Les 2 (wk3): Dark and Light goddesses in you

Laat hier je werk zien van de cursus Lifebook.
Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 20-01-2012 17:13

ik ben nog niet begonnen maar wel een idee hoe ik het ga doen, nu nog op papier krijgen en uitwerken
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 20-01-2012 20:10

Heb een proefversie gemaakt die ik samen met mijn dochter ingekleurd heb met neo-colors, vond ze helemaal geweldig. Zal effe kijken of ik hem kan plaatsen vandaag of morgen. Misschien brengt het je op een idee Alda.

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 20-01-2012 21:15

Ik heb zojuist mijn eerste complete mens getekend! Nog op een los schetsboek om te kijken wat het resultaat zou zijn, maar het viel me niet tegen.

ik heb netjes de handleiding van de pdf gevolgd en een rechts van voren mens getekend. Zal morgen een foto maken.

Nog genoeg te leren en oefenen, maar zeker een hoopvol begin.

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 20-01-2012 23:26

ik krijg me er niet toe gezet, ik wacht eerst ff het nieuwe filmpje af.

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 22-01-2012 12:13

Bonnie heeft maar liefst 4 nieuwe lessen geplaatst, echt super. Heb ze nog niet allemaal helemaal gezien, maar heel duidelijke uitleg hoe een realistisch figuur te tekenen en ook een whimsy figuur en duidelijke uitleg over het cross hatching (schrijf je dat zo? :oops: ) Ga vanavond een even op mijn gemak alles bekijken.

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 22-01-2012 20:52

toensie schreef:Bonnie heeft maar liefst 4 nieuwe lessen geplaatst, echt super. Heb ze nog niet allemaal helemaal gezien, maar heel duidelijke uitleg hoe een realistisch figuur te tekenen en ook een whimsy figuur en duidelijke uitleg over het cross hatching (schrijf je dat zo? :oops: ) Ga vanavond een even op mijn gemak alles bekijken.
Ik heb ze onder het strijken bekeken en ze zijn gaaf! Super duidelijk en inspirerend. Hier ga ik zeker nog mee aan de slag, als is mijn schets voor deze opdracht al klaar.

Morgen even een nieuwe foto maken. Ik heb er wel al eentje op mijn blog staan, maar heb de foto van mijn geheugenkaartje gewist, dus kan hem niet meer hier plaatsen.

Ik heb nog geen idee hoe ik hem verder ga bewerken (alleen met potlood, met de techniek die Bonnie beschrijft of dat ik hem toch in ga kleuren).

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 22-01-2012 21:03

Gaaf Margot, erg mooi wordt het al. Als ik je een tip/ opmerking mag geven, de linker godin kijkt iets naar links, heb het idee dat je haar gezicht ook iets naar links gericht hebt getekend, alleen het lijntje van de neus vanuit de wenkbrauw moet dan volgens mij aan de linker kant. Nu wijst de neus eigenlijk net de andere kant op. Verder ben ik wel benieuwd hoe het wordt als je het met potlood/ pen bewerkt net als Bonnie. Zelf durfde ik dat niet aan, ook omdat ik de duidelijke beschrijving nog niet had. Die vogel in het midden is ook een erg mooie toevoeging.

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 22-01-2012 21:19

nou toensie heb ff op je blog gekeken maar dat ziet er super uit!! op de een of andere manier durf ik nog geen potlood en papier te pakken...maar dat komt wel.......

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 22-01-2012 21:32

toensie schreef:Gaaf Margot, erg mooi wordt het al. Als ik je een tip/ opmerking mag geven, de linker godin kijkt iets naar links, heb het idee dat je haar gezicht ook iets naar links gericht hebt getekend, alleen het lijntje van de neus vanuit de wenkbrauw moet dan volgens mij aan de linker kant. Nu wijst de neus eigenlijk net de andere kant op. Verder ben ik wel benieuwd hoe het wordt als je het met potlood/ pen bewerkt net als Bonnie. Zelf durfde ik dat niet aan, ook omdat ik de duidelijke beschrijving nog niet had. Die vogel in het midden is ook een erg mooie toevoeging.
Tips zijn altijd welkom. Ik ga morgen noh ff kijken naar die neus en dan nogmaals kijken naar hoe Bonnie haar tekening gemaakt heeft, want ik vind het wel fascinerend om met een pen een hele tekening te kunnen maken. (Handig voor op vakantie)

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 22-01-2012 21:53

sterjamie schreef:nou toensie heb ff op je blog gekeken maar dat ziet er super uit!! op de een of andere manier durf ik nog geen potlood en papier te pakken...maar dat komt wel.......
Zeg maar jose hoor :wink: en dank voor je compliment :lol:
Vaak komt het idee ineens opzetten en dan lukt het wel. Misschien kan je nog wat met die nieuwe lessen.

Plaats reactie