Lifebook Sandra

Laat hier je werk zien van de cursus Lifebook.
Plaats reactie
Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Lifebook Sandra

Bericht door Sandra » 25-01-2012 23:10

Mijn uitwerking van les 1 van Lifebook: my goddess super powers! :P

Afbeelding

Ik werk op aquarelpapier van 40x30cm (had ik nog liggen)...best groot dus..maar dat kwam nu goed uit vanwege de flap die er aan 'moest' komen. In eerste instantie heb ik gewoon een 3/4 portret getekend. Ik wilde haar een pittige coupe haar geven ipv lang en zo krullend. Het was dus niet direct een godin die mijn persoontje moet verbeelden. Achteraf nu 'ze' klaar is vind ik persoonlijk dat ze wel een uitstraling heeft gekregen die bij me past: afwachtend en tegelijk uitdagend. Ik geloof dat haar 'koele' uiterlijk met de warme kleuren in de achtergrond ook wel representatief genoemd mogen worden.. :wink:
In plaats van hartjes te tekenen heb ik er hartjes van ribbelkarton op geplakt, welke ik met dezelfde kleuren als haar haren heb gedistressed.
De positieve eigenschappen zijn gestempeld..Wellicht na Joanne Sharpe's workshop dat ik wat meer durf op dat gebied met mijn eigen handschrift... :roll:
De achterkant van het vel heb ik met oud boekpapier beplakt. op de achterkant van de flap, die dus de voorkant is als je 'm invouwt heb ik de letters geschilderd.
Afbeelding
Helemaal achterop zit een print van het (gedeelte) PDF bestand met uitleg over de opdracht. Leek me wel handig voor later als ik nog eens terugkijk...hoef ik me niet af te vragen waar ik toch die godin vandaan heb gehaald... :wink:
Afbeelding

Groetjes,
Sandra

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-01-2012 07:15

Wat jammer dat je je eigen mooie letters niet erop geschreven hebt. Die flap met boekpapier ziet er echt mooi en strak uit zeg. Mooie godin, heel gaaf die blauwe haren. Heb je Neo Color gebruikt?

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 26-01-2012 07:40

Wauw, erg mooi geworden Sandra! Die mond vind ik vooral erg goed gelukt. Leuk die hartjes van karton en dat boekpapier. Dat is een mooie start :wink:

Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 26-01-2012 08:18

wauwie, erg mooi geworden! Mooie kleuren, mooie dame. Ik vind de haren erg mooi gelukt. Pittig en liefdevol vrouwelijk komt ze over. Die hartjes geven een erg mooi effect met die gekleurde ribbelkarton. Heel slim bedacht om de opdracht aan de achterkant te plakken :D
Mooie pagina!
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 26-01-2012 09:05

Wat is ze mooi geworden Sandra... Dat paarse haar is lekker pittig. Mooie mond en lieve uitstraling. Knap gedaan.
En dan ben ik dus verbaasd dat jij die altijd zulke mooie letters maakt dat niet durft te doen.....
Cool plan om de pdf uit te printen en op de achterkant te plakken.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 26-01-2012 09:16

Ja, ik dacht al dat jullie dat zouden zeggen van die letters! :lol:
Maar omdat de ondergrond met Neocolors is gedaan kon ik er niet overheen schrijven met mijn gebruikelijke Pitt pennen. Ik heb wel een potje oostindische inkt en zo'n pen, maar dat durfde ik dus nog niet aan...zeker niet met mijn linkshandige pootje! :roll:
Bovendien...klinkt wat stom, ik weet het...ben ik mijn eigen letters een beetje zat! Ik zit echt te wachten op Joanne's workshop in de hoop dat ik ook eens wat andere letters ga maken...

@Astrid: ja, de haren zijn ook met Neocolors gedaan.
Ik heb die dingen lang geleden eens gekocht, maar nooit echt een fijne manier gevonden om ze te gebruiken. Ik kon er nl. nooit overheen schrijven met mijn markers en heb ze dus 'aan de kant gegooid'. Het lijkt erop dat ze nu een tweede kans krijgen! Sterker nog, ik wil nog meer kleurtjes bij kopen! :P

Groetjes,
Sandra

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 26-01-2012 16:24

Hey sandra miss een tip, ik gebruik de zwarte glaze pen en omdat hij zoveel inkt geeft schrijft hij overal overheen, en droogt mooi glanzend op! dus mocht je echt helemaal los gaan met je neocolors haha dan kan je die nog altijd gebruiken om je eigen letters te maken........

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 26-01-2012 18:55

Oh, thanks Ilse! Dat is een hele goeie!! Ik heb nog wel zo'n pen liggen...en die ligt eigenlijk niks te doen.. :P

Groetjes,
Sandra

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 26-01-2012 20:40

Oh, wauw, jij bent lekker bezig zeg!!! Erg mooi. Gaat het bij mij ook weer helemaal van kriebelen lekker te journalen. Ik was ook al een paar avondjes weer zoetjes aan wat journals aan het oppakken...
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 26-01-2012 21:28

Ik heb echt geen moeite met het schrijven over de neo-colors hoor, geen probleem, niet met de pitt pen en niet met de posca's en de laatste keer heb ik de copic multiliner genomen en dat was ook geen probleem.

Plaats reactie