Letter Love 101 Art Journals met Joanne Sharpe

N.a.v. de workshop van Joanne Sharp
Plaats reactie
Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 22-02-2012 10:13

toensie schreef:Ga me nu maar eens buigen over lifebook :wink:
daar krijg je geen spijt van!
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

Esther
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-02-2012 14:03

Bericht door Esther » 23-02-2012 09:27

Vandaag heb ik maar eens op de site van Joanne zelf gekeken, wat trok me nou zo aan in haar werk en wat had ik graag geleerd...
Als ik kijk naar de werken die ik mooi vind, heeft ze wel de technieken laten zien, hebben we die ook als "huiswerk" gehad.

Ik denk alleen dat ik een beetje teleurgesteld ben omdat ik dacht dat we meer gingen oefenen met letters, bijvoorbeeld dat ze liet zien hoe ze de letters allemaal maakte, een pdf gaf zodat je het thuis een rustig kunt bekijken enz enz enz

Maar goed, heb ik van geleerd! Moet denk ik kritischer kijken naar online workshops.
Ga zeker niet de volgende doen van Joanne (waar ze nu al mee bezig is met voorbereiden) maar ik denk aan Letterlab van lorie Vliegen.


Groetjes Esther

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 23-02-2012 10:08

Ik heb vandaag helemaal geen les.... weer niets te zien.
En Esther gelukkig heb je er toch wat aan gehad, ook ik heb een paar tips meegenomen hoor, er waren een paar leuke lesjes.
Ben benieuwd naar je ervaringen met LetterLab, deel je dat wel met ons??

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 23-02-2012 10:51

Vandaag is gewoon de opdracht om nog eens een zooi van die achtergronden te gaan maken. Geen filmpje dus maar alleen wat foto's. Ik vind idd ook dat ze erg mooie dingen maakt, maar dat was ook niet mijn opzet om haar pagina's te leren maken. Eigenlijk had ze dat ikn 1 of 2 lessen uit kunnen leggen, en dan 1 of 2 lessen besteden aan materialen en dan kan de rest besteed worden aan schrijven. Bijv. de 1e 2 lessen over materiaal, dan de komende 20 lessen elke dag een ander alfabet laten zien met tips over technieken enz., dan 2 lessen om je eigen letters te gaan proberen en dan de rest van de lessen besteden aan het maken van een pagina zoals zij die maakt en van die doodleletters enz. Ik vind dat ze het er zich makkelijk vanaf maakt met alleen maar een paar foto's plaatsen en een paar regels tekst erbij, of een filmpje van 5 minuten waarin ze papier scheurt en opplakt. Als letterlab bevalt, ga ik die misschien ook nog wel doen.

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 23-02-2012 11:05

Ik heb in mijn boekenkast een boek gevonden van Heidi Swapp:
'Love your handwriting".
Op mijn LO's uit 2005 is duidelijk te zien, dat ik het gebruikt heb.
Nu ik vakantie heb, ga ik het nog eens goed bekijken.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Willy A
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-02-2012 13:49

Bericht door Willy A » 23-02-2012 19:52

Het wordt weer tijd voor een stukje LL soap! Vanmiddag zag ik een bericht van Linda, die de inhoud van les 23 op Facebook had gezet omdat een groep deelnemers de les weer niet kreeg. Daarop reageerde Esther en ik heb daarop in het Nederlands geantwoord omdat ik niet door had dat ik op een bericht van de Letter Love groep reageerde en niet op een bericht van Linda's pagina. In mijn reactie ben ik nogal kritisch geweest. Toen ik begreep dat het op de Letter Love groep was gekomen, heb ik het bericht opgezocht om het alsnog in het Engels toe te lichten. Het bericht was verwijderd!!!
En wat gebeurt er dan? Eerst wil Joanne vrienden met me worden op FB. Daarop heb ik niet gereageerd want ik probeer het aantal vrienden beperkt te houden. En wat komt er een uurtje later via FB?
Dit bericht:

HI SWEET WILLY!!
I have to admit i was sad to read your post in our Letter Love group today. I wish you would have emailed me privately about your unhappiness. I am here to help!

First, i do understand your views, expecting more lessons on making letters. (one other person in this class expressed the same concern) As i promoted, this was about lettering and art journaling, and i have delivered exactly what i advertised. All the lessons have been presented in sequence to help students gain confidence, explore and experiment with materials to enhance their own personal hand writing and lettering styles.

I admit, this class is pretty "artsy" with a lot of information. I am teaching the method of how i do my lettering art, words and inspirations are part of an art "process". That's what i am teaching here, the process.

There are 6 lessons that remain, and 3 of them will feature alphabet videos and pdfs. The kind where you can see how the letters are made, and copy them.

As i said, this class is a process driven to develop lettering art that is creative and fun! I hope you get what you are looking for in the last 6 lessons. And there will be alphabet classes in the future………:-)

Sending hugs!
joanne


Ze heeft dus blijkbaar het bericht vertaald!

Mijn antwoord:

Hi Joanne,

You've received a mail about this before from Sandra, the Dutch girl. I 'm a member of the same Dutch forum and I totally agree with Sandra and I'm not the only one.

Letter Love promised us 29 lessons. As an example: do you think that lesson 23 is a lesson or a tutorial? No, for me it's just an assignment with some pictures. Is lesson 23 not the same as lesson 20? And so on.... Why so many lessons about pens and not all the pens in one lesson?

Sorry, but I'm very disappointed! I love on-line workshops because I live on an small island in Spain (3 hours flight from the main land) so internet is my source for learning and creating. I followed a lot of workshops-on-line, but I was never disappointed until now. Apparently my expectations were too high. Maybe the 3 alphabet lessons will help me...

Thanks for your mail, Willy


Ben nu wel heel benieuwd waar die 3 alfabetlessen over gaan....

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 23-02-2012 20:17

Ik vraag me af wat ze nu denkt over ons Nederlanders :wink: Maar goed... boeiend. Ik vind het goed dat jullie je mening ventileren, daar kan zij ook alleen maar van leren. Al vraag ik me wel af of dit zal gebeuren na het lezen van haar reactie's op jullie mails (one other person 8))

Ik denk er een beetje over als Esther. Ik had meer willen leren hoe ik diverse lettertypes kon uitwerken, dit gedeelte is een beetje zelfstudie. Ik laat je zien hoe ik het doe, zoek het zelf vooral maar uit, als je mij maar niet na doet. Maar gelukkig vind ik het ook leuk om te doen, het inspireert me en haal er ook wat tips and tricks uit. Hopelijk na nog meer oefenen dat ik wat meer zal schrijven op mijn pagina's. Al denk ik dat ik daar zonder deze workshop ook wel gekomen was.

En inderdaad les 23 is inderdaad geen tutorial :?

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 23-02-2012 20:37

Go Willy! Go Willy!
Lekker pittig antwoord en helemaal mee eens!

En eerlijk gezegd kan het me ook niet zoveel meer schelen hoe ze over ons Nederlanders denkt. Ik geloof niet dat één van ons van plan is ooit nog een workshop van haar te volgen, zij het online of IRL.
Het zou me ook niet eens verbazen als ze onze berichten hier (ook door iedereen te lezen tenslotte...) ook heeft weten te vinden en ook door een vertaalmachine gooit... :roll: (Hello Joanne, nice to see you here! :wink: )
Ik denk ook dat de hele discussie oneindig is...zij vindt dat ze wel aan de verwachtingen voldoet en wij niet. 8) Vele lessen tot nu toe hadden makkelijk in één les samengevat kunnen worden. Ik blijf het gevoel houden dat ze ons in vogelvlucht laat zien hoe zij het doet en, inderdaad zoals Astrid zegt, we de rest zelf mogen uitzoeken. Wij voelen ons met een kluitje in het riet gestuurd, zij noemt het 'een deel van het proces'.
Ik ga verder ook geen moeite meer doen voor de komende lessen. Ik kijk ze misschien nog even vluchtig door, pik er mijn eigen leerpuntjes en inspiratie uit en meer niet. Ik denk dat ik nu al wel kan concluderen dat het geld wat ik aan deze workshop heb uitgegeven gewoon verspild is...(net zoals de bekeuring die ik een dezer dagen op mijn deurmat verwacht :oops: ...zelfde gevoel :x .)
Gelukkig zijn er ook nog leuke, fijne teachers in online-workshop land zoals Tamara Laporte en Christy Tomlinson. :P

Groetjes,
Sandra

Willy A
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-02-2012 13:49

Bericht door Willy A » 23-02-2012 21:14

Het antwoord van Joanne op mijn bericht:

I'm very sorry that you are disappointed, as i poured my heart and soul into this class with great thought and enthusiasm. I shared much information that took me a long time to discover and learn myself, and hoped that students would benefit from my research and experimenting. I really felt i was offering a valuable service teaching about all the different pens and materials presented.

The lessons were designed in an intentional sequence to not overwhelm students with the amount of information presented. I'm sure we could discuss over and over, but i hope the last lettering focused lessons will meet your expectations.


Snik, snik.... ik ben niet meer SWEET WILLY en ook geen hugs meer. Als ik nu vannacht nog maar kan slapen. Nou ja, anders ga ik worden schrijven en uitknippen...

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 23-02-2012 21:40

Hahahaha, is as the world turns afgelopen, wij hebben een nieuwe soap "as the letterlove turns (you down)". Jammer hoor, ik zou zeggen als ik zo'n klacht krijg dat ik het commentaar mee zou nemen voor een volgende cursus. Of wat Tam deed bij lifebook met die les van Bonny Rose, meteen reageren en op inspringen. Binnen een week kregen we er 2 filmpjes bij van meer dan 1,5 uur bij elkaar volgens mij. Nou hoeft dat natuurlijk niet, maar je kan er wel serieus mee omgaan. Zij legt het nu totaal bij ons en laar dus ook niemand delen in de ervaringen. Het blijft jammer, maar voor mij gelukkig niet helemaal weggegooid geld, want heb er wel iets van opgestoken. Ik hoop idd dat die laatste lessen echt nog wat aandacht besteed aan alfabetten.

Plaats reactie