Hoe beginnen jullie?

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 28-07-2011 00:39

Hmmm. 't Is vaak niet "gezellig" druk daarboven bij mij...maar goed daar wordt aan gewerkt :wink:

Ik heb ook een paar pagina's die niet af willen...op een goeie dag lukt het vast ineens
Groetjes, Bonita

Wini
Berichten: 101
Lid geworden op: 21-07-2011 20:14

Bericht door Wini » 28-07-2011 20:17

Ik ben ook pas net begonnen en net als een aantal anderen van jullie nog niet 'los'.
Ik ben nu bezig met een pagina, naar aanleiding van een artikel uit de Craft Stamper. De technieken die daarin stonden (ging ook over AJ's) heb ik nu gebruikt als basis. Gewoon om te oefenen.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 01-08-2011 23:39

Hm..druk in mijn hoofd?! :roll: Hoe vaak ik al niet aan mijn man gevraagd heb om me gewoon 'even knock out' te slaan zodat het even stil is daar boven tussen die grijze hersencellen.... :roll:

Wat betreft mijn manier van werken:
Aangezien ik geen eigen plekkie heb maak ik vaak op een middag of avond meerdere achtergronden. Dan hoef ik maar één keer mijn tafel af te dekken met plastic en alle verf en inkt tevoorschijn halen...en één keer schoonmaken... :wink:
Meestal doet mijn jongste dochter dan lekker mee, met haar eigen palet met alle kleurtjes verf van mama en een flinke stapel kwasten. (Lang leve de goedkope kwasten van de Xenos en zo... :lol:)
De andere dagen plak ik dan mijn collages op en werk ik de pagina's verder af.
Mijn collages ontstaan vaak 'vanzelf', zonder plan. (Een van de redenen waarom ik AJ zoveel leuker vind dan scrappen tegenwoordig..) Ik krijg regelmatig een stapel tijdschriften van mijn moeder en schoonmoeder (ja, vaak gewoon Libelles en zo!). Als ik tussen door een uurtje heb ga ik vaak een stapel door en scheur/knip ik alles uit waar ik wat mee denk te kunnen. De tijdschriften gaan dan bij het oud papier en de knipsels in meerdere bakken. Ik heb een bak met alle compleet uitgescheurde pagina's, meestal met afbeeldingen van modellen, maar ook met leuke, inspirerende prints etc. De kleinere knipsels zijn verdeeld over drie bakjes: eentje met prints (voor borders bv.), eentje met lichaamsdelen en eentje voor overige leuke plaatjes. O ja, ik heb ook nog een bakje met woorden/zinnen die ik uitgeknipt heb.
Als ik dan mijn collage ga maken pak ik meestal zo'n complete pagina van een model, het liefst in een wat apartere houding. Die ga ik dan veranderen door andere armen of benen, een groter hoofd, etc. Is het een zittende houding dan laat ik haar op iets ongebruikelijks zitten...vaak ontstaat dit vanzelf.
Vervolgens plak ik alles op (met Mod Podge) en laat ik de 'big paintmarker-attack' erop los en zet ik mijn journaling erbij.
Het gaat bij mij vooral om het creatieve proces hier, hoor. Mijn collages zijn niet bedoeld om dingen van me af te schrijven. Daar ben ik nog niet zo'n ster in...

Groetjes,
Sandra

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 02-08-2011 08:45

Behalve dat ik geen losse lichaamsdelen in bakjes bewaar zou dit ook ongeveer wel mijn tekst kunnen zijn, haha!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 02-08-2011 10:24

MariekeJ. schreef:Behalve dat ik geen losse lichaamsdelen in bakjes bewaar zou dit ook ongeveer wel mijn tekst kunnen zijn, haha!


:lol: :lol:
Ja, het valt me mee dat het nog alleen papieren lichaamsdelen zijn! :twisted: Ik denk dat er ergens iets heel duisters en gemeen in mij verborgen zit, dat het maakt dat ik zo graag lichaamsdelen bewaar en ze vervolgens weer verkeerd aan elkaar plak! :shock:

Groetjes,
Sandra

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 02-08-2011 10:33

Ik heb nooit echte plannen.
Als ik al eens een idee heb,
wordt het toch heel anders! :oops:
Dat had ik ook altijd al met scrappen.
Soms doe je wel eens mee aan een lift of zo.
dan lijkt het er bij mij niet meer op,
hooguit de vlakverdeling (layout)
Ik zie dus wel wat er van komt.
Wel heb ik laatst een heel stel achtergronden zitten maken.
Dat was voor het eerst.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Jacqueline
Berichten: 103
Lid geworden op: 31-08-2011 22:06

Bericht door Jacqueline » 31-08-2011 23:06

Soms verandert een AJ in een soort thema boek. Dat gebeurde toen ik een AJ maakte om mijn woordje (ipv een voornemen met het nieuwe jaar) te vinden.

Opeens zat ik in een stroom van ideeën en 'flow' dat het uiteindelijk een soort levensgidsje is geworden met goede raad en opbouwende aanmoedigingen voor mezelf. Het staat op mijn blog, maar ik mag voorlopig nog geen links plaatsen.

Als je verschillende AJ's heb, kun je lekker werken naar een thema of onderwerp.

Bij mij begint het met een vaag idee. Dan begin ik met het kiezen van een achtergrond kleur en een techniek.
Als ik echt bezig ben, kom ik op het volgende idee en van daaruit ontstaat weer een nieuw idee.

Voor mij is het dus echt een proces. Ik weet van tevoren dus nooit hoe het er uit komt te zien. En als ik een volledige pagina al inmijn hoofd heb, bedenk ik me tijdens het maken zo vaak , dat het eindresultaat er ook anders uitziet!

Ik prepareer vaak een paar pagina's met achtergronden, maar het werkt eigenlijk niet zo goed voor mij. Op het moment dat ik aan de slag ga, bepaal ik eigenlijk de échte kleuren... [/img]
Mijn mixed media blog:
http://exploringart.blogspot.com

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 01-09-2011 07:38

Waarom mag je geen link plaatsen?

Jacqueline
Berichten: 103
Lid geworden op: 31-08-2011 22:06

Bericht door Jacqueline » 01-09-2011 11:18

De eerste paar keren dat je berichten plaatst, krijg je een melding dat het niet mag. Ik vermoed dat het een standaard instelling is om spam en narigheid te voorkomen.

Zal het vandaag nog een keer proberen!
Mijn mixed media blog:
http://exploringart.blogspot.com

Plaats reactie