Out of the Journal Challenge

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Plaats reactie
Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Out of the Journal Challenge

Bericht door Sandra » 04-08-2011 12:29

..met Samantha Kira en Dina Wakley.

Deze dames hebben niet alleen zichzelf uitgedaagd, maar ook hun bloglezers, om wekelijks twee canvassen te maken in de maand augustus onder het mom : Get out of your Journal!
Twee canvassen van minimaal 8x10 inch....(dat is net iets kleiner als A4)..groter mag ook.
Het mogen ook andere dingen als canvas zijn (karton, groot papier, etc.) zolang het maar niet IN je journal is.

Ik hoor een aantal van jullie al denken: Ik ben al blij dat ik net IN mijn art journal gestapt ben, laatst staan dat ik nu al weer een stap verder moet en er weer UIT moet stappen! :roll:
Helemaal begrijpelijk. hoor. Maar wellicht zijn er ook wel meiden die zich uitgedaagd voelen?
Ik in ieder geval wel Ik ga vandaag beginnen met de eerste... :D
Heb dochterlief net naar de Xenos gestuurd om canvassen te halen! :wink:

Hier zijn de links naar de blogs van de dames, voor de volledigheid:
http://www.journalgirl.com/blog/2011/7/ ... -dina.html
http://dinastamps.typepad.com/pondering ... urnal.html

Groetjes,
Sandra

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 04-08-2011 13:29

Ik ben er zo eentje die blij is, in mijn journals gestapt te zijn. Ik heb nog zoveel schilderijen liggen :oops: Maar voor iedereen die nog nooit of zelden een canvas heeft gemaakt: doen!!!!!! het is zo leuk!!!!!!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 04-08-2011 17:22

Ik was begonnen met canvasjes en dacht nu ook juist lekker alles weg te kunnen stoppen in een art Journal. Wel leuk, maar twee keer per week vind ik wel wat veel hoor :oops: Ik houd het voorlopig bij de AJ :wink:

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 04-08-2011 17:34

Dat is toevallig: ik heb hier een aartslelijk schilderij. Die kreeg ik van iemand die hem naar de kringloop wou brengen. Ik wilde hem wel vanwege de lekker barokke lijst, het schilderij is door haar schoonvader geloof ik gemaakt.
Die had ik vorige week van de muur gehaald (hing in het trapgat :lol: :lol: ) en staat nu sindsdien in de kamer. Niet omdat ik m nu wel mooi vind maar omdat ik al zat te kijken hoe ik hem kan bekliederen :mrgreen:
Groetjes, Bonita

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 04-08-2011 18:15

Boja schreef:Dat is toevallig: ik heb hier een aartslelijk schilderij. Die kreeg ik van iemand die hem naar de kringloop wou brengen. Ik wilde hem wel vanwege de lekker barokke lijst, het schilderij is door haar schoonvader geloof ik gemaakt.
Die had ik vorige week van de muur gehaald (hing in het trapgat :lol: :lol: ) en staat nu sindsdien in de kamer. Niet omdat ik m nu wel mooi vind maar omdat ik al zat te kijken hoe ik hem kan bekliederen :mrgreen:
Kom maar op met de gesso, zou ik zeggen! :D :D
En de lijst heb je ook al!! 8)

Groetjes,
Sandra

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 04-08-2011 18:29

Wekelijks twee vind ik een beetje te veel van het goede op dit formaat. Maar het idee is wel leuk, ik heb nog wel ruimte in mijn toilet én ik heb na morgen drie weken vakantie...... 8)
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 04-08-2011 18:34

Sandra schreef:
Boja schreef:Dat is toevallig: ik heb hier een aartslelijk schilderij. Die kreeg ik van iemand die hem naar de kringloop wou brengen. Ik wilde hem wel vanwege de lekker barokke lijst, het schilderij is door haar schoonvader geloof ik gemaakt.
Die had ik vorige week van de muur gehaald (hing in het trapgat :lol: :lol: ) en staat nu sindsdien in de kamer. Niet omdat ik m nu wel mooi vind maar omdat ik al zat te kijken hoe ik hem kan bekliederen :mrgreen:
Kom maar op met de gesso, zou ik zeggen! :D :D
En de lijst heb je ook al!! 8)

Groetjes,
Sandra
Ja dat zal ik maar eens doen, als die wit is komt de inspiratie misschien wel vanzelf. Maar hij moet wel een beetje luchtig worden, geen depressieve creatie want hij komt dus wel weer in het trapgat :wink: Dat wordt dan wachten op een "gezellige" dag....
Groetjes, Bonita

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 04-08-2011 21:13

Boja schreef: Ja dat zal ik maar eens doen, als die wit is komt de inspiratie misschien wel vanzelf. Maar hij moet wel een beetje luchtig worden, geen depressieve creatie want hij komt dus wel weer in het trapgat :wink: Dat wordt dan wachten op een "gezellige" dag....
Misschien moet je niet wachten op een gezellige dag maar er zelf eentje maken! :D Pak lekker zonnige, warme kleuren verf erbij of beter, alle kleuren van de regenboog!...en ga gewoon beginnen. Wie weet wat er van komt?! Het kan hooguit een grote bruine poepvlek worden ! (Sorry, uitspraak van mijn dochter als ze alle kleuren door elkaar heeft gesmeerd: Kijk mam, ik heb een poepvlek gemaakt! :roll: )
In dat geval leg je het weg en smeer je er de volgende poging lekker weer gesso overheen! :wink:

Groetjes,
Sandra

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 04-08-2011 22:22

Sandra schreef:
Boja schreef: Ja dat zal ik maar eens doen, als die wit is komt de inspiratie misschien wel vanzelf. Maar hij moet wel een beetje luchtig worden, geen depressieve creatie want hij komt dus wel weer in het trapgat :wink: Dat wordt dan wachten op een "gezellige" dag....
Misschien moet je niet wachten op een gezellige dag maar er zelf eentje maken! :D Pak lekker zonnige, warme kleuren verf erbij of beter, alle kleuren van de regenboog!...en ga gewoon beginnen. Wie weet wat er van komt?! Het kan hooguit een grote bruine poepvlek worden ! (Sorry, uitspraak van mijn dochter als ze alle kleuren door elkaar heeft gesmeerd: Kijk mam, ik heb een poepvlek gemaakt! :roll: )
In dat geval leg je het weg en smeer je er de volgende poging lekker weer gesso overheen! :wink:

Groetjes,
Sandra
Daar heb je een punt: je begint gewoon weer overnieuw op je ouwe werk...dat idee moet ik nog wel aan wennen. Het grote verschil met scrappen...lief van je trouwens, de aanmoedigingen!
Groetjes, Bonita

Plaats reactie