Gelli Art

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Plaats reactie
manna
Berichten: 640
Lid geworden op: 18-03-2012 17:18

Gelli Art

Bericht door manna » 20-12-2012 15:26

Ik las een hele tijd terug dat er iemand informatie vroeg over Jelli Art.
Een kunstof plaat om zelf mee te printen.
Ik kan het nergens terug vinden en ben eigenlijk best wel benieuwd of en waar hij aangeschaft is en of je er genoeg mee doet.
Groetjes Manna

LieZbeth
Berichten: 222
Lid geworden op: 22-11-2012 13:33

Bericht door LieZbeth » 21-12-2012 09:41

Ik heb hem bij de Craftorij gekocht en vind hem geweldig :lol: maar ik doe er te weinig mee. Het is een heerlijk ding om mee te spelen met verf, lekker ontspannend en je krijgt snel mooie resultaten. Het is ook geen harde kunstofplaat maar lekker soepel.
Waarom ik er dan toch te weinig mee doe. Ik ben nogal van de schoonhouden en met acrylverf moet je toch een beetje snel werken wil het niet opdrogen.
Ik heb nu de extra time bij de claudine helmuth verf gekocht waardoor het trager droogt.(ook bij de craftorij) Ik hoop dat dat de oplossing is voor mij. Dit is wel een dingetje van mij :oops: je kan hem gewoon met een vochtige doek schoonvegen na gebruik en dan ziet hij er gebruikt uit. Net als stempels zeg maar. Maar ik vind dat dan toch zonde.
Ik denk dat ik achteraf liever de kleine had gehad. Werkt wat makkelijker en sneller :D nu heb ik de A4 plaat. Die natuurlijk wel erg fijn is voor Artjournal formaten :lol:

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 21-12-2012 11:24

Dat was ik, en ik heb nu een zelfgemaakte gelatineplaat waar ik erg blij mee ben :D

in dit draadje meer erover
http://artjournaling.forum2go.nl/al-iem ... t2174.html
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 21-12-2012 11:26

LieZbeth schreef:Ik heb hem bij de Craftorij gekocht en vind hem geweldig :lol: maar ik doe er te weinig mee. Het is een heerlijk ding om mee te spelen met verf, lekker ontspannend en je krijgt snel mooie resultaten. Het is ook geen harde kunstofplaat maar lekker soepel.
Waarom ik er dan toch te weinig mee doe. Ik ben nogal van de schoonhouden en met acrylverf moet je toch een beetje snel werken wil het niet opdrogen.
Ik heb nu de extra time bij de claudine helmuth verf gekocht waardoor het trager droogt.(ook bij de craftorij) Ik hoop dat dat de oplossing is voor mij. Dit is wel een dingetje van mij :oops: je kan hem gewoon met een vochtige doek schoonvegen na gebruik en dan ziet hij er gebruikt uit. Net als stempels zeg maar. Maar ik vind dat dan toch zonde.
Ik denk dat ik achteraf liever de kleine had gehad. Werkt wat makkelijker en sneller :D nu heb ik de A4 plaat. Die natuurlijk wel erg fijn is voor Artjournal formaten :lol:
Liezbeth, als je een langzaam drogende acryl zoekt zou je eens bij de airbrush verven kunnen kijken. Ik gebruik ze erg veel op m'n gelatineplaat en merk dat ik het veel fijner vind werken dan gewone acrylverf. Naast het niet snel drogen smeert het ook makkelijk uit waardoor je transparante lagen krijgt.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 21-12-2012 23:14

Je heb ook een medium van Golden die de acrylverf langzamer laat drogen. Weet alleen even niet zo uit mijn hoofd welk medium dat is, maar dat moet na te vragen zijn bij de wat uitgebreidere verfwinkels zoals Harrods in Rotterdam.
Groetjes
Mieke

manna
Berichten: 640
Lid geworden op: 18-03-2012 17:18

Bericht door manna » 22-12-2012 13:48

Thanks voor jullie informatie, ik kan er wel wat mee.
Groetjes Manna

Janneke de Vries
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-01-2012 10:42

Medium voor verf

Bericht door Janneke de Vries » 24-03-2016 12:14

Om de verf iets langzamer te laten drogen. Handig bij het gebruik van de Gelli Plate.
Plantaardige glycerine. Te koop bij o.a. De Tuinen. Een paar druppeltjes aan je verf toevoegen. Hoe meer verf hoe meer glycerine. Deze tip kreeg ik bij een schilderbenodigdheden winkel. Werkt voor mij prima en is niet duur. Met glycerine kan je ook je eigen stempelreiniger maken. Spuitflesje, beetje Glycerine, theelepeltje babywash (Top to Toe) van Johnson en aanvullen met water. Shake it baby, op je stempel sprayen en nadrogen.
Succes.

Plaats reactie