Hoeveel verschillende kleuren verf hebben jullie?

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Hoeveel verschillende kleuren verf hebben jullie?

Bericht door Angie » 10-07-2013 07:08

Inmiddels ben ik dik een jaar bezig met allemaal verzamelen zodat de kasten echt gaan uitpuilen. Ik had echter een vraag aan jullie.
Kopen jullie alle verschillende kleuren verf of houden jullie bij een beperkt aantal kleuren en mengen jullie deze zelf in verschillende kleuren.

Ik ben namelijk hiermee een beetje aan het stoeien, dure verf, goedkope verf, kleine en grote hoeveelheden (met name de belangrijkste kleuren in grote hoeveelheden van 500 ml) glansverf, verschillende kleuren, heavy body, liquid enz. enz.

Ook ben ik in het bezit van verschillende mediums, maar als ik hier gebruik van maak, kan ik de helft van de resterende verf weer weggooien door het vele mengen tot het gewenste resultaat.

Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie hiermee omgaan... :roll:

Groetjes,
Anja

Chantal
Berichten: 106
Lid geworden op: 09-10-2012 10:31

Bericht door Chantal » 10-07-2013 07:36

Ik heb van amsterdam 11 kleuren en vooralsnog lijkt dat genoeg te zijn. Ik heb nog wel wat verf uit mijn scraptijd, maar als ik daar toevallig iets van wil pakken is het uitgedroogd, dus dat schiet niet op.
Naaste de verf heb ik ook alcoholinkt, dylusionsspray, glimmermist, nog wat andere mistsoorten.
Het enige dat me nog leuk lijkt voor achtergronden is waskrijtjes, maar ook dan hoef ik niet alle kleuren. Ik vind dat je toch meestal je voorkeuren pakt, dat merk ik met mijn copics ook, bepaalde kleuren pak ik gewoon nooit.
Groetjes,
Chantal

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 10-07-2013 09:02

Chantal schreef:... maar ook dan hoef ik niet alle kleuren. Ik vind dat je toch meestal je voorkeuren pakt, dat merk ik met mijn copics ook, bepaalde kleuren pak ik gewoon nooit.
Ja, dat merk ik ook.
Ik heb zo'n 100 CM's maar een stel gebruik ik niet.
Hetzelfde heb ik met verf, mists en ecoline en (verf)stiften.
Sinds een tijd koop ik kleuren heel bewust en als ik ze mooi vind!

Ik heb een bij elkaar geraapt zootje wat verf betreft.
Van kleine tubetjes tot halve literflessen.
De meeste merken zijn goedkoop en had ik al.
Dan heb ik nog wat 'Amsterdam's'.
De meeste kleuren heb ik of kan ik mengen.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 10-07-2013 16:02

Ik heb best veel tubes Amsterdam acryl. Ben voor mezelf een lijst aan het maken welke ik opnieuw blijf aanvullen en welke ik niet meer koop. Sommige kleuren liggen zo dicht bij elkaar, dat het niet echt nodig is. Zo hou ik dus echt mijn favorieten over.

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 10-07-2013 17:21

Ik heb de basiskleuren, die ik meng. Ik had nog oude kleine tubes van Winsor & Newton, maar die bleken allemaal uitgedroogd te zijn.

Ik heb trouwens ook dat ik van de gelatos en markers en zo meestal hetzelfde kleurengamma gebruik, en de rest ligt te verdrogen.

De dylusions en glimmermist die ik heb, gebruik ik wel allemaal.
groeten van Mazina

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 10-07-2013 18:06

Ik heb wel heel veel verschillende kleuren van verschillende soorten verf (een hele kantoorlade vol). Maar altijd in kleine potjes/flesjes/tubes, nooit hele grote hoeveelheden. Ik heb zelfs nog textielverf van 10 jaar geleden die nu pas gaat uitdrogen en dat gebruik ik ook gewoon op papier als het me uitkomt.
Eigenlijk meng ik heel weinig, maar als ik het doe, dan doe ik maar een heel klein beetje op een bordje en meng ik het. Als ik nog meer nodig heb, dan doe ik het opnieuw, maar dat wordt natuurlijk nooit helemaal de dezelfde kleur als de 1e mengpoging. Maar dat vind ik juist leuk.
Groetjes
Mieke

LieZbeth
Berichten: 222
Lid geworden op: 22-11-2012 13:33

Bericht door LieZbeth » 11-07-2013 05:09

Ik ben wel een verzamelaar van verf :oops: mijn enige excuus is dat ik het ook gebruik :lol: Als ik thuis kom met mijn nieuwe kleurtjes gaan ze gelijk op papier :lol: Ik koop alleen grote potten van de kleuren die ik op heb gemaakt. In mijn geval is dat vooral wit.(Amsterdam wit,heavy body white,die glimwit en titan buff) Ik merk ook dat ik sommige kleuren wel erg vaak pak omdat ik die erg mooi vind. Neonrood en een metallic goudgeel van Ara zijn wel mijn favorieten denk ik. 2 kleuren die ik dan weer zelden of nooit samen gebruik :lol:
Ik gebruik verder het liefst Liquitex matmedium omdat dat plakken van de bladzijden voorkomt, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Vervolgens gebruik ik glazing medium en ook altijd een beetje glansmedium als laatste. Ik vind dat daardoor je werk meer gaat leven.
Ik meng vrijwel altijd. Met wit en vooral groen en blauw meng ik vaak. Verder spray ik ook vaak wat dylusions in mijn witte verf. Vooral de bubblegum pink, dat geeft een hele felle kleur die ik erg mooi en levend vind. Weggooien van restjes vind ik ook moeilijk, maar dat doe ik wel. Mijn dure verf gebruik ik altijd in kleine hoeveelheden.

mdijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 11-07-2013 12:05

Bericht door mdijk » 12-09-2013 11:59

:oops: ik heb best veel kleuren vooral Deco Art americana Acryl verf

de basis kleuren sowieso, handig om te mengen maar sommig kleuren worden gewoon niet zo mooi als je ze mengt

dus ook een collectie paars, roze, turquiose, felgroen en neon kleuren

ik hou erg vanfelle kleurtjes

en om dingen een wat ouder uitelijk te geven gebruik is burnt sienna of burnt umber er handig

en dan heb ik ook nog glitter en glas verf :-)
en diverse mediums om met verf te werken
(gesso, glazing medium, weathered wood crackle medium, enz)
groetjes
Mo

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 12-09-2013 14:53

Leuk jullie reacties.....
Inmiddels ervaar ik dat de Golden Heavy Body acrylverf bijna niet gebruik omdat deze zo duur is, ben er zo zuining mee, te....... :(
dus toch de middenklasse lekker afwisselen....

Groetjes,
Anja

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 12-09-2013 18:48

Ja, dat is het nadeel van dure materialen. :x
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Plaats reactie