan je namelijk altijd gebruiken :lol:
Groetjes Annemiek

jellina
Berichten: 721
Lid geworden op: 02-10-2012 19:25

Bericht door jellina » 26-04-2013 22:03

Hahaha altijd een leuk onderwerp!
Ook ik heb een soortjevan zakgeld van 50 euro per maand vrij te besteden.
Nadat wij gestopt zijn met roken (aantal jaar geleden)
hebben we dat ingevoerd en bevalt super goed.
Ik mis het niet in de huishoudpot want anders ging het op aan roken
en we hoeven geen verantwoording aan elkaar af te leggen over de besteding hiervan :D

Daar boven op verdien ik soms een zakcentje erbij met de verkoop van mijn gehaakte tassen.
Van dit geld betaal ik mijn hobbies haken en journalen.
Garen om te haken is vrij duur (vooral mooie)
Dus ik denk dat er zo'n 20 euro per maand aan journal spullen opgaan gemiddeld.
Ik ben nogal creatief in het verzinnen van goedkopere alternatieven :D
Alleen mijn basis dingen zoals verf, potloden, papier moeten van goede kwaliteit zijn
(maar gelukkig zijn mijn eisen ook niet zo superhoog)

Ik ben ook geen impuls aankoper en denk best lang na voor ik iets aanschaf.
Zo neem ik me elk weekend voor om een gelliplate te bestellen
om vervolgens me weer af te vragen of ik hem echt veel zou gaan gebruiken.
groetjes Jellina

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 26-04-2013 23:00

ik heb het nooit echt geteld maar ik denk gemiddeld 25 a 35 euro.
Dat is ook voor te scrappen en ik ben stempel verslaafd!
Maar zoals de dylusions stempels ik vind ze vreselijk leuk maar ook te duur dus zal ze niet snel kopen ( dan denk ik , hoe vaak gebruikt je het eigenlijk, en je moet het eens omrekenen :oops:
Groetjes Ellie

Anijm
Berichten: 1245
Lid geworden op: 18-06-2012 10:33

Bericht door Anijm » 26-04-2013 23:20

Ik denk gemiddeld zo'n 20 tot 40 euro. Soms een aantal maanden niks. Soms ineens heel veel. Ik investeer dan vooral in goede verf , potloden en markers. Daarkun je dan heel lang me doen.
Liefs, Melanie

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 27-04-2013 09:59

Mooi onderwerp om even op te biechten.

Ik gaf veel, veel te veel geld uit aan hobby materiaal. Nadat ik afgelopen maanden flink ziek geweest ben, ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik zoveel heb, dat er eigenlijk voorlopig niets meer bij hoeft. En dat is me nu al een paar maanden gelukt.

Er zal best af en toe nog een mooie stempel of een stencil bij komen, maar daar houdt het dan ook bij op. Ik heb zoveel materialen, dat ik alles wel moet kunnen maken, dus ik ga genieten van wat ik heb!

Plaats reactie