zijn er meer mensen die dit zouden willen?

Alles wat je kwijt wilt over het dagelijkse leven, kun je hier neerpennen.
Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

zijn er meer mensen die dit zouden willen?

Bericht door Elvy » 22-07-2011 21:37

Ok, een AJ pagina is heel persoonlijk en wat de een mooi vindt hoeft niet per se de smaak van een ander te zijn. Toch heb ik soms wel behoefte aan tips cq kritische opmerkingen. Over het algemeen is het op alle fora een kwestie van "oooohhhh, aaaahhhh, wat mooi, super gedaan, prachtig" etc. etc.

Eigenlijk zou ik best wel een hoekje willen waar naast de goede punten van een pagina ook ruimte is voor de persoonlijke opbouwend kritische noten. Niet kritiek geven om de kritiek maar gewoon omdat er iets van te leren valt. (dus niet alleen 'dat zou ik anders hebben gedaan maar ook op welke manier je het anders gedaan zou hebben en wat er mogelijk nog te wijzigen is in de pagina om de intentie van wat je wil uitdrukken nóg beter naar voren te laten komen)

Zijn er meer mensen die hier behoefte aan hebben??
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 22-07-2011 21:48

Ik zou hier geen apart hoekje voor inrichten. Naar mijn idee is dat vragen om problemen, omdat sommige mensen nu eenmaal beter zijn in kritiek geven dan anderen. En omdat sommige mensen kritiek slechter kunnen incasseren dan anderen.

Ik denk eingelijk dat dat kritiek geven gewoon moet groeien. Door elkaar eerst wat beter te leren kennen, door actief te posten en veel ervaring en technieken te delen.
Volgens mij komt dan op een gegeven moment vanzelf wel een eerlijke, open sfeer op het forum, waarin iedereen op een aardige manier een mening durft te geven.

Maar als jij heel graag hoort wat mensen wel en niet goed vinden aan je werk, of wat er zou kunnen verbeteren, dan kun je dat toch gewoon bij die pagina die je laat zien vragen? :)
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 22-07-2011 21:53

Er gewoon om vragen kan inderdaad ook :wink:
Juist omdat ik besef dat de een beter is in het geven en ontvangen van kritiek dan de ander dacht ik dat een apart hoekje misschien slim zou zijn. Aan de andere kant heb ik wel al ervaren dat als er zo'n apart hoekje is mensen denken dat ze alléén maar kritiek moeten geven op iets wat daar geplaatst is en dat werkt ook niet motiverend helaas :roll:

Misschien moet het inderdaad wel groeien. Ik zou het op zich wel fijn vinden als dit niet zo'n standaard aaaahhh en ooooohhh forum wordt waarbij mensen binnen 1 minuut in drie verschillende topics commentaar geven op negen verschillende werkstukken :?
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 22-07-2011 22:02

Elvy schreef:Ik zou het op zich wel fijn vinden als dit niet zo'n standaard aaaahhh en ooooohhh forum wordt waarbij mensen binnen 1 minuut in drie verschillende topics commentaar geven op negen verschillende werkstukken :?
Ik ben het helemaal met je eens!!!! Ik vind het zelf ook altijd jammer als je tien berichten onderelkaar krijgt met

mooi

mooi!

Mooi, hoor.

Mooi!

enz.

8)

Maar nogmaals, ik denk dat dat vanzelf wel groeit als iedereen elkaar leert kennen. Wat naar mijn idee ook altijd erg helpt is als iedereen in elk geval bekend is onde haar (of zijn?) echte voornaam. En een echte foto als Avatar helpt ook vaak tot het wat persoonlijker maken van het forum, omdat je dan weet hoe iemand er uit ziet.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 22-07-2011 22:03

Commentaar geven op een AJ moet volgens mij altijd met enige mate van terughoudendheid, omdat het wel heel erg smaak gevoelig is.

Dus inderdaad altijd in de trant van "ik zou...", maar inderdaad wat eerlijke, opbouwende kritiek is best prettig, daar leren we alleen maar van!

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 22-07-2011 22:44

Margot schreef:Commentaar geven op een AJ moet volgens mij altijd met enige mate van terughoudendheid, omdat het wel heel erg smaak gevoelig is.

Dus inderdaad altijd in de trant van "ik zou...", maar inderdaad wat eerlijke, opbouwende kritiek is best prettig, daar leren we alleen maar van!
Daar ben ik het helemaal mee eens Margot, daarom denk ik dat het in ieder geval in het begin slim is om op voorhand aan te geven of je wel of geen kritisch commentaar wenst. Als iemand aan het begin van het bericht aangeeft zelf erg tevreden te zijn over de getoonde pagina dan zal ik het niet in mijn hoofd halen om opbouwende kritiek te geven maar als iemand aangeeft open te staan voor verbeteringen dan wel. (jaaaa, ik kan heel fijngevoelig zijn als ik een beetje mijn best doe 8) )
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 22-07-2011 22:55

[quote="Elvy(jaaaa, ik kan heel fijngevoelig zijn als ik een beetje mijn best doe 8) )[/quote]

Gelukkig ken ik je daar goed genoeg voor!

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 22-07-2011 23:06

ik denk dat het beter is om zelf aan te geven of je kritiek ( het is ook geen aardig woord) wilt hebben. Juist ook omdat het heel persoonlijke smaak is. De een houdt van sober en de ander juist van felle kleuren.
Ik zie ook wel eens dingen wat niet mijn smaak is, maar dat wil niet zeggen dat het niet mooi is.
En wat het commentaar betreft van "mooi" Ik vind het soms heel moeilijk om een origineel commentaar te geven, omdat je op een gegeven moment alles al hebt gezegd!!!! En ook wel heel veel tijd in gaat zitten om op alles te reageren. Ik merk dat er nu al aardig wat tijd in gaat zitten.
Maar ik probeer in ieder geval er op te reageren!!!!!
Groetjes Ellie

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 23-07-2011 06:33

Als jullie mijn stukje lezen in: Forumregels; hoe gaan we met elkaar om,
dan kunnen jullie zien hoe ik er over denk.
Je moet wel iets kunnen met kritiek.
Ik noem het dan soms feedback.
Alleen zeggen, dit of dat is niet mooi is niet leuk
en daar heeft degene die het werk heeft gemaakt niets aan.
Die houdt er dan een vervelend gevoel aan over en blijft misschien weg.

Misschien kunnen we het verpakken in tops en tips.
Die achtergrond is geweldig van kleurnuances is bv. top.
Tip: Misschien zou je de volgende keer dit kunnen proberen

Toch ben ik het ook heel erg met Ellie eens:
sommige dingen hebben nou eenmaal met smaak te maken.
En als je zelf pastel mooier vindt, dan heel kleurrijk,
dan lijkt me dat bv. een kwestie van smaak.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2011 09:01

Ik ben het er mee eens dat het een kwestie van smaak is.
Als ik iets niet mooi vindt of niet mijn smaak is reageer ik niet. Ik zou het dan oneerlijk vinden om iets te schrijven waar ik niet achter sta.
Daarnaast vindt ik een Art Journal een vorm van je creatief uiten waarbij alles mag en niets moet. In principe kan er dus niets fout gaan. Gewoon doen waar je zin in hebt !

Plaats reactie