25 december, eerste Kerstdag

Veel AJs n.a.v. De Top 2000.
Hier kun je ze plaatsen.
Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 25-12-2012 09:03

Anneke, ik ga even een eigen draadje aanmaken, maar voor mezelf is gewoon lekker meekletsen en dan toch maar even laten zien wat ik zelf gemaakt heb al voldoende :roll:.

Heb net ook even een uitgebreide tekst op mijn blog geplaatst, wie weet wie we er nog mee kunnen inspireren.

En ook ik luister nooit goed naar teksten. Soms blijven flarden hangen en soms intrigeert een liedje me zo dat ik de tekst op ga zoeken, maar gezongen teksten vind ik lastig om vanuit het lied de essentie eruit te halen, dus dan ga ik via het internet naar de geschreven tekst (en dan nog kan ik het niet altijd volgen moet ik eerlijk bekennen).

Maar ieder liedje wat je in de lijst opvalt heeft toch wel iets dat je raakt. Dat kan vanuit een stukje herinnering zijn, maar ook de videoclip die je wellicht ooit gezien hebt of de zanger/groep zelf heeft indruk op je gemaakt. Allerlei vormen van inspiratie kwamen bij mij op toen ik vorige week de lijst doorliep en de liedjes die ik wil gaan gebruiken zijn ook om zeer diverse redenen in mijn lijstje gekomen.

Mijn lijstje is een heerlijke waarboel van diverse stijlen en totaal verschillende artiesten, maar allemaal zijn ze voor mij uniek!

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 25-12-2012 09:29

Margot schreef:Anneke, ik ga even een eigen draadje aanmaken, maar voor mezelf is gewoon lekker meekletsen en dan toch maar even laten zien wat ik zelf gemaakt heb al voldoende :roll:.
k!
Hmmm, op mijn iPad kreeg ik niet helemaal het laatste restje weg, er staat dus nog een k!
Maar goed, fijn dat je een eigen draadje hebt aangemaakt. Ik snap je bedoeling wel hoor.
Op de eigen-topic-manier is het echter voor iedereen mogelijk om snel werk te vinden.
Dus ik hoop dat je mijn verzoek niet vervelend vond. :oops: :wink:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 25-12-2012 09:34

AnnekePP schreef:
Elvy schreef:Het gaat ook niet zozeer om de tekst Anneke maar om het gevoel wat je bij een bepaald liedje hebt. Dat kan (jeugd)sentiment zijn, of een herinnering etc. etc.
Als je de artiest en de titel van het nummer weet ben je teksttechnisch eigenlijk klaar :D
Oh, is dat echt zo?
In dat geval kan ik er wel wat mee.
Maar dan krijg ik geen commentaar, dat er wat anders wordt bedoeld??? :oops:
Kijk anders eens naar de werken die in andere jaren zijn ingestuurd voor de top2000blogparty. Hier is de link naar vorig jaar:http://www.maritspaperworld.com/blog/?cat=374
En natuurlijk krijg je geen commentaar dat er iets anders in een tekst wordt bedoeld, het gaat om emotie en niet om het vertalen van songteksten :idea:
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 25-12-2012 09:41

AnnekePP schreef:
Margot schreef:Anneke, ik ga even een eigen draadje aanmaken, maar voor mezelf is gewoon lekker meekletsen en dan toch maar even laten zien wat ik zelf gemaakt heb al voldoende :roll:.
k!
Hmmm, op mijn iPad kreeg ik niet helemaal het laatste restje weg, er staat dus nog een k!
Maar goed, fijn dat je een eigen draadje hebt aangemaakt. Ik snap je bedoeling wel hoor.
Op de eigen-topic-manier is het echter voor iedereen mogelijk om snel werk te vinden.
Dus ik hoop dat je mijn verzoek niet vervelend vond. :oops: :wink:
Zeker niet. Ik ben alleen nooit zo van het volhouden en dan krijg je vaak een half draadje met wat losse flarden er in en om eerlijk te zijn zie ik mezelf liever niet zo in de schijnwerpers, ik gedij beter bij wat schaduw :wink:

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 25-12-2012 10:20

Voor de mensen die ook niet alle songteksten uit het hoofd kennen :lol: is hier een goeie site waar (bijna) alle artiesten en hun songteksten te vinden zijn.
http://songteksten.net/artists.html
Klik op een letter en dan vind je de artiest, als je daarna op de artiest klikt vind je alle songs.

Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

Top 2000

Bericht door Annie » 25-12-2012 10:34

Dit zijn mijn eerste pagina's voor 25 december.
Ik zie we, als ik jullie werkjes zie,l dat ik het volgend jaar anders ga doen.
Meer de teksten van de songs uitbeeelden. Dit jaar blijf ik toch bij de foto's met de songteksten.

Afbeelding

Afbeelding

groetjes Annie

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 25-12-2012 13:16

Afbeelding

Ik heb me gestort op de Rolling Stones met 'Get off of my cloud" Dit nummer past bij mij 8)
Het is nummer 1966 op de lijst en wordt tussen 14.00 - 15.00 uur uitgezonden en dan gaat de radio H-A-R-D
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 25-12-2012 13:30

Afbeelding

Een geweldige gitarist, Jimi Hendrix.
Ik hou van vleugeltjes die ook symbool staan voor mijn pas overleden vader, dus het is ook een beetje eerbetoon aan hem (hoewel hij absoluut niet van die rotherrie hield, hihihi).

Little wing staat op nummer 1901 en is te horen tussen 19.00-20.00 uur.
Helaas ben ik dan niet thuis.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 25-12-2012 13:31

Ik zag m net ook al op het blog van Marit. Hele mooie pagina geworden en ik vind de vleugeltjes érg leuk :D
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Afke
Berichten: 284
Lid geworden op: 24-06-2012 19:34

Bericht door Afke » 25-12-2012 16:35

Hierbij mijn pagina voor vandaag ! Het liedje is al geweest, het speelde tussen 12 en 13 uur vandaag. Het is het liedje 'De Stroom' van de 3j's (nummer 1991 in de lijst).

Ik ben nou juist weer iemand die veel met teksten heeft... Vooral het refrein spreekt me ontzettend aan, met name de zin; laat je niet leiden maar laat je gaan...


Afbeelding
creatieve groeten, Afke

Plaats reactie