Geen tekentalent

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
@nnemarie
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-07-2012 16:38

Geen tekentalent

Bericht door @nnemarie » 15-08-2012 10:11

Pasgeleden ben ik hier lid geworden en de afgelopen tijd heb ik hier op het forum zitten neuzen. Wat een prachtige dingen worden er gemaakt zeg, geweldig.

Wat mij opvalt is dat er in art journals veel zelf (en mooi) getekend wordt. Ik wil ook erg graag een art journal opstarten met behulp van de workshop van Marit :) Maar ik ben niet zo van het tekenen, ik kan het dan ook niet. :oops:

Dit is misschien een domme vraag, maar kan je ook een art journal maken zonder te tekenen? Dus met collages, stempels, etc., etc.,?

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 15-08-2012 10:23

Ja natuurlijk kan dat! Je moet sowieso helemaal niets in jouw journal. Vergeet nooit dat het jouw journal is. Jouw persoonlijk logboek. De een gebruikt zijn of haar journal echt als een soort dagboek. Een ander gebruikt het meer als een soort schetsboek. Het idee is dat je voor jezelf gedachten, ideeen of gevoelens op papier zet. Maar hoe je dat doet, en hoe vaak je dat doet is helemaal vrij. Ikzelf werk soms hele periode niet in mijn journals. En dan komt er ineens weer een soort stortvloed en werk ik dagen als een bezetene in mijn boekjes.
Een ander - meestal van het gestructureerde type - werkt weer bijvoorbeeld elke dag aan iets. De een schrijft. De ander tekent. Een derde stempelt of maakt collages. Nogmaals: niets moet, alles mag.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

suus553
Berichten: 75
Lid geworden op: 22-09-2011 20:55

Bericht door suus553 » 15-08-2012 10:53

Wat Marieke schrijft is waar. En wat grappig is, is dat ik ook vond dat ik niet kon tekenen. Maar heb ontdekt dat ik gezichten heel leuk vind en ben filmpjes op youtube gaan kijken. Ik vind ook dat hier heel veel moois voorbij komt en heb dan het gevoel dat ik dat niet kan. Maar gewoon beginnen met verf/stempels/collage/schrijven/schetsen (wat je leuk vindt), over boord gooien "hoe het moet" en iets van jezelf uit jezelf maken. Dat is art-journallen. Wat mij ook helpt is dat als ik iets gemaakt heb en ik vind het niet mooi genoeg, dan kijk ik een dag later nog eens en merk dan dat ik er dan niet zo kritisch meer naar kijk, maar zelfs trots kan zijn! Succes en veel plezier :lol:
Groetjes Susan

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 15-08-2012 11:14

Toevallig zijn er nu wat meer mensen bezig met tekenen, maar dat komt eigenlijk omdat we elkaar een beetje aangestoken hebben hiermee :lol: Kijk maar eens bij de topics onder het forum Art journaling, daar staan een hele hoop andere dingen in ook. Sandra doet heel veel met collages, Astrid weer veel met stempels en ik doe weer van alles wat, heb niet echt een eigen stijl. lekker kliederen met verf, markers, collages enz. alles kan.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 15-08-2012 12:15

Ja, allemaal waar! Gewoon beginnen en zeker niet te kritisch zijn op jezelf. Het gaat vaak ook om het creatieve proces en de vrijheid in dat proces. Niet om de uitkomst!
Kijk ook regelmatig eens op deze site...boordevol inspiratie en dan zie je meteen dat ALLES mogelijk is:

http://artjournaling.tumblr.com/

Groetjes,
Sandra

@nnemarie
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-07-2012 16:38

Bericht door @nnemarie » 15-08-2012 12:43

Dankjulliewel :)

Ik vind het erg moeilijk om niet te kritisch te zijn en om niet te bang te zijn wat anderen vinden :oops:

Ik zit nog te vast aan het scrappen wat ik lang gedaan heb. Maar daar kan ik niet echt mijn ei in kwijt. Ik ga gewoon de moed opbrengen om eens helemaal "los te gaan" en te doen wat ik altijd al wilde :D Wat het resultaat gaat worden zie ik wel :wink:

Sandra dankjewel voor de link :)

suus553
Berichten: 75
Lid geworden op: 22-09-2011 20:55

Bericht door suus553 » 15-08-2012 13:22

Sandra schreef:Ja, allemaal waar! Gewoon beginnen en zeker niet te kritisch zijn op jezelf. Het gaat vaak ook om het creatieve proces en de vrijheid in dat proces. Niet om de uitkomst!
Kijk ook regelmatig eens op deze site...boordevol inspiratie en dan zie je meteen dat ALLES mogelijk is:

http://artjournaling.tumblr.com/

Groetjes,
Sandra
Wat een goeie link Sandra, thanks :D
Groetjes Susan

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 15-08-2012 17:21

En het beste is nog, vind je het echt niks wat je gemaakt hebt, kwak je er gewoon weer een laag verf op en maak je iets heel anders. :wink:

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 15-08-2012 17:42

Ook ik kon niet tekenen, en kan het misschien nog niet, maar doe het wel. Inderdaad, aangestoken door het forum. :wink: :lol:
Maar met knipsels, stempels en noem maar op kun je ook aan de slag. :lol: 8)


En bedankt voor de link, Sandra, heb 'm meteen opgeslagen. :lol:
groeten van Mazina

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 15-08-2012 20:37

Ik ben het eens wat de dames al zeiden. Het is je eigen Art Journal en deze is helemaal voor jou alleen. Jij alleen bepaalt in welke vorm je dit doet. Wij en iedereen eigenlijk, zouden ons alleen maar vereerd moeten voelen dat we af en toe mogen meekijken :D

Plaats reactie