Hoofd dat overloopt met.........

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 22-10-2013 21:14

MariekeJ. schreef:Oh, absoluut!!!!!!! En er komt dan níets uit mijn handen. Maar ik moet het ook voor mijn werk, het is soms ook goed om over te lopen qua inspiratie. Je moet er alleen mee leren omgaan.
Ik probeer het zelf als een soort cyclussen te zien. Net als een jaar met jaargetijden. Ik heb
een inspiratie periode waarin ik juist heeeel veel online ben; veel pin, veel youtube kijk. Dan laat ik mijn emmertje helemaal vol ideeen stromen. Maar daarna moet ik de kraan weer even dichtdraaien en de emmers leeg kieperen. Het verschilt per keer wat er in die emmers zit. Soms zit ik weken te scrappen. Een andere keer schilder ik. Endan gebruik ik weer veel pen en inkt.
Ik ga zelden geforceerd zitten knutselen. Dat werkt bij mij gewoon niet zo. Ik ben nu erg veel met backgrounds bezig. En ook met het tekenen van kleine dikke divaatjes. Maar over3 maanden kan het zomaar weer ieta anders zijn. Meestal focus ik me op twee dingen. En alle andere technieken parkeer ik op pinterest of op mijn prikbord aan de muur.

Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 23-10-2013 05:58

Ik ga net als Marieke nooit geforceerd zitten 'crea'en'.
Wel maak ik dan achtergronden in mijn boeken.
Met/in vijf boeken tegelijk ben ik dan bezig.


Ik ben momenteel weer met iets heel anders bezig:
een klok beplakken.
Ik zal er elders wat van laten zien.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

ClaudiaC
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-07-2013 20:23

Bericht door ClaudiaC » 23-10-2013 07:32

Ik herken het ja. Ik lig er soms ook wakker van. Of soms lijkt het alsof ik erover droom. Al die ideeën die maar blijven razen. Tegelijk vind ik het ook heel leuk om er mee bezig te zijn, al is het maar in mijn hoofd.

Ik heb ook een map met ideetjes op mijn laptop en als ik geen inspiratie heb blader ik daar doorheen en dan bruist het weer :-).

Ik hoor jullie steeds over achtergronden. Ik zou graag een workshop willen volgen om technieken te leren voor achtergronden, ergens in de buurt van Eindhoven. Heeft iemand tips/

Groetjes, Claudia
claudiascreaties.blogspot.com

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 23-10-2013 07:40

Als je online wilt, kun je ook Marit's cursus volgen.
Zij doet een cursus met achtergronden.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

manna
Berichten: 640
Lid geworden op: 18-03-2012 17:18

Bericht door manna » 23-10-2013 12:13

Oh Anneke, ik wacht al bijna een half jaar op inspiratie voor een klok
Die staat al lang te wachten om afgewerkt te worden.
Ik denk dat ik nu op dit moment eindelijk weet wat ik er mee ga doen!!
Hoe je al niet aan inspiratie kunt komen hihi.

Afbeelding
Groetjes Manna

ClaudiaC
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-07-2013 20:23

Bericht door ClaudiaC » 23-10-2013 19:50

Ik heb de let it Loose cursus gevolgd van Marit. Ik denk dat online toch niets voor mij is, ik leer dan niets over technieken. Ik zie wel mooie dingen of achtergronden, maar weet dan niet hoe het is gemaakt. Ik weet niet of dat met die achtergronden workshop anders is?
claudiascreaties.blogspot.com

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 25-10-2013 22:12

Herkenbaar, hoor, zoveel inspiratie... Soms kom ik daardoor helemaal nergens toe. Maar het helpt me dan wel om gewoon eens iets van die dingen uit te proberen. Er daadwerkelijk aan beginnen.

Online workshops verschilt heel veel, sommigen geven juist veel techniek en materiaal uitleg, andere laten alleen zien wat ze gemaakt hebben. De workshops van Marit ken ik (nog) niet. Maar bijvoorbeeld Julie Fei-Fan Blazer heeft een aantal hele leuke basisworkshops. Zo heeft ze ook een gratis online intro over het werken met stencils. Veel basisinfo en tips.

Plaats reactie