Iemand ervaring met airbrush?

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 10-01-2013 20:34

Margot schreef:Ik heb je vragen ook even doorgespeeld, meerdere meningen lijken me nooit slecht als je zo'n aankoop overweegt.
Dankjewel :D

Ik zou ook nog willen weten of het spul allemaal compatible met elkaar is. Dus past een airbrushpistool van merk a op een compressorslang van merk b
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

mariank
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2011 17:31

Bericht door mariank » 11-01-2013 09:12

ik heb een airbrush voor mijn promarkers aangeschaft.

Gewoon een losse airbrush die 4 bar aankan.
en een losse slang van 2 meter zodat ik niet met het apparaat hoef te slepen.
Het is allemaal los bij elkaar te gebruiken, je moet alleen kijken naar de maat aansluiting.
De airbrush spuit van letraset is bedoeld voor een spuitbus met lucht, maar die heeft mijn man gewoon op de slang kunnen bevestigen

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 11-01-2013 22:46

Elvy, dit zijn de antwoorden van mijn schoondochter.

Hoi,

Als eerste ben ik ook geen expert op het gebied van airbrush spuiten.
Maar met de kennis die ik heb zal ik de vragen beantwoorden ;-)

Belangrijk is, wat ga je doen. Er zijn speciale spuiten voor modelbouw, het fijne werk dus. Spuiten voor grote vlakken en spuiten waar je potjes met verf op kan zetten voor het gebruik van veel verf.

Hoe kleiner de naald hoe fijner het werk.

De compressor die ik gebruik werkt gewoon met een stekker en een luchttank en heeft geen last van oververhitting. Op mijn compressor kan 1 spuit worden aangesloten. Mijn broer heeft een grotere compressor met een aansluiting voor 2 spuiten. Dit kan handig zijn. De spuit is met een luchtslang op de compressor aangesloten. Heb je meerdere spuiten dan moet je de slang overzetten. Dit gaat vrij gemakkelijk, maar is wel het overwegen waard. Als je met bijvoorbeeld een schilderij bezig bent en je werkt met 1 spuit dan moet je ook goed nadenken over je kleuren. Steeds je spuit uitspoelen omdat je een andere kleur gaat gebruiken is niet altijd wenselijk.

In Almere zit een shop die je alles kan vertellen over welke compressor geschikt is. Ook in Rotterdam zit een zaak waar je voor info terecht kan.

Op sommige pistolen kunnen andere naalden.

De verf is snel droog. De "uitgang" van de verf is zeer klein. Als er een korreltje verf voor deze uitgang zit dan komt er geen verf meer uit. Schoonmaken is daarom zeer belangrijk. Hier is special schoonmaakmiddel voor verkrijgbaar. Ook speciale schoonmaak spullen.
Schoonmaken na gebruik is zeer aan te raden. Eenmaal schoon is de spuit de volgende keer klaar voor gebruik.

Je vraagt het nut van de nobble, ik denk dat je de nozzel bedoelt. Dit is een zeer belangrijk onderdeel van je spuit. Zonder dit kan de spuit niet gebruikt worden.

Werken met stiften ken ik niet.

Bedenk ook dat als je de bekende merken koopt dan zijn hiervoor losse onderdelen te verkrijgen.

In Almere hebben ze ook een aanbod aan 2e hands spullen. En geven ze ook workshops.
http://www.airbrush-services-almere.nl

Hoop je hiermee te hebben kunnen helpen. Succes en veel plezier met je creatieve bezigheden.


Met vriendelijke groet,
Anouk
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Plaats reactie