Masking fluid

Welke materialen heb je nodig?
Plaats reactie
Linda
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-08-2011 23:34

Masking fluid

Bericht door Linda » 05-08-2011 11:51

Hoi allemaal!

In een filmpje dat hier op het forum geplaatst werd, werkte een mevrouw met masking fluid.
Nu zal ik hier graag wat meer info over willen. Zoals bijvoorbeeld, kan het op alle ondergronden en materiaal gebruikt worden? Wordt inkt en verf misschien dof of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Groetjes Linda

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 05-08-2011 13:10

Linda, ik heb het overgehouden uit mijn aquarelperiode, en gebruikte het op (aquarel)papier om het wit uit te sparen.
Als ik klaar was, rub je het eraf en houd je een plek over in de kleur van je ondergrond. Volgens mij is het niet de bedoeling om het over inkt of verf te gebruiken, maar misschien zijn er hier wel die dat wel doen of meer info kunnen geven !
Suc6 iig !!
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 05-08-2011 14:37

(Ik weet niet welk filmpje je bedoelt) maar is dat dan niet hetzelfde als bij shadow paint eerst een figuur ermee maken en dan als je geverfd heb er weer af halen.
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat je er fotolijm voor kan gebruiken, maar daar kan je niet heel secuur mee schrijven
Groetjes Ellie

toensie
Modje
Berichten: 1972
Lid geworden op: 23-07-2011 13:49

Bericht door toensie » 05-08-2011 16:04

Je kunt het idd gebruiken om details in je werk blank te laten, je vefft erover heen en dan haal je het eraf en heb je op die plek dus geen verf. Volgens mij kan je het ook wel gebruiken op geverfde ondergronden en er dan weer met een andere kleur overheen gaan. Moet ook nog een potje hebben staan, binnenkort maar eens opzoeken.

Plaats reactie