Tijdschriften

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
mobynick
Berichten: 195
Lid geworden op: 29-09-2011 12:55

Tijdschriften

Bericht door mobynick » 06-10-2011 13:56

Ik zie zulke mooie pagina's voorbij komen in jullie AJ's en dan denk ik wel eens hoe komen jullie erop, maar ook waar halen jullie je "plaatjes" vandaan?
Uit welke tijdschriften/ boeken enz?
Daar ben ik heel benieuwd naar, want ik heb bijv. de libelle en daar vind ik het dus niet echt in, maar misschien kijk ik niet goed :oops:

Hoop dat jullie me verder willen en kunnen helpen.
Groetjes en liefs,
Monique

http://www.flickr.com/photos/scrapamoon/

Klik hier voor mijn blog:
Afbeelding

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 06-10-2011 14:23

Ik haal ook veel uit Libelle's! En Margriet. Maar ook glossy's zoals Linda, Cosmo, VT Wonen, Elegance etc.
Grasduinen is ook leuk.
Verder gewoon goed kijken want ook in reclamefolders of TV gidsen staat wel eens wat leuks.
Weet je wat ook helpt? (Heb ik ergens gelezen..) Een tijdschrift onderste boven houden als je het doorbladert!
En verder gewoon alles uitscheuren wat je aanspreekt, ongeacht of je er nu direct inspiratie bij hebt of niet. Dat ene stukje kan later bij een collage opeens heel goed passen namelijk!
Succes!

Groetjes,
Sandra

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 06-10-2011 15:57

Dat probleem heb ik ook wel , maar als ik iets ga maken en wat plaatjes uit natuur op pad, of een folder van de marskramer knipt, is het nog niet leuk , maar als ik dan ga plakken en met pen of inkt aan de gang gaat wordt het ineens een heel ander geheel. En dan klopt het gewoon!!!!! dus de kleur doet ook een hoop!
Groetjes Ellie

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 06-10-2011 15:58

Ik haal ook wel eens een afbeelding van internet af (bv google)

Zo had ik een afbeelding van een Griek of Romein nodig
en dan kun je die makkelijk even uitprinten.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 06-10-2011 17:06

ik sluit me bij Sandra aan avant garde, glossy, linda enz...
verder haal ik ook graag boeken van een boekenmarkt of kringloop zoals mijn vissenboek voor mijn vissen AJ en ik heb ook een vlinderboek vol met vlinders op ware grote
je kan ook een kleding catalogus gebruiken, daar staan vaak dames in goede poses
Groetjes Mariska

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 06-10-2011 17:14

Ik kreeg van mijn tante een aantal jaar geleden een hele dikke stapel 'National Geographic' - inspiratie tot mijn honderste...

Op de koninginnemarkt kocht ik 15 oude 'glossies' (o.a. 'Elle' en andere Parijse modebladen...)

Mijn moeder heeft een abonnement op 'Happinez' en schuift ze door naar mij, de foto's zijn helemaal fantastisch! Dit is wel mijn favoriete knip-tijdschrift!!!

Ik zou zeggen: spreek alle tantes, ooms, vaders, moeders, oma's, opa's, vrienden en buren aan en laat ze alle oude tijdschriften bij jou dumpen. Je zult zien dat ze het leuk vinden om jou een plezier te doen en binnen de korste keren heb jij zoooo'n stapel tijdschriften in huis!

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 06-10-2011 17:18

AnnekePP schreef:Ik haal ook wel eens een afbeelding van internet af (bv google)

Zo had ik een afbeelding van een Griek of Romein nodig
en dan kun je die makkelijk even uitprinten.
Oh, hier wilde ik nog wel even op reageren want ik heb me er voor mijn workshops al eerder in verdiept: kijk uit met copyrights! Je mag niet zomaar ieder plaatje gebruiken. Het is best ingewikkeld wat je wel en niet mag ('citaatrecht', 'beeldrecht', 'fair use' - er zijn allerlei wetten en ik zal je er niet mee vermoeien) Nou zal de politie niet snel op je stoep staan als je voor je hobby iets maakt, en een oud romeins beeld lijkt me ook vrij van copyrights, maar het veiligst ben je als je de afbeeldingen zó verandert (collage - eroverheen tekenen etc.) dat het origineel niet echt meer herkenbaar is.

marliese
Berichten: 204
Lid geworden op: 29-09-2011 08:40

Bericht door marliese » 06-10-2011 18:03

Geldt dat copyright dan ook niet voor afbeeldingen uit tijdschriften, vraag ik me af?

mobynick
Berichten: 195
Lid geworden op: 29-09-2011 12:55

Bericht door mobynick » 06-10-2011 18:03

Dank jullie wel dames ik ga eens "shoppen" hier en daar :D
Groetjes en liefs,
Monique

http://www.flickr.com/photos/scrapamoon/

Klik hier voor mijn blog:
Afbeelding

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 06-10-2011 18:44

Marit schreef:
AnnekePP schreef:Ik haal ook wel eens een afbeelding van internet af (bv google)

Zo had ik een afbeelding van een Griek of Romein nodig
en dan kun je die makkelijk even uitprinten.
Oh, hier wilde ik nog wel even op reageren want ik heb me er voor mijn workshops al eerder in verdiept: kijk uit met copyrights! Je mag niet zomaar ieder plaatje gebruiken. Het is best ingewikkeld wat je wel en niet mag ('citaatrecht', 'beeldrecht', 'fair use' - er zijn allerlei wetten en ik zal je er niet mee vermoeien) Nou zal de politie niet snel op je stoep staan als je voor je hobby iets maakt, en een oud romeins beeld lijkt me ook vrij van copyrights, maar het veiligst ben je als je de afbeeldingen zó verandert (collage - eroverheen tekenen etc.) dat het origineel niet echt meer herkenbaar is.
Oh, dat is wel een goede tip Marit!!!
Dat had ik eigenlijk moeten weten
maar ik heb er niet aan gedacht.
Misschien dat ik 'm alsnog wat ga bijspijkeren.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Plaats reactie