sprayen op mallen?

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Plaats reactie
Madelief
Berichten: 270
Lid geworden op: 19-07-2011 14:01

sprayen op mallen?

Bericht door Madelief » 24-06-2012 16:04

Hoihoi!

Ik heb een vraagje voor jullie... Als er iets is wat ik NIET voor mekaar krijg, is het wel spray aanbrengen op een pagina, doorheen een malletje, zoals bv. van The Crafters Workshop.
Om een of andere reden ligt de mal nooit vlak op mijn papier en vormt de spray (glimmermist oa) gewoon een plasje. Als ik de mal weer weghaal, zie ik daar... een mooi vierkant vol glimmermist!

Wat is de reden? Mag ik niet sprayen op gesso? Spray ik te veel? Van te ver weg?
Ik ben al zover dat ik mijn glimmermistsprays en mijn mallen 't raam uit wil gooien... :wink: Het enige dat me lukt is met een beetje verf het door de mal heen sponsen, maar ik wil wel meer!
Hopelijk kunnen jullie me helpen!!

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 24-06-2012 16:55

als je met de ene hand je mal nét iets boven het papier houdt, en met de andere sprayt, lukt het misschien?

Anja
Berichten: 182
Lid geworden op: 17-06-2012 21:33

Bericht door Anja » 24-06-2012 16:56

Ik ben er ook net mee begonnen dus zeker geen expert, maar misschien spray je van te dicht bij en teveel. Ik spray echt maar minimaal en dan gaat het prima met de mallen.
Ik merk overigens ook wel dat het op gesso minder gaat, het lijkt wel of dan het papier niet poreus genoeg is of zo, het lijkt of ik de inkt er bijna weer helemaal van af kan vegen. Maar zoals gezegd, net mijn spraytjes binnen dus nog druk aan het uitproberen. :)
Groetjes,
Anja
www.anjaberkersart.com

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 24-06-2012 17:01

Als je aangeeft dat je plasjes krijgt, dan vermoed ik dat je teveel gebruikt en misschien ook te dichtbij. Probeer eens twee spraytjes met een afstand van ongeveer 25 cm. Ik zelf spray altijd op acryl of op een onbehandelde pagina.
Een tip van Dina Wakley is ook om eerst de spray van je stencil af te rollen met keukenpapier voordat je hem optilt.

Kijk anders ook even bij de gratis workshop van Julie Balzer, over het gebruik van stencils: http://balzerdesigns.com/Stencil101.html

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 24-06-2012 19:30

Ik denk ook dat het komt dat je te dichtbij sprayt. Als je een kleine werkruimte hebt, kun je je werk+stencil en al ook in een lege doos leggen en dan van bovenaf sprayen. Dan zit niet meteen alles onder de inktnevel.

Je kunt de mallen ook aan 1 kant met non-permanente lijmspray insprayen. Dan plak je de mal op je werk en maak je minder kans op inkt die eronder kruipt. Nadeel is wel dat die kant dan plakkerig blijft. Je kunt ze dan bewaren op een plastic sheet / insteekhoesje.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 25-06-2012 13:57

In een doos sprayen is een goed idee. Ik spray ook altijd veel te veel en blijf dan in elk geval boven de doos, qua afstand. :roll:
Je bent beslist niet de enige, Sara, die plassen inkt op haar papier krijgt. :wink: :lol:
groeten van Mazina

Plaats reactie