Tijdschriften

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 06-10-2011 22:02

Ik heb het ook eens voorgelegd aan een juridisch expert op het gebied van auteursrecht/copyright. Als ik een uitgebreid advies wilde moest ik daarvoor betalen dus ik heb het maar kort gehouden.. :wink:
Maar wat Marit zegt klopt helemaal!
Als je foto's van internet of uit tijdschriften haalt voor je AJ en ze blijven herkenbaar dan schaad je in principe het auteursrecht. Tenzij je het zo bewerkt dat er niks meer herkenbaar is dus....
Ik gebruik dus heel veel plaatjes uit tijdschriften voor mijn AJ. Ik heb het toen eens onderzocht omdat ik vaak de vraag kreeg waarom ik mijn werk niet opstuur voor publicatie of zo, of nog commercieler, door er prints, cards etc van te laten drukken. Zolang ik het houd bij publicatie op mijn blog en op Flickr verwacht ik er inderdaad geen problemen mee. Maar verder gaat dus niet...
Ik moet wel zeggen dat mijn Inspired by Teesha AJ meer gericht is op het gebruik van onherkenbare afbeeldingen, gewoon om meer 'ME' in de mix te gooien! :P

Groetjes,
Sandra

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 06-10-2011 22:39

ik denk dat , als je het gaat verkopen of voor commerciële doeleinden gaan gebruiken, je dan strafbaar bent. En als je uit tijdschriften gaat knippen je altijd kleine onderdelen gebruikt, ten minste dat doe ik, dan is het niet meer herkenbaar en origineel.
en wat het internet betreft, dan moeten ze het maar zo klein maken dat je het gewoon niet kan gebruiken.

Mijn vriend is fotograaf en op foto's staat inderdaad copyright, en als je dat gebruikt moet je betalen. De foto's die mijn vriend op internet zet zijn zo klein dat je er weinig mee aan kan. Dus denk ik dat alle fotografen dat doen.
Ik denk dat je er niet zo bang voor hoeft te zijn, wel als je een bedrijf heb zoals Marit want dan wordt het commercieel gebruikt
Groetjes Ellie

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 06-10-2011 23:09

Ik haal op dit moment veel uit de happinez, psychologie en yoga en dat soort bladen...maar dat komt omdat dat ook de bladen zijn die ik voor mijn therapie het beste kan gebruiken.....
Op dit moment ben ik ook veel bezig met het gebruiken van toepasselijke teksten, meer dan plaatjes. Ik heb beeldende therapie (zo, dat is een straf voor mij :wink: ) en activiteitentherapie (en nog een aantal andere therapiën uiteraard) Voor mijn proces ga ik nog meer beeldende therapie ws krijgen op doktersadvies. De bij behorende therapeute is echt zo'n lief mens, aan een half woord heeft ze genoeg en ze is helemaal blij met mijn werk.... :oops: :oops: Deze week was ze met vakantie, ik had toch al een *****week, kon er ook nog wel bij. Dinsdag is ze er gelukkig weer.
Ze heeft een kast vol met tijdschriften.....een aantal van jullie zouden je in haar lokaal helemaal kunnen uitleven: ze heeft naast ecoline, waterverf, acrylverf enz zelfs Neocolor2!! (en grof zout!)
Groetjes, Bonita

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 07-10-2011 10:29

Dat klinkt als het leukste stukje tijdens jouw verblijf daar! :D

Groetjes,
Sandra

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 07-10-2011 13:04

Welk tijdschriten nog niet genoemd zijn en welke ik ook graat gebruik: de landleven en de allerhande :wink: daarnaast ook de VT-wonen en allerlei andere knipsels, maar ik gebruik niet echt heel vaak tijdschriften eigenlijk... wel veel losse papiertjes, scrappapier en ander papier uit hobbywinkel met mooie structuur/ prints

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 07-10-2011 17:50

Ik gebruik vooral de glamour (omdat ik daar gewoon veeeel van liggen heb, maar vind de afbeeldingen niet altijd even nuttig) en af en toe eens een flair of libelle. Laatst kreeg ik van iemand een oud nummer van "nest" en daar zaten echt veel leuke foto's in (interieur, dieren, natuur, ...). Verder ook gewoon reclamefolders waarin ik dan zelf vb een figuurtje uit een prent van een appel knip, ik zeg maar iets.

Annigje
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-10-2011 20:34

Bericht door Annigje » 19-10-2011 20:54

Mijn favoriet is Flow. Die word van voor tot achter verknipt.
Verder gebruik ik Margriet, Buitenleven en alles wat ik toegeschoven krijg. Op internet is veel te vinden, ook zonder beeldrecht, al staat er dan wel vaak bij dat het niet voor commerciele doelen mag worden gebruikt.

Boja
Berichten: 320
Lid geworden op: 18-07-2011 22:39

Bericht door Boja » 19-10-2011 21:44

Sandra schreef:Dat klinkt als het leukste stukje tijdens jouw verblijf daar! :D

Groetjes,
Sandra
Zeker weten, het beste stukje van de week!! En dat 2 keer per week zelfs.
Ik ga op vakantie en ik neem mee...... mijn beeldende therapeut (en mijn spulletjes natuurlijk)
Oh, geen enkel tijdschrift is hier veilig....ze worden echt allemaal verknipt. Gelukkig heb ik een goed slot op mijn deur....
Groetjes, Bonita

Plaats reactie