aflakken

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
IndianSummer
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-07-2011 14:18

Bericht door IndianSummer » 12-08-2011 12:57

@ mariska...hihi idd iets minder inpulsief is soms erg handig :lol: :wink: .

Jacqueline
Berichten: 103
Lid geworden op: 31-08-2011 22:06

Bericht door Jacqueline » 31-08-2011 22:58

Met acryl verf krijg je dat ook: plakken bladzijden. Als je de acrylverf sterk verdund heb je dat probleem niet, en je krijgt er een mooi waterverf effect mee.

Als iets aan elkaar blijft plakken, smeer ik een superdun laagje gesso overheen. De kleuren worden wel bleker natuurlijk (hoewel er ook een transparante gesso blijkt te bestaan) maar dan plakken de bladzijden niet meer samen.
Mijn mixed media blog:
http://exploringart.blogspot.com

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 31-08-2011 23:10

ik gebruik voor de buitenkant van mijn boekjes wel een gelmedium, mogpodge, paverpol oid om te "vernissen" op mijn pagina's zelf niet, tenzij het medium het doel op zich heeft om een effect te geven (bijvoorbeeld omdat ik iets juist glanzend wil hebben, of als ik bijvoorbeeld glaspareltjes wil verwerken) wat ik wél doe bij gebruik van (veel) pastels/ houtskool eventjes met de spuitbus fixeer over zodat het niet blijft vegen en afgeven als ik (of iemand anders) door mijn boekje heen blader (fixeer vind ik weer fijner dan het wel eens genoemde haarlak met oog op... juist plakken)

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 01-09-2011 12:34

ja ik had er met de verf dus ook al last van
ik had 2 boekjes gemaakt maar de ene kan eigenlijk nu wel weg
ik had tussen de pagina's bakpapier gelegd maar dat heeft mijn zoontje er tussenuit gehaald om op te tekenen dus nu zit het echt vast :cry:
maar goed hij dacht dat tekenen vind ik ook wel wat dus dat kan ik alleen maar aanmoedigen :D
ik ben dus weer bezig om een nieuwe te maken hopelijk met meer succes
gelukkig heb ik de foto's nog
Groetjes Mariska

Plaats reactie