Vandaag naar de ggz geweest...

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Plaats reactie
Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Vandaag naar de ggz geweest...

Bericht door Boja » 24-08-2011 20:33

Ik weet niet waar ik aan begonnen ben.... :cry: :cry: ik voelde me helemaal niet op mijn gemak. Ik kon niet uit mijn woorden komen maar de psychiater helpt dan ook niet...Maandag heb ik een vervolg gesprek/intake en morgen moet ik bloed laten prikken op nuchtere maag.
Maandag krijg ik te horen hoe de behandeling er uit gaat zien en een medicijnenvoorstel gedaan. Dat betekend oa dat ik dan de antidepressiva die ik nu heb eerst afgebouwd moet worden en dan moet ik weer overnieuw beginnen inclussief weer de vervelende bijwerkingen waarschijnlijk. Verder heeft hij al voorgesteld een dagopname als voornaamste optie voor te stellen....
De psychiater is best afstandelijk. Ik had daarna nog een gesprek met een geestelijke verzorger, waar ik vaker kom (hij heeft ons op de dag van Henks overlijden en daarna begeleid). Die zei dat de psychiater misschien opzettelijk zakelijk deed om een beter beeld van mij te krijgen.
De eerste vraag die de psychiater stelde was waarom ik daar was....tja, dat was een goeie vraag. Ik kon hem niet zomaar beantwoorden :cry: :cry:
Ik ben zo vreselijk moe van alles, ik weet het even niet meer.
Groetjes, Bonita

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 24-08-2011 21:18

meid ik vind het zo rot voor je, weet gewoon even niet wat ik zeggen moet
hopelijk gaat het maandag beter
veel sterkte
Groetjes Mariska

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 24-08-2011 21:32

Moeilijk is dit Bonita! Als je kunt laat het dan even over je heen komen, kijk niet te ver vooruit en ga geen 'scenario's' maken.
Maandag krijg je te horen hoe zij zich de behandeling voorstellen, als je daar zelf andere ideeen over hebt kun je die altijd inbrengen!

Wat een pech dat je psych zo afstandelijk is, als het je lukt zou je kunnen proberen dit in een volgend gesprek bespreekbaar te maken. (je mag tegen zo iemand gelukkig gewoon bot zijn)

Sterkte.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 24-08-2011 21:33

Ik vind het een beetje raar als een psychiater zakelijk doet bij het eerste gesprek om te kijken wie hij voor zich heeft en hoe 'slecht' je er aan toe bent. Juist in een eerste gesprek zou hij je op je gemak moeten stellen en een beetje psychiater kan dan ook inschatten hoe het met je gesteld is.
Ik moet hier wel bij zeggen dat ik (gelukkig) geen ervaring heb in de geestelijke gezondheidszorg dus misschien zit ik er wel helemaal naast, hoor.
Maar volgens mij moet je je toch juist bij een psychiater op je gemak voelen...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu allemaal niet meer weet. Er komt weer van alles op je af terwijl je eigenlijk alleen maar rust in je hoofd wil en niks meer erbij.
Heel vermoeiend allemaal.
Misschien dat je de volgende keer je zwager of zo mee kan nemen, die jou kan steunen en namens jou misschien de problemen kan formuleren?
In ieder geval heel veel sterkte!
Hou je taai!

Groetjes,
Sandra

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 24-08-2011 21:42

Wat een ellendige tijd maak jij door! :cry:
Ik weet niet zo gauw waar ik je mee kan helpen
maar ik hoop dat je snel 'uit die put kan klimmen'.
Veel sterkte met alles!

Afbeelding
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

creaholic
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-08-2011 19:13

Bericht door creaholic » 24-08-2011 21:51

Ik weet hoe heftig zo een gesprek kan voelen en hoe zakelijk de persoon tegen over je is. Juist van die persoon verwacht je begrip en een handvat. Een schouder die je troost bied maar helaas is dat vaak niet het geval. Het is moeilijk om na zo een moeilijke periode ( begrijp dat je man op jonge leeftijd is overleden) weer een klein licht puntje te zien. Al het positieve lijkt ongrijpbaar. Als deze persoon niet goed voelt zoek dan een andere waar je je beter bij voelt anders ga je snel niet meer

Heel veel sterkte

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 24-08-2011 22:14

Wat ontzettend k*t dat je je zo voelt. Ik wil me niet voorstellen wat jij nu doormaakt.

Ik ben het eens met de geestelijk verzorger. Hij was er op dat moment om jou te observeren. Bij de volgende gesprekken, wat heel vaak iemand anders is, moet je meer verwachten. En het is zoals Elvy zegt, klikt het niet, dan zeg je dat je een ander wilt, jij neemt hun in dienst.

Sterkte meid! Je gaat in ieder geval vooruit, al voelt dat nu misschien niet zo. Stapje voor stapje kom je er echt.

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 25-08-2011 21:24

Heel veel sterkte Bonita !!
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 25-08-2011 23:02

ik denk dat de man een ellendig hoopje voor zich zag, die niet in staat is om zich 100 % te geven. dat moet groeien, dus ik denk dat je het een kans moet geven en als het helemaal niet klikt, wat heel goed mogelijk is, dan moet je een ander zoeken.
Het zal heel erg moeilijk gaan worden, maar als je nu al medicijnen slikt dan hebnne ze nog niet de juiste werking en dan is het toch goed om op iets anders over te stappen!!!!



Ik ben ook heel benieuwd hoe de verjaardag van je dochter is geweest, het is toch een hele emotionele week voor je geweest!!!
maar niet te snel opgeven!!!!
Groetjes Ellie

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 26-08-2011 14:22

Dank jullie,
Ik hoop echt dat het maandag beter gaat en ik hoop, Elvy dat ik het anders durf te zeggen als ik me niet veilig voel...dat is namelijk 1 van mijn problemen. Ik durf niet zo goed meer voor me zelf op te komen.
Helaas kunnen mijn zwagers niet mee...Na maandag is deze psychiater met vakantie en misschien is dat wel gelukkig. Als ik in die tijd een "betere" krijg kan ik misschien vragen of die mijn vaste behandelaar wordt.

Ellie: Denise zelf was tevreden over haar verjaardag en ik heb ook mijn best gedaan er een goeie dag van te maken. Nog een paar dagen en dan begint ze met haar nieuwe opleiding, ze heeft er zo'n zin in...

Sandra: idd, eigenlijk het enige wat ik nu zou willen is een winterslaap of zo....het enige wat ik nog leuk vind om te doen is kliederen op papier...

Pascal: Henk heeft op zijn 44e een fatale en compleet onverwachte hartaanval gehad...(dat is mijn dieptepunt in mijn "carriere", maar ook mijn beide ouders zijn heel jong gestorven...vandaar mijn angsten en gebrek aan veiligheidsgevoel)
Groetjes, Bonita

Plaats reactie