aflakken

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

aflakken

Bericht door Mariska » 09-08-2011 13:54

ik vroeg mij af of jullie je pagina's ook aflakken
ik ben daar dus mee begonnen voor bescherming van de pagina's maar nu kleven ze dus vast aan elkaar
ik heb vernis gebruikt van Van Eyck
help want alles gaat stuk :cry:
Groetjes Mariska

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 09-08-2011 14:32

Nee, dat ik nooit. En wel om die reden. Acryl op acryl blijft aan elkaar plakken, dus ook acrylvernis op acrylvernis. Het is ook niet nodig om je pagina's te vernissen trouwens. Een vernis gebruik je om kleuren te beschermen tegen UV-licht. Daarom is het op schilderijen wel belangrijk. Je journalpagina's zullen niet heel vaak aan direct licht bloot gesteld worden.

Misschien kun je je pagina's nog een beetje redden door er voorzichtig iets droogs overheen te strooien, zoals talkpoeder. De kleuren worden dan wel een beetje doffer, maar dan trek je de acryllaag in elk geval niet meer kapot.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 09-08-2011 15:35

Oh, wat balen!! :shock:
Omdat ik veel met ModPodge werk hebben mijn pagina's al een beetje een laklaag. Overigens schrijf ik later altijd nog met mijn paintmarkers over de ModPodge heen...
De pagina's in mijn journal kleven hierdoor soms wel een beetje aan elkaar, maar ik trek niks kapot als ik ze van elkaar haal. Ik laat wel altijd mijn journal een nachtje open liggen als ik een pagina af heb zodat alles goed kan drogen.

Ik hoop dat je je werk nog een beetje kan redden met de tip van Marieke!
Ik heb helaas geen andere tip voor je... :(

Groetjes,
Sandra

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 09-08-2011 16:32

ow dat is balen zeg. Ik zal zeker de talkpoeder gaan proberen
het komt ook doordat ik oude mod podge had gebruikt die ik nog had staan uit de servettentijd :oops:
maar ik dacht ik gebruik het om te proberen of AJ wel iets voor me was
maar omdat het zo oud was zat er een naar luchtje aan die dus maar niet vertrekt en het plakte ontzettend
daarom heb ik er vernis op gesmeerd om juist het plakken tegen te gaan

Sandra mag ik vragen aangezien je ook veel met knipsels werkt, smeer je naast de knipsels de hele pagina in met mod podge?
want misschien kan ik er opnieuw met mod podge overheen gaan
heb onder tussen nieuwe gekocht :shock:
Groetjes Mariska

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 09-08-2011 17:52

Ik gebruik gelmedium van Claudine Hellmuth, maar ik heb er ook last van. Wilde juist vanavond deze vraag hier eens neer gaan zetten :D Ik zal ook dat talkpoeder eens proberen.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 09-08-2011 18:37

Anders gewoon bakpapier tussen je pagina's stoppen dan plakt het ook niet meer aan elkaar.
Zorg dat de boel niet te warm staat (vrij eenvoudig met dit weer) dan moet na een tijdje het plakken wel minder worden.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 09-08-2011 23:02

Mariska schreef: Sandra mag ik vragen aangezien je ook veel met knipsels werkt, smeer je naast de knipsels de hele pagina in met mod podge?
want misschien kan ik er opnieuw met mod podge overheen gaan
heb onder tussen nieuwe gekocht :shock:
Nee, ik smeer alleen de stukken in waar ik mijn afbeelding plak en dan nog een laag over de afbeelding heen.

Groetjes,
Sandra

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 10-08-2011 08:29

Leerzaam, dit! :idea:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 11-08-2011 20:01

ik heb 1 pagina nu een paar dagen open laten liggen en ik moet zeggen dat het al een stuk beter is geworden :D. Het kleeft nog licht dus ik denk dat ik er toch maar bakpapier tussen ga leggen ipv talkpoeder. Zou het zo jammer vinden als de kleuren dof gaan worden. Wel bedankt voor alle tips en op naar de volgende projecten :lol:
Groetjes Mariska

IndianSummer
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-07-2011 14:18

Bericht door IndianSummer » 11-08-2011 20:35

Ik had hier idd het zelfde gedaan (ook met van eyk geloof ik) en ook plakkende pagina's tot gevolg.
Ik beschouw het maar als een beginnersfout van mezelf...dat doe ik dus nooit meer.
Al doende leert men toch.
Inmiddels heeft het goed kunnen drogen en is het plakken ook wat minder.

Plaats reactie