Moleskine

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Anja
Berichten: 182
Lid geworden op: 17-06-2012 21:33

Moleskine

Bericht door Anja » 25-06-2012 10:51

Omdat veel mensen zweren bij een Moleskine journal is dat ook mijn eerste aankoop geweest, maar nu ik 5 pagina's klaar heb en nog een paar achtergrondjes heb voorbereid barst het journal al uit zijn voegen en scheuren mijn gemaakte pagina's al in tweeën.............baal...........ik word dus vooralsnog niet bijster gelukkig van mijn moleskine. Wat zijn jullie ervaringen of met wat voor journals werken jullie? Ik kan eigenlijk geen goed alternatief vinden omdat het papier meestal te dun is (en ik word dus helemaal gek als het papier compleet gaat bubbelen als je erop gaat schilderen oid).
Iemand een goed advies?

(in de tussentijd vraag ik me af of het wel zinvol is om verder te werken in mijn moleskine journal :cry: )
Groetjes,
Anja
www.anjaberkersart.com

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 25-06-2012 11:19

Ik heb nooit een Moleskine mogen 'ervaren'...vond het altijd te duur...
Ik heb de beste ervaringen met het zelf binden van journals à la Teesha Moore. (Even zoeken op haar naam op YouTube en dan kom je haar filmpjes vanzelf tegen waarin ze laat zien hoe ze haar journals maakt..)
Mijn journals bestaan meestal uit drie dubbelgevouwen stroken, met wat flapjes, dus in totaal 12 te bewerken pagina's, exclusief flappen. Ik gebruik daarvoor grote vellen van 55x75cm (voor één journal) van 300grams Canson Montval papier en dat bevalt erg goed.
Heb ooit eens 5 vellen voor 13 euro gekocht, exclusief verzenden.
Sinds kort bind ik ook mijn eigen journals met ander papier, meer pagina's en met de zgn. coptic stitch gebonden en dat bevalt ook goed.
Dus de oplossing: zelf maken!

Groetjes,
Sandra

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 25-06-2012 11:28

ik vind de derwent boekjes en die van faber castel veeel fijner dan die van moleskine... maar goed, 't is wel leuk om zo af en toe ook een ander boekje te hebben :lol:
En de beperkingen, moet je maar weer zien als mogelijkheden of uitdagingen...

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 25-06-2012 11:32

Heb er nog geen last van, maar nou moet ik wel zeggen dat ik mijn Moleskines gebruik voor mijn Dolls enz. en er dus niet met heel veel algen verf enz. in werk. Daarvoor heb ik gewoon zo'n dummie waar pas ook al een topic over was geopend hier. Ik wil op den duur ook wel eens eens gaan proberen om zelf een journal te maken.

Anja
Berichten: 182
Lid geworden op: 17-06-2012 21:33

Bericht door Anja » 25-06-2012 12:06

Ik heb het filmpje van Teesha gevonden Sandra. Dat ga ik inderdaad eens proberen. Bedankt voor de tip!
Groetjes,
Anja
www.anjaberkersart.com

Anja
Berichten: 182
Lid geworden op: 17-06-2012 21:33

Bericht door Anja » 25-06-2012 12:08

Hoi José, ik ben inderdaad wel met verf en collage etc. aan de slag en dat vind mijn moleskine zeker geen goed idee. En de dummies waar je het over hebt daar loop ik tegen het dunne papier aan, vind dat echt niet fijn werken.
Ik ga de tip van Sandra eens uitproberen denk ik, zelf maken dus :)
Groetjes,
Anja
www.anjaberkersart.com

Anja
Berichten: 182
Lid geworden op: 17-06-2012 21:33

Bericht door Anja » 25-06-2012 12:09

Bedankt Tessa, ik zal eens kijken of ik de Derwent boekjes ergens tegenkom en anders zoals Sandra al aangeeft, zelf maken.
Groetjes,
Anja
www.anjaberkersart.com

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 25-06-2012 13:55

Tessa schreef:ik vind de derwent boekjes en die van faber castel veeel fijner dan die van moleskine... maar goed, 't is wel leuk om zo af en toe ook een ander boekje te hebben :lol:
En de beperkingen, moet je maar weer zien als mogelijkheden of uitdagingen...
Tessa, op je demo's op youtube ben je toch wel in een moleskine boek bezig, of zie ik ze vliegen?
En waar koop je de boekjes van Derwent en Faber Castell? In een echte schilderwinkel?
groeten van Mazina

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 25-06-2012 15:40

Ook mijn moleskine valt uit elkaar door het vele gebruik van verf, gesso, collage, lijm enzovoort. Ik baalde er eerst ook van maar ja, werk er stug in door hoor, ik repareer hem hier en daar en met het elastiekje blijft hij wel bij elkaar.
Nu maak ik ook mijn eigen journals, net als Sandra met dik 300 grams aquarel papier.
Ook heb ik nu een aantal losse vellen die ik later aan elkaar bind. Minder leuk dan in een boekje werken maar wel heeeeel prettig.

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 25-06-2012 17:41

Mazina schreef:
Tessa schreef:ik vind de derwent boekjes en die van faber castel veeel fijner dan die van moleskine... maar goed, 't is wel leuk om zo af en toe ook een ander boekje te hebben :lol:
En de beperkingen, moet je maar weer zien als mogelijkheden of uitdagingen...
Tessa, op je demo's op youtube ben je toch wel in een moleskine boek bezig, of zie ik ze vliegen?
En waar koop je de boekjes van Derwent en Faber Castell? In een echte schilderwinkel?
da's toch écht een derwentboekje hoor!
--> die had ik gekocht bij de Kleur&Kunst
Die van FaberCastell bij de Deva

Plaats reactie