Lifebook Sandra

Laat hier je werk zien van de cursus Lifebook.
toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 23-02-2012 07:35

Super Sandra! Erg gaaf geworden. Ik ben wel klaar met mijn achtergrond, maar zie er geen gezicht in, dus zit er over te denken om er wat anders van te maken. Maar ik wil deze techniek ook zeker nog eens gaan doen hoor, echt super leuk.

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 23-02-2012 08:34

AnnekePP schreef:Van je meest recente werkstuk weet ik niet precies wat de opdracht was.
Het eindresultaat vind ik wel heel mooi geworden hoewel de dame dat zelf niet is. :wink:
De opdracht was om eerst een achtergrond te maken, bestaande uit diverse lagen. En vervolgens uit de vormen die je in de achtergrond ziet een figuur (portret of dier, etc.) te laten ontstaan. Je laten leiden door je innerlijke, zeg maar...Het figuur mag ook helemaal scheef of zo zijn, bv. dat haar linkeroog veel hoger zit dan haar rechter, of dat haar neus veel te groot is.
Vandaar ook dat mijn 'dame' zowel mooi als lelijk is...Normaal gesproken zou ik nooit een portret als dit hebben gemaakt, met zo'n lang gezicht en op deze manier kijkend... :? Maar dat is tegelijkertijd ook het leuke aan deze techniek!

Groetjes,
Sandra

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 23-02-2012 09:02

Klap klap klap... applaus!! Geweldige uitkomst! Mooie schaduwen in het gezicht! Helemaal top.

Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 23-02-2012 14:14

geweldig resultaat, ik vind haar mooi :D Mooi hoe je de stempels door het gezicht en de hals laat gaan.
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

mobynick
Berichten: 195
Lid geworden op: 29-09-2011 12:55

Bericht door mobynick » 24-02-2012 11:50

rachtige uitwerkingen Sandra.
En idd lichamen zijn heel moeilijk te tekenen, maar het is je supergoeg gelukt.
Groetjes en liefs,
Monique

http://www.flickr.com/photos/scrapamoon/

Klik hier voor mijn blog:
Afbeelding

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 26-03-2012 15:46

En hier is mijn (voorlopige?) uitwerking voor de les van Wyanne.:
Afbeelding

Ik weet nog niet of ik 'm helemaal af vind...vandaar 'voorlopige' uitwerking. Ik heb altijd wat moeite met die lege vlakken... :oops:

Zoals jullie zien is mijn uitwerking heel anders dan die van Wyanne. Ik had nl. helemaal niks met de boom die ze maakte...
Aangezien ik graag met portretten/gezichten bezig ben heb ik besloten een gezicht te maken en de blaadjes als haren te doen.
Het gezicht heb ik eerst met marker getekend en daarna dus die techniek met dat nat maken en het vloeien van de verf, om het na het drogen dus weer weg te sproeien met water. Ben wel erg in mijn sas met het resultaat. De ogen en de mond heb ik later met Neocolors ingekleurd en met grijs potlood nog wat schaduwen toegevoegd.
De techniek met de koffiefilter blaadjes werkte niet echt bij mij. Veel te vage afdrukken. De blaadjes waren wel erg mooi dus die ik heb ik alsnog opgeplakt. De afdrukken aan de buitenkant heb ik met witte oliepastel omgetrokken (ipv masking fluid) en vervolgens de achtergrond met koffie geschilderd. (Manlief keek wel wat verwonderd toen ik koffie ging zetten om mee te schilderen! :wink: )
Als laatste de tekst (alfabetstempels) toegevoegd.

Ik had dus ook niks met haar idee om alle leuke comments op mijn blog of mailtjes etc uit te printen en te bewaren in een envelop op mijn pagina.
'Overcoming my inner critics' heeft voor mij meer te maken met het omgaan met mijn neiging tot perfectie. Daarom vond ik de quote eigenlijk veel leuker om te gebruiken en heb ik er gewoon nog wat inspirerende woorden aan toegevoegd.
Ik heb een deel van het PDF-bestand uitgeprint waarop de techniek beschreven staat en die komt weer achter op de pagina.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Groetjes,
Sandra

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 26-03-2012 18:21

Hoi Sandra,

Ik vind hem mooi geworden, je hebt er een eigen draai aan gegeven met een goede uitwerking en resultaat. Goeie tip, wit oliepastel i.p.v. Masking fluid..... Mooi met die wapperende haren en je boodschap hierin verwerkt. Super!!!!!! Die blaadjes zijn inderdaad ook mooi geworden. de afdrukken wat minder, misschien extra omlijning (dit zag ik namelijk bij de laatste inzendingen bij Lifebook 2012, blz. 9) Ja, herkenbaar perfectionisme, moeilijk om het los te laten..... :(

Ook ik heb niets met de comments en leuke mailtjes uitprinten gedaan. Ik denk zelfs om een 'wens' boom van te maken.


Groetjes,
Anja

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 26-03-2012 19:33

Gaaf geworden Sandra, ik moet zeggen dat ik ook een beetje vastloop met de boom hoor. Ik vind het wel leuk om te doen, maar twijfel ook of ik er een enveloppe van ga maken. Vind het allemaal nogal bewerkelijk en heb momenteel niet zoveel geduld met mijn wederom gekneusde ribben :roll: Ik wil bij hjet tweede deel van de boom het gaan proberen met servetten ipv koffiefilter, even kijken of dat beter werkt.

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 26-03-2012 20:14

Wat een prachtige toevoegingen weer! Zag dat ik wat gemist heb :oops:
Maar vooral de twee pagina's voor deze zijn gewoon helemaal mooi. Die paarse, wat een prachtige collage en vrouw. En je mooie lelijkerd is helemaal geweldig, ook loslaten van perfectionisme. Je laatste uitwerking is ook mooi, maar mis inderdaad ook wat, doordat de achtergrond wat leeg is misschien. En stoer dat je meteen aan de slag bent gegaan met marker, je krijgt dus wel vertrouwen.

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 30-03-2012 11:43

Heeeeeel mooi uitgewerkt met die blaadjes als haar!
Hij is echt super geworden....
Vraagje... ging met dat sprayen niet je hele gezicht weg?? En heb je wel die enveloppe gemaakt?

Plaats reactie