Helpie, helpie!

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Plaats reactie
MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Helpie, helpie!

Bericht door MariekeJ. » 12-09-2013 22:48

Help! Ik mag meedoen met een bloghop! Maar ik weet helemaal niet wat een bloghop is en wat ik moet doen! Kan iemand mij dit in Jip en janneke taal uitleggen??? :-) Eeuwige dank! :lol: :lol:
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

mdijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 11-07-2013 12:05

Bericht door mdijk » 12-09-2013 23:03

het is heel simpel

een bloghop is een aantal blogs die afspreken op een bepaalde dag over een bepaald onderwerp een blogpost plaatsen

in de blogpost staat ook de blogroll, een lijst met links naar de blogs die meedoen

het is dan de bedoeling dat mensen alle blogs bekijken dmv het hoppen van het ene blog naar het andere (via de links in de blog roll, je begint bij blog 1 en van daar naar blog 2 van 2 naar 3 enz) en het is natuurlijk heel leuk om overal een berichtje achter te laten

super makkelijk en heel leuk, ik doe regelmatig mee met bloghops

in oktober doe ik mee met de 31 dagen van Halloween, dat is een bloghop die 31 dagen duurt met iedere dag een nieuwe Halloween project op ieder blog dat meedoet. veel werk maar zo super gaaf, dit wordt jaar 3, ik heb al 2 jaar alle dagen gehaald ;-)
groetjes
Mo

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 13-09-2013 01:26

Aaaah, eindelijk!!!!! DAnk je, dank je, dank je.

Nog 1 vraag. Stel dat ik een van de laatsten op het lijstje ben... Is het dan de bedoeling dat ik tussentijds wat doe, of moet ik gewoon eventjes keurig wachten tot ik aan de beurt ben? :)
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

mdijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 11-07-2013 12:05

Bericht door mdijk » 13-09-2013 09:20

Lol

Nee je hoeft niet op je beurt te wachten iedereen hopt wanneer hij/zij zin of tijd heeft

Met wie doe je een hop??

Wat je normaal doet is

Je spreekt een datum en tijd af wanneer de hop begint. En natuurlijk het thema
Iedereen die mee doet zorgt dat zijn blogpost optijd live gaat en plaatst de blog roll in de post of side bar van zijn blog. Vertel van welk blog ze gekomen zijn en wie er na jou is en verwijs naar het begin punt vande hop(meestal de organisator) als ze verdwaalt zijn.
Denk aan evt tijdverschil als er meer landen mee doen. Ik hop meestal in amerika dus dat is iets om rekening mee te houden. Niets is zo iritant als een hop waarvan de helft van de blogposts niet live is gegaan op tijd

Dus behalve zorgen dat je blog op orde is en zelf ook even het rijtje blogs langs gaan hoef je niets te doen

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Ik kan je anders wel een linkje geven naar een blogpost van mij als je wilt

Alleen zullen de linkjes naar de blogs naar de homepage gaan dus kun je nu niet meer hoppen

Het is dus ook belangrijk dat je zorgt dat de blogpost die mee doet aan de hop boven aan staat en heb je dezelfde dag of een dag later nog een blogpost verwijs dan naar de hop post dmv een linkje

Ingewikkeld he

Als je er niet uitkomt kun je me bellen dan pm ik je mijn mobiel. Laat maar weten als dat nodig is

Succes en have fun hopping. Lol
groetjes
Mo

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 13-09-2013 20:15

Via Lifebook mogen alle teachers 1 gratis Lifebookplaats weggeven via een bloghop. Dus ik had gezegd dat ik wel mee wilde doen, maar ik snapte er de ballen van, haha!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Plaats reactie