Organisatie tips

Welke materialen heb je nodig?
Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Organisatie tips

Bericht door Alda » 05-03-2012 10:36

Ik ben heel benieuwd hoe jullie je markers, copic, potloden, neocolors etc bewaren. Alles door elkaar, netjes op kleur, in potjes in laatjes... Ik ben benieuwd. Ik ben ze aan het organiseren en ideetjes en tips zijn welkom.
Ook foto's zijn meer dan welkom....
Hebben jullie je markers plat liggen of juist niet??

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 05-03-2012 11:20

Hahaha, grappig ik heb net een kunststof ladekastje gekocht om mijn troep beneden wat geordender op te kunnen bergen. Nu staat alles hier in losse manden en dozen. Ik denk dat ik nog maar een kastje erbij haal, want ben al weer door de ruimte heen :oops: Mijn probleem is altijd dat als ik het eindelijk netjes heb, er binnen no-time weer vanalles bij is gekomen :roll: en ik dus weer opnieuw moet beginnen.

Sucha
Berichten: 858
Lid geworden op: 11-12-2011 19:37

Bericht door Sucha » 05-03-2012 13:08

ik wil eigenlijk alles gewoon lekker in de woonkamer. We hebben daar geen ruimte voor, boven een multiplek ingericht. Alles sleep ik toch steeds in mandjes etc naar beneden. Ideaal is het niet maar blijkbaar werkt het toch want ik blijf het maar heen en weer verslepen :lol:
Hartelijke groet Sucha

blog: http://suchasinnervoice.blogspot.nl/

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 05-03-2012 13:59

Ik heb heel veel materiaal in mandjes, en van die vrolijke bloempotten staan. (check voor foto's deze link... http://chaoticblackbook.blogspot.com/se ... 20Art-Room )
Meestal staat alles gewoon op mijn tafel, alleen als ik de tafel nodig heb (met kerst/ verjaardag) ruim ik hem leeg.

En dan heb ik een stuk of drie kasten waar ook nog van alles in staat, in mandjes, bakken, doosjes enzovoorts... Alles ligt wel redelijk soort bij soort, dus copics bij copics, inkt bij inkt, blokjes van basic grey zitten allemaal in een bak, alle stempels zitten in mandjes en multomappen.

Ik vind het trouwens heerlijk om alles te herschikken, uit te zoeken en in nóg mooiere potjes en mandjes te stoppen... minstens net zo fijn als het knutselen zelf. Dus het veranderd regelmatig van potje/ bakje/ mandje :lol:

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 05-03-2012 14:00

Speciaal voor jou, Alda...met foto's! :P
Mijn werkplek is aan de eettafel (8-persoons) waarbij aan het ene einde onze pc en printer staan. Daar omheen heb ik mijn spullen....
En hoewel ik normaal gesproken een behoorlijk gestructureerd persoontje ben, lukt het me met mijn hobbyspul maar niet om de ultieme organisatie te vinden... :x Regelmatig reorganiseer ik alles.... :roll: Maar dit is momenteel de situatie:
Afbeelding

En van dichtbij.... :oops: :
Afbeelding

Ik heb dus iets teveel verf nu waardoor het mandje te vol zit om in het kastje te schuiven...Tot nu toe gaat het goed, maar er komt vermoedelijk een dag binnenkort dat de hond zijn tanden in die tubes gaat zetten als ik even weg ben... :? Meestal zet ik de mand met verf dus uit voorzorg maar op tafel....Handig systeem, niet? :lol:
Verder heb ik mijn stempels, tijdschriften voor knipsels en heel veel andere troep in de onderkant van een tweetal boekenkasten, achter deurtjes...Het woord 'organisatie' is hierop niet van toepassing! 8)

Voordeel van deze plek is wel dat ik altijd lekker warm en gezellig beneden in de huiskamer zit! En dus mijn ding kan doen terwijl ik de kids etc. ook in de gaten kan houden. Maar een eigen hoekje waar ik alles kan laten liggen (en lekker vies maken! :wink: ) staat toch wel erg hoog op mijn wensenlijstje!

Groetjes,
Sandra

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 05-03-2012 14:18

oké ik zal ook wat nieuwe foto's maken... momentje :wink:

oké hier komen ze...

Afbeelding

íets zegt me :oops: dat je niet altijd een voorbeeld moet nemen aan mijn "organisatie" ... proppen werkt namelijk átijd is mijn motto :lol:

Afbeelding

veel bakken, met daarin verf, inkt, stempels, enzovoorts
en ja mandjes IN de bakken: héél logisch :shock:
(wat werkt dat verhelderend als je je eigen zooi op de foto ziet :lol: )

Afbeelding

bloempotjes met verschillende pennen en stiften, ja ik weet het beter liggend opbergen, maar ik gebruik ze zó veel en vaak... en dan liggen ze overal over mijn tafel, dus ik vind dat ze af en toe best kunnen staan.
Op de achtergrond zie je de Basic-Grey papier-bak

Mijn krijtjes en potloden heb ik in houten doosjes... liggend.

Afbeelding

ladekastje ook weer vol met mandjes met spullen...

Afbeelding

zo dus.... alle letter stempels zitten bij elkaar in 1 mand, en wat bakjes ernaast, maar 't ligt bij elkaar (zo ongeveer dan :lol: )

Afbeelding

Mijn werk-tafel, links zie je mijn krijtjes/ potloden. De blauwe mini-wasmand is mijn tafel-afval-bak. Het mandje naast de papier-blokjes-bak is mijn onmisbare-tools-bak: vol met dingen die ik altijd gebruik, zoals zwarte inkt, datum stempeltje, schaar, enzovoorts. De lijm staat ook in een bloempotje (ik gebruik altijd kleine tubbetjes tacky) ze kunnen daar dan op zijn kop in staan, zodat de lijm naar onder kan zakken, ik heb meerdere tubes in gebruik, want ik heb geen geduld om te wachten tot de lijm naar beneden is gezakt, en ik ben ook nogal eens mijn lijm kwijt... :P


Maar eeeeehm.... als je nou écht wilt zien hoe mijn "organisatie" :lol: is , kom eens langs en schuif aan zou ik zeggen, we maken wel een plekje aan de tafel :D

Simone
Berichten: 140
Lid geworden op: 29-09-2011 09:45

Bericht door Simone » 05-03-2012 15:16

Leuk topic dit! Als ik thuis ben zal ik ook foto's maken. Ik ben geloof ik best wel georganiseerd (I love IKEA!): veel bakjes, mandjes en een een expedit kast :-)
Afbeelding

sterjamie
Berichten: 1252
Lid geworden op: 18-07-2011 20:29

Bericht door sterjamie » 05-03-2012 19:32

haha wat leuk om te zien dat iedereen zo goed mogelijk alles netjes wil opruimen! ook ik heb die wens maar bij mij zit ook alles in lades. en bakjes etc etc, mooie verzamelijk spullen dames

IndianSummer
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-07-2011 14:18

Bericht door IndianSummer » 05-03-2012 20:09

:D ik heb toevallig net mijn kamer gereorganiseerd...
ik zal morgen even kijken of ik foto's kan maken want ik ben ook zo'n bakjes en laden mens.

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 06-03-2012 00:54

Ik smul van jullie foto's... Net zo iets al de werkplekken maar dan met lekker veel detail... leuk leuk leuk...
Tessa ik snap wat je bedoelt met dat het leuk is om je spullejtes uit te zoeken.. Ik hou daar ook zo van. Ik heb nu boven mijn plek maar ben nu echt alles aan het uitzoeken..Heb het na de verbouwing zo neergeplempt.
Sandra...Ik zie jou hond al helemaal met verftubes door het huis gaan...
Oh en Tessa... is dat je eettafel of je hobbytafel of allebei??

Plaats reactie