Sharpies

Welke materialen heb je nodig?
Goldflower
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2012 11:52

Bericht door Goldflower » 29-09-2012 12:25

Ohhh die wil ik ook wel, daar was ik op zoek naar!
Ik wil graag op mokken of theepot schilderen met Sharpie of porseleinstift.
Ik kan nergens goed website vinden die betrouwbaar is.
Hoeveel heeft het voor jou gekocht die kleuren setje? Kan ik die ergens ook bestellen op website voor een goed prijsje? Mag ook alleen zwart.

Ik heb deze gemaakt met de gewone watervast inkt stift, maar het geeft af :(. Ik heb wel eerst gebakken in de oven.
Ik weet niet of iemand hier ervaring hebben met Sharpie tekenen op porselein of glas?
Afbeelding

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 29-09-2012 13:29

Ik weet niet of de Sharpies daar geschikt voor zijn. :?
Bestaan er niet van die speciale stiften voor aardewerk en porcelein?
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 29-09-2012 17:41

De Pipoos verkoopt volgens mij speciale porceleinstiften.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Goldflower
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2012 11:52

Bericht door Goldflower » 30-09-2012 10:06

AnnekePP schreef:Ik weet niet of de Sharpies daar geschikt voor zijn. :?
Bestaan er niet van die speciale stiften voor aardewerk en porcelein?
Als je op google kijkt 'Sharpie cup', zie je heel veel voorbeelden van die mokken met Sharpie stift. Je kan ze afbakken in de oven, afkoelen en klaar! Dus vandaar dat ik graag ook een wil. Ik wil ook best een gewone porseleinstift proberen, maar ik weet niet of die ook goed dekt.

Goldflower
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2012 11:52

Bericht door Goldflower » 05-10-2012 11:32

Elvy schreef:De Pipoos verkoopt volgens mij speciale porceleinstiften.
Dat klopt, maar ze hebben geen zwarte meer. En ze weten ook niet of er een nieuwe porseleinstiften binnen krijgen ivm fabriek die in failliet gaat (dat vertelde ze).

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 05-10-2012 12:30

Goldflower schreef:
Elvy schreef:De Pipoos verkoopt volgens mij speciale porceleinstiften.
Dat klopt, maar ze hebben geen zwarte meer. En ze weten ook niet of er een nieuwe porseleinstiften binnen krijgen ivm fabriek die in failliet gaat (dat vertelde ze).
Het merk Marabu heeft ook porceleinstiften
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003 ... B0052IUI5C

Hier in Den Haag verkoopt Goedman ze, ik vermoed dat andere beter gesorteerde winkels ze ook wel verkopen.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Goldflower
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2012 11:52

Bericht door Goldflower » 12-10-2012 12:24

Elvy schreef:
Goldflower schreef:
Elvy schreef:De Pipoos verkoopt volgens mij speciale porceleinstiften.
Dat klopt, maar ze hebben geen zwarte meer. En ze weten ook niet of er een nieuwe porseleinstiften binnen krijgen ivm fabriek die in failliet gaat (dat vertelde ze).
Het merk Marabu heeft ook porceleinstiften
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003 ... B0052IUI5C

Hier in Den Haag verkoopt Goedman ze, ik vermoed dat andere beter gesorteerde winkels ze ook wel verkopen.
Ik ben gisteren naar de Heutink in Ede geweest. Daar heb ik Marabu porselein stift gekocht, voor glas en porselein. Ik ben benieuwd!
Alleen moet ik die mokken eerst helemaal schoonmaken om overnieuw te maken. Ik denk als ik gewoon overheen teken, toch wel eraf gaat, omdat de oude laag stift sowieso niet goed blijft zitten.

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 12-10-2012 13:21

Wij zijn ook benieuwd.
Veel suc6 met wat je van plan bent. :wink:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Goldflower
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2012 11:52

Bericht door Goldflower » 20-10-2012 15:53

Ik heb het geprobeerd met glas porselein stift van die merk, een week laten drogen. Het blijft wel een beetje zitten als je met de handwas doet met een zachte kant van het spons, maar soms geeft het toch een beetje af :(. Ik ga toch proberen in de oven doen, behalve glazen die ik had gemaakt kan ik niet in de oven doen (het gaat kapot denk ik?).
Nu heb ik Sharpie stiften gekocht via marktplaats, ik heb ze nu in de oven gezet, ik ben benieuwd of het lukt.

Maakt het trouwens verschil uit tussen porselein of aardewerk mokken?

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 22-10-2012 22:48

Leuk om dit onderwerp nog even tegen te komen, want ik had ook nog wat (licht geïrriteerde) vragen (hihihi) over porceleinstiften die na bakken toch af blijven geven. Tenminste...het ging van de schaaltjes af, ik neem aan dat jij dat ook bedoelt met afgeven?

Volgens degene die ik het vroeg (iemand die op dit moment kunstacademie doet en als activiteitenbegeleidster veel met porceleinstiften werkt...), moet je na het bakken ook weer speciale porceleinvernis erover doen en dat (net als de stiften) eerst een week laten rusten en dan bakken. Volgens haar zou het na die vernisbehandeling niet meer afgeven.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (heb die vernis niet), maar wilde deze tip toch met jullie delen!
Afbeelding

Plaats reactie